درمان عفونت ادراری در طب سنتی + نکات درمانی
درمان عفونت ادراری در طب سنتی + نکات درمانی

درمان عفونت ادراری در طب سنتی + نکات درمانی

تاریخ نگارش

ژوئن 29, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

درمان طب سنتی عفونت ادراری

عفونت دستگاه ادراری یک نوع عفونت باکتریایی میباشد که بر دستگاه ادراری فرد تاثیر میگذارد. این عفونت با خارش و سوزش در ناحیه تناسلی همراه است. درمان این عفونت را جدی بگیرید زیرا در صورت عدم درمان بر قسمت های دیگر نیز اثر میکند و به بیماری جدی تبدیل میشود. درمان طب سنتی عفونت ادراری وجود دارد.

طبق مطالعات انجام شده خانم ها به دلیل شکل دستگاه تناسلی که دارند بیشتر از آقایون به عفونت ادراری دچار میشوند. آقایون نیز ممکن است به دلیل رابطه با خانم ها به این بیماری دچار شوند. عفونت ادراری معمولا در سنین بیست تا پنجاه سالگی رخ میدهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا راه های درمان طب سنتی عفونت ادراری را در اختیارتان قرار دهیم.

علائم عفونت ادراری چیست:

  • سوزش ادرار
  • احساس فشار در قسمت لگن
  • ادرار کدر یا ابری
  • تب
  • خون در ادرار
  • احتیاج فوری به دستشویی و دفع ادرار

مثانه خود را گرم نگه دارید:

فرد مبتلا میتواند از پد حرارتی استفاده کند. برای این کار کافیست آن را روی ناحیه تناسلی خود قرار دهد تا سبب کاهش درد شود. به این نکته توجه کنید که نباید پد را روی آن قسمت گذاشته و به خواب بروید.

استفاده از حمام آب گرم نیز پیشنهاد میشود. فرد مبتلا نباید در وان کف قرار گیرد زیرا ممکن است به صابون آلرژِی داشته باشد. برای شست و شو نیز فقط از صابون های غیر معطر و ضد حساسیت استفاده شود.

استفاده از لباس مناسب:

محیط های خیس و مرطوب برای رشد باکتری ها مناسب است. استقاده از شلوار های جین تنگ و دیگر لباس های تنگ سبب میشود رطوبت در ناحیه تناسلی باقی بماند و موقعیتی مناسب برای رشد باکتری ها فراهم شود. استفاده از لباس های گشاد سبب میشود پوست نفس بکشد و باکتری ها از قسمت مجاری ادرار دور شوند.

پس پیشنهاد میشود فرد از لباس های گشاد یا دامن و لباس زیر نخی استفاده کند تا جریان هوا وجود داشته باشد و سبب کاهش رشد باکتری شود. اگر با این راه ها عفونت مجاری ادرار درمان نشد حتما به دکتر متخصص مراجعه کنید.

ادرار زیاد:

فرد مبتلا باید زیاد ادرار کند زیرا این کار سبب میشود باکتری از مثانه دفع شود و در نتیجه عفونت نیز از بین برود. اگر فرد ادرار خود را نگه دارد باعث میشود فرصت خوبی برای تکثیر باکتری ها به وجود آید. ادرار کردن بعد از برقراری رابطه جنسی نیز نکته مهمی است.

پس فرد مبتلا باید از مایعات زیادی استفاده کند تا قادر باشد بیشتر ادرار کند.

برگ تربچه:

برای درمان عفونت مثانه از آب برگ تربچه استفاده کنید. فرد مبتلا باید برای این کار روزی یک فنجان از آن را استفاده کند.

گل گز روغنی:

گل گز روغنی یک داروی بسیار عالی برای درمان عفونت مثانه است. برای این کار کافیست یک قاشق چای خوری آب گل گز روغنی را با نصف لیوان آب نارگیل مخلوط کنید و روزی دوبار مصرف کنید.

رزماری برای عفونت های زنانه:

رزماری دارای خاصیت ضد باکتری و ضد التهاب است و به همین خاطر برای درمان انواع عفونت مفید است. رزماری را میتوانید به صورت جوشانده یا عصاره ی روغنی مصرف کنید. برای این کار برگ های گیاه رزماری را دم کنید و روزی دو تا سه فنجان استفاده کنید. فرد مبتلا میتواند برگ های رزماری را به مدت یک ربع در آب بخیساند و واژن خود را با آن ضدعفونی کند.

سیر:

سیر جزو آنتی بیوتیک های طبیعی به شمار میرود که برای درمان عفونت بسیار مفید است. سیر دارای خاصیت ضد باکتریایی است. فرد مبتلا میتواند روزانه چند حبه سیر را با غذاهای مختلف استفاده کند تا عفونت های قارچی واژن را از بین ببرد و همچنین باعث کاهش درد شود.

جوش شیرین:

یکی از بهترین درمان های خانگی برای عفونت ادراری استفاده از جوش شیرین میباشد. برای این کار کافیست یک قاشق مربا خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب بریزید و آن را بنوشید. این کار را هر روز انجام دهید تا علائم از بین برود.

آب آناناس:

آناناس دارای یک نوع آنزیم مفید میباشد که سبب التهاب زدایی بدن میشود و همچنین برای درمان عفونت ادراری بسیار مفید است. این میوه را میتوان به هر طریقی که دوست دارید میل بفرمایید. اگر دچار عفونت ادراری هستید بهتر است آب آن را گرفته و سپس میل کنید.

اسفناج:

به نسبت های مساوی آب اسفناج و آب نارگیل را باهم مخلوط کنید و برای درمان عفونت مثانه آن را بنوشید.

زغال اخته:

این میوه یکی از بهترین میوه ها برای درمان عفونت ادراری میباشد. پزشکان این میوه را بهترین سلاح برای محافظت از مجاری ادراری میدانند زیرا این میوه دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدانی میباشد. مصرف زغال اخته سبب بیشتر شدن اسیدیته ادرار میشود که به همین دلیل باعث دفع باکتری ها میشود.

برای درمان عفونت ادراری بهتر است آب آن را بگیرید و استفاده نمایید.

آب انگور قرمز:

این میوه فوق العاده از سیستم ادراری محافظت میکند و به اندازه زغال اخته کمک کننده میباشد. برای درمان عفونت ادراری آن را به صورت روزانه مصرف نمایید. انگور قرمز دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که سبب کم شدن التهاب بدن میشود. آب این میوه ادرار آور است که علاوه بر تامین ویتامین های بدن باعث درمان عفونت ادراری نیز میشود.

هندوانه:

آب هندوانه دارای مقادیر بالایی ترکیب های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که سبب برطرف کردن مشکلات دستگاه ادراری میشود. آب هندوانه به دلیل ادرار آور بودن سطح مایعات بافت ها را تنظیم میکند و با گذشتن از کلیه ها سبب پاکسازی و دفع توکسین ها میشود.

راه های پیشگیری از عفونت ادراری:

در همه حال پیشگیری بهتر از درمان است. عفونت ادراری از جمله بیماری هایی است که به راحتی میتوان از بروز آن پیشگیری کرد.

  • برای این کار کافیست روزانه به طور مرتب آب بنوشید تا از وجود باکتری ها جلوگیری کنید.
  • در یک دوره از ویتامین C استفاده کنید. به همین منظور از آب پرتقال، آب لیمو شیرین، آناناس، زغال اخته و… مصرف نمایید.
  • بهداشت فردی را به خوبی رعایت فرمایید.
  • از مصرف الکل و خوردن بیش از حد قهوه و چای سبز خودداری کنید زیرا مصرف آنها سبب تحریک مثانه میشود و درد ناشی از این مشکل را افزایش میدهند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *