همه چیز درباره عرق زنیان + 10 خاصیت عرق زنیان
همه چیز درباره عرق زنیان + 10 خاصیت عرق زنیان

همه چیز درباره عرق زنیان + 10 خاصیت عرق زنیان

تاریخ نگارش

جولای 14, 2022

دسته‌بندی

عرقیات

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

عرق زنیان از خواص بیشماری برای زیبایی و درمان برخوردار است. عرق زنیان از گیاه زنیان و به روش تقطیر گرفته می شود. مصرف صحیح عرق زنیان سبب درمان بسیاری از بیماری ها مثل بیماری های گوارشی و معده میشود. در حال حاضر با بیشتر شدن بیماری ها در سطح جهان، و با توجه به اینکه داروهای گیاهی گاه عوارض پر دردسری از خود نشان می دهند، مردم تمایل بیشتری به مصرف داروهای گیاهی دارند به دلیل اینکه این دسته از داروها با عوارض کمتری همراه هستند.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با طبع عرق زنیان و خواص و مضرات آن آشنا کنیم. همچنین در این مطلب مصلح عرق زنیان را می شناسید.

طبع عرق زنیان در طب سنتی چیست؟

طبع عرق زنیان در طب سنتی گرم و خشک است. افرادی که طبع گرمی دارند باید این عرق را به همراه مصلحش مصرف نمایند و از زیاده روی کردن در مصرف آن خودداری کنند. افراد سردمزاج اما می توانند برای کاهش سردی بدن خود از این عرق گیاهی کمک بگیرند.

خواص عرق زنیان در طب سنتی چیست؟

  • خواص عرق زنیان برای معده: مصرف عرق زنیان اغلب مشکلات معده از جمله نفخ و بی اشتهایی را درمان میکند.
  • خواص عرق زنیان برای لاغری: استفاده از عرق زنیان بعد از هر وعده غذایی باعث هضم آسان غذا شده و از نفخ و ترش کردن معده پیشگیری مینماید.
  • خواص عرق زنیان برای رحم: مصرف زنیان سبب پاکسازی رحم شده و نامنظمی در قاعدگی را بهبود میبخشد.
  • خواص عرق زنیان برای مردان: مصرف عرق زنیان در درمان زود انزالی و ناتوانی جنسی مردان تاثیر بسزایی دارد. همچنین خوردن این عرق به افزایش تعداد اسپرم نیز کمک میکند.
  • خواص عرق زنیان برای پوست صورت: زنیان دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری میباشد که به بهبود تورم ناشی از سوختگی و اگزما کمک مینماید. همچنین مصرف عرق زنیان در پیشگیری و درمان جوش و آکنه نیز موثر است.
  • خواص عرق زنیان برای کبد چرب: زنیان مقوی کبد است و یک هضم کننده عالی به حساب می آید. مصرف عرق زنیان به بهبود عملکرد کبد و کلیه کمک مینماید. همچنین عرق زنیان بر کبد چرب نیز تاثیر بسزایی دارد.
  • جلوگیری از آرتروز: مصرف زنیان باعث جلوگیری از آرتروز میشود زیرا زنیان دارای خاصیت ضد التهابی میباشد و در تسکین و آرامش عضله ها موثر است.
  • تقویت اعصاب: استفاده از زنیان به تقویت مغز و اعصاب کمک میکند. زنیان را میتوانید در کنار گل گاو زبان یا دارچین میل بفرمایید.
  • کنترل فشار خون: زنیان دارای تیمول است که به همین دلیل باعث کنترل فشار خون میشود.
  • ضد سرفه و سرماخوردگی: زنیان یک مادره ضد سرفه تولید میکنئ که از کدئین موثرتر میباشد. همچنین مصرف عرق زنیان به بیمارانی که دارای تنگی نفس هستند نیز پیشنهاد میشود.
طبع عرق زنیان
طبع عرق زنیان

خواص عرق زنیان برای لاغری:

افرادی که قصد کاهش وزن دارند میتوانند از خواص بیشمار عرق زنیان در این زمینه بهره مند شوند. عرق زنیان گرم است و استفاده از آن موجب هضم بهتر غذا میشود که این حالت از اجتماع چربی جلوگیری مینماید.

از دیگر خواص زنیان میتوان تقویت معده و درمان سو هاضمه ناشی از کمبود نیرو و ضعف اشاره کرد. مصرف عرق زنیان در جذب بهتر مواد غذایی موثر است و از چاقی افراد جلوگیری میکند.

عرق زنیان مسهل است و این خاصیت اش موجب دفع بهتر غذا میگردد. همچنین از اجتماع چربی ها و در نتیجه چاقی پیشگیری میکند.

برای استفاده از عرق زنیان کافیست نصف فنجان عرق زنیان را با نصف فنجان آب ترکیب نمایید و بنوشید. استفاده از این ترکیب باعث هضم بهتر غذا شده و از نفخ و ترش کردن معده جلوگیری میکند.

خواص عرق زنیان برای رحم:

برای استفاده از خواص زنیان کافیست دانه های زنیان و رازیانه را باهم مخلوط کنید. استفاده از این مخلوط به پاکسازی رحم و درمان بوی بد رحم کمک بسزایی میکند.

زنیان پریود نامنظم را نیز بهبود میبخشد و به خانم های باردار کمک میکند رحم خود را پاکسازی نمایند.

برای استفاده از زنیان باید یک قاشق چایخوری از زنیان را با یک لیتر آب مخلوط کنید و حدود پنج دقیقه بجوشانید. بعد از خنک شدن از آن میل بفرمایید. از این ترکیب به صورت روزانه مصرف نمایید.

عوارض عرق زنیان چیست؟

مصرف به اندازه زنیان هیچگونه ضرری ندارد و بسیار پر فایده میباشد اما زیاده روی در مصرف آن با عوارض جانبی همراه است.

عوارض زنیان عبارتند از: حساسیت و آلرژی، شیر مادر را کاهش میدهد، دمای بدن را افزایش میدهد، سوزش معده، حساسیت به نور، بروز حالت تهوع  و…

خانم های باردار و نوزادان بهتر است از زنیان استفاده نکنند زیرا این عرق طبع گرمی دارد و ممکن است باعث زایمان زودرس یا سقط جنین گردد.

مصلح عرق زنیان چیست؟

مصلح عرق زنیان در طب سنتی سکنجبین است.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *