طبع فلفل سیاه در طب سنتی ایرانی اسلامی
طبع فلفل سیاه در طب سنتی ایرانی اسلامی

خواص و طبع فلفل سیاه در طب سنتی + مصلحات

تاریخ نگارش

دسامبر 16, 2021

دسته‌بندی

ادویه‌ و گیاهان دارویی

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

فلفل سیاه میوه خشک شده گیاه فلفل است که تیره رنگ میباشد. این گیاه بومی جنوب هند به حساب می آید. از فلفل سیاه به عنوان طعم دهنده و چاشنی در غذاها استفاده میکنند. گیاه فلفل بالارنده است که از ریشه های ساقه خیز و کوتاه برخوردار است.

طعم فلفل سیاه تند است و از جمله گیاهانی است که  دارای خواص دارویی و خوراکی بسیاری است. بوته ی فلفل بلند و باریک است که در رنگ های متفاوتی مانند: زرد، نارنجی، سبز و قرمز وجود دارد.

بین گونه های متفاوت فلفل، فلفل سیاه یکی از معروف ترین نوع فلفل هاست که اول آن را پخته و بعد خشک میکنند.

شاید شما در ذهنتان با سوالاتی همچون: طبع فلفل سیاه چیست؟ طبع فلفل سیاه گرم است یا سرد؟ طبع فلفل سیاه در طب سنتی؟طبع فلفل سیاه گرمه یا سرد؟ خواص فلفل سیاه؟خواص و مضرات فلفل سیاه؟ مصلح فلفل سیاه و عوارض فلفل سیاه برخورد کرده باشید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با طبع فلفل سیاه و خواص و مضرات آن آشنا شوید.

طبع فلفل سیاه در طب سنتی چیست؟

طبع فلفل سیاه در طب سنتی گرم و خشک است و مصرف آن برای افراد با مزاج سرد بسیار مفید است. افراد دارای مزاج گرم باید در مصرف فلفل سیاه احتیاط کنند و آن را با مصلحش استفاده کنند.

مصلح فلفل سیاه در طب سنتی چیست؟

مصلح فلفل سیاه در طب سنتی برای افراد گرم مزاج روغن بنفشه و برای افراد سرد مزاج عسل است. مصرف این مواد به همراه فلفل سیاه باعث کاهش عوارض احتمالی آن میشود.

خواص فلفل سیاه در طب سنتی چیست؟

  • خواص فلفل سیاه برای رحم: تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که مصرف فلفل سیاه باعث تسکین درد های قاعدگی و انقباضات رحم میشود.
  • خواص فلفل سیاه برای اسپرم: فلفل سیاه منبع غنی منیزیم و روی است که باعث بالا رفتن قدرت باروری مردان و تقویت اسپرم آن ها میشود.
  • خواص فلفل سیاه برای سرطان: فلفل سیاه به دلیل دارا بودن مقدار زیادی پیپرین خاصیت ضد سرطانی دارد.
  • فواید فلفل سیاه برای معده: مصرف فلفل سیاه میتواند باعث درمان آسیب های ناشی از زخم معده شود و مشکلات موجود در مخاط معده را برطرف نماید.
  • تاثیر فلفل سیاه بر جنسیت جنین مصرف فلفل سیاه برای پسر دار شدن و مصرف فلفل سبز برای دختر دار شدن موثر است.
  • فلفل سیاه و لاغری: مصرف فلفل سیاه به گونه های مختلف مانند: چای فلفل سیاه، روغن فلفل سیاه، دانه فلفل سیاه و… میتواند باعث کاهش وزن و از بین بردن چربی ها شود.
  • فلفل سیاه برای سرماخوردگی: مصرف فلفل سیاه باعث تحریک جریان مخاطی و گردش خون میشود و زمانی که به همراه عسل استفاده شود میزان اثربخشی آن بالا میرود که سبب کاهش طبیعی سرفه میشود.
  • فلفل سیاه برای درمان عفونت: فلفل سیاه دارای خاصیت ضد باکتری است که باعث جلوگیری از عفونت و پیشرفت بیماری ها میشود.
  • خواص فلفل سیاه برای دیابت: فلفل سیاه دارای یکسری از آنتی اکسیدان هایی ایست که در تنظیم قند خون موثر است.آن ها به تنظیم هیپرگلیسمی کمک میکنند و در نتیجه به درمان دیابت نیز کمک بسزایی میکند.
خواص فلفل سیاه در طب سنتی ایرانی اسلامی

خواص فلفل سیاه برای رحم:

همانطور که گفته شد فلفل سیاه دارای خواصی است که انقباضات رحم را کاهش میدهد و باعث تسکین درد های قاعدگی میشود. استفاده از چای فلفل سیاه باعث بهبود خلق و خو میشود و به شما احساس آرامش میدهد. استفاده از فلفل سیاه برای خانم ها بسیار مفید است و سبب تنظیم متابولیسم بدن آن ها میشود. استفاده به اندازه فلفل سیاه در دوران بارداری باعث کاهش مواردی همچون حالت تهوع میشود.

استفاده از خواص فلفل سیاه در نازایی در طب سنتی بسیار توصیه شده است. فلفل سیاه دارای خاصیت ضد ناباروری است. اینکه شما بدانید طبع فلفل سیاه گرم است یا سرد به شما کمک میکند که به راحتی داروهای گیاهی مرتبط با طبع خود را مصرف کنید.

استفاده از فلفل سیاه سبب افزایش میل جنسی شده، همچنین مصرف ناشتا آن به درمان نازایی نیز کمک بسیاری میکند.

تاثیر فلفل سیاه و تنبلی تخمدان: مصرف فلفل سیاه در درمان ناباروری بسیار موثر است.

خواص فلفل سیاه برای معده:

استفاده از فلفل سیاه میزان ترشح اسید کلریدریک در معده را افزایش میدهد و باعث میشود هضم موادغذایی آسان تر شود. سلامت دستگاه گوارش سبب جلوگیری از مبتلا شدن بی بیماری هایی همچون یبوست، اسهال و قولنج میشود. علاوه بر موارد گفته شده استفاده از فلفل سیاه باعث جلوگیری از به وجود آمدن گاز های روده شده که در نتیجه در دفع مواد سمی بسیار موثر عمل میکند.

همچنین استفاده از فلفل سیاه باعث از بین رفتن سلول های چربی میشود که به شما در کاهش وزن و لاغری کمک میکند.

عوارض مصرف فلفل سیاه:

  • مصرف فلفل سیاه میتواند باعث سوزش معده شود.
  • ممکن است باعث سوزش چشم شود.
  • امکان دارد با یکسری از دارو ها  مانند: دیگوکسین، کولینرژیک، سیکلوسپورین A و سیتوکروم پی 450 تداخل داشته باشد.
  • باعث ایجاد اختلالات گوارشی میشود.
  • ممکن است مشکلات تنفسی را به دنبال داشته باشد.
  • باعث تحریک پوست میشود.
  • سبب بالا رفتن خشکی پوست میشود.
  • از مصرف بیش از اندازه آن در فصل تابستان خودداری کنید.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *