طبع و خواص زرد آلو در طب سنتی
طبع و خواص زرد آلو در طب سنتی

طبع زردآلو گرم است یا سرد؟ خواص+ مصلحات+ مضرات در طب سنتی

تاریخ نگارش

آوریل 17, 2022

دسته‌بندی

انواع میوه

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

زردآلو میوه درخت زردآلو است که میوه ای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. طول درخت زردآلو به شش متر میرسد. برگ های این درخت به رنگ سبز روشن مایل به زرد با شکلی قلب مانند و نوک تیز اند. شکوفه های زرآلو به رنگ سفید مایل به قرمز و درشت هستند.

میوه درخت زردآلو که طعم بسیا خوبی دارد در اواسط فصل تابستان میرسد. زردآلو هسته ای به شکل بادام دارد که قهوه ای و به صورت بیضی است. داخل هسته زردآلو مغزی قرار دارد که معمولا طعم آن شیرین است اما گاهی اوقات نیز ممکن است طعم تلخی داشته باشد.

شاید در مواقعی با سوالاتی همچون: طبع زردآلو سرده یا گرمه ؟ طبع زردآلو خشک گرم است یا سرد؟ طبع زردآلو شیرین چیست؟ طبع زردآلو در طب سنتی چیست؟ طبع زردآلو گرم است یا سرد؟ طبع زردآلو قیسی؟ مواجه شده باشید.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با طبع زردآلو و خواص و مضرات آن آشنا کنیم.

طبع زرد آلو در طب سنتی سرد است یا گرم

طبع زردآلو در طب سنتی چیست؟

طبع زردآلو سرد و تر است و برای افرادی که دارای مزاج گرم و خشک هستند مفید و سازگار است. افرادی که طبع سرد و تری دارند بهتر است این میوه را به همراه گرمیجات بخورند.

طبع مغز هسته زردآلو گرم و خشک است.

خواص زردآلو در طب سنتی چیست؟

  • خواص زردآلو در بارداری: زردآلو حاوی مس و آهن است که خوردن آن در بارداری بسیبار توصیه میشود.
  • خواص زردآلو برای لاغری: فیبر موجود در زردآلو سبب ایجاد احساس سیری میشود که در نتیجه باعث کاهش وزن و لاغری میشود.
  • خواص زردآلو برای پوست: بتاکاروتن موجود در زردآلو از خشک شدن پوست جلوگیری میکند. زردآلو یک لایه بردار خوب برای پوست است که سبب درخشندگی آن میشود.
  • خواص زردآلو خشک برای کودکان: زردآلو خشک حاوی مقدار بالایی ویتامین و مواد معدنی است که برای رشد کودکان بسیار مفید و ضروری است.
  • خواص زردآلو برای قلب: زردآلو حاوی فیبر است که سطح کلسترول را پایین می آورد. همچنین این میوه مجاری عروق را باز میکند. این میوه دارای خاصیت آرام بخشی است که برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی توصیه میشود.
  • خواص زردآلو برای فشار خون: پتاسیم موجود در زردآلو سطح فشارخون را کاهش میدهد و از بیماری ها و حملات قلبی جلوگیری میکند.
  • خواص زردآلو برای چشم: مصرف زردآلو از بیماری های چشم جلوگیری میکند و بینایی را تقویت میکند. استفاده از موضعی عصاره هسته زردآلو نیز خشکی چشم را کاهش میدهد.
  • خواص زردآلو برای بدنسازی: پتاسیم موجود در این میوه برای رشد طبیعی بدن مفید است و باعث عضله سازی میشود.
  • خواص زردآلو برای کبد: خوردن زردآلو به بازسازی کبد کمک میکند و از آسیب رسیدن به کبد جلوگیری میکند.
  • خواص زردآلو در دیابت: زردآلو کربوهیدرات و کالری کمی دارد که برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. زردآلو سرشار از فیبر است که سبب تنظیم سطح قند خون میشود.

خواص زردآلو برای چشم:

مصرف مواد غذایی که حاوی ویتامین های A وC، بتاکاروتن و کاروتنوئید ها باشند میتواند درصد ابتلا به بیماری های چشم را کم کند. رادیکال های آزاد در برخی موارد ممکن است باعث آب مروارید شود. همچنین در گاهی مواقع امکان دارد از رسیدن خون به چشم ها جلوگیری کند و سبب ایجاد بیماری تباهی لکه زرد شود.

بالا بودن سطح بتاکاروتن باعث بهبود بخشیدن جریان خون به چشم ها میشود و از بیماری تباهی لکه زرد که مرتبط با سن بیمار است جلوگیری میکند. این ماده حاوی نوعی آنتی اکسیدان به اسم زی زانتین میباشد که باعث تقویت عملکرد فیلتر نور در چشم فرد میشود و به همین دلیل بینایی را بهبود میبخشد.

خواص زردآلو برای لاغری:

زردآلو از کالری کمی برخوردار است که میوه بسیار خوبی برای برنامه غذایی افرادی است که قصد کاهش وزن خود را دارند. زردآلو حاوی فیبر زیادی است که باعث جذب آب میشود و فرد را برای مدت زمان زیادی سیر نگه میدارد. وجود فیبر سبب میشود تا غذا زودتر در دستگاه گوارشی حرکت کند.

طبع و خواص زرد آلو در طب سنتی

مضرات زردآلو چیست؟

  • زردآلو تازه دارای مقادیر بالای اگزالات است که افراد مبتلا به سنگ کلیه بهتر است در مصرف آن احتیاط کنند.
  • زردآلو میوه ی نفاخ و دیر هضمی است پس بهتر افراد سالمند و کودکان در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنند.
  • مغز زردآلو دارای خواص بسیاری است اما مصرف مغز زردآلو تلخ برای زنان شیرده و باردار و کودکان اصلا توصیه نمیشود. در کل برای همه افراد مصرف بیش از دو عدد مغز تلخ زردآلو توصیه نمیشود.

مصلح زردآلو در طب سنتی چیست؟

از مصلحات زردآلو میتوان به مواد غذایی همچون زنیان، روغن زیتون، انیسون، زیره و عسل اشاره کرد. که مصرف همزان آن ها باعث تعدیل مزاج در فرد میشود.

کلمات کلیدی: طبع هسته زردآلو سرد است یا گرم؟ طبع پر زردآلو چیست ؟ خواص زردآلو خشک چیه ؟ خواص زردآلو در بارداری؟ خواص زردآلو برای لاغری؟ خواص زرد آلو برای پوست؟ خواص زردآلو چیست؟ خواص زردآلو خشک خیس شده؟ خواص زردآلو خشک برای کودکان؟ خواص زردآلو برای کودکان؟ خواص زردآلو برای قلب؟ خواص زردآلو برای چاقی؟ خواص زردآلو برای سنگ کلیه؟ خواص زردآلو برای چشم؟ خواص زردآلو برای فشار خون؟ خواص زردآلو برای زن باردار؟

10 پاسخ

  1. ممنون از شما و سایت خوبتون که اطلاعات خوبی در اختیار ما میگذارین ?

  2. باسلام ،ممنون ازاطلاعات خوبی که به زبان ساده قرار دادید واقعا برام مفیدبود

  3. دهن آدمو صاف میکنین تا توضیح بدین اما هنوز متوجه نشدیم هسته زردالو گرم است یا سرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *