طبع و خواص بادام زمینی در طب سنتی در کاسه
طبع و خواص بادام زمینی در طب سنتی در کاسه

طبع بادام زمینی گرم است یا سرد؟+ خواص+ مضرات+ مصلحات- در طب سنتی

تاریخ نگارش

ژانویه 15, 2022

دسته‌بندی

آجیل و خشکبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

بادام زمینی بومی آمریکا جنوبی است که از آنجا به مناطق مختلف جهان برده شده است. نام دیگر بادام زمینی، پسته شامی است. بوته بادام زمینی یک بوته یک ساله است که ارتفاع آن بین سی تا پنجاه سانتی متر است.

بادام زمینی بومی برزیل میباشد و آب و هوای مناسب برای این گیاه، آب و هوای گرم است. بادام زمینی حاوی پروتئین است که مصرف آن در کنار مکمل ها برای ورزشکاران و بدنسازان پیشنهاد میشود.

در رابطه با بادام زمینی شاید با سوالاتی همچون: طبع بادام زمینی چیست؟ طبع بادام زمینی در طب سنتی؟ طبع بادام زمینی گرم یا سرد؟ خواص بادام زمینی چیست؟ خواص بادام زمینی خام؟ مواجه شده باشید. در ادامه با طب شناس همراه باشید تا شما را با خواص بادام زمینی و طبع و مضرات آن آشنا کنیم.

طبع بادام زمینی در طب سنتی چیست؟

طبع بادام زمینی گرم و تر است. مصرف بادام زمینی برای افرادی که دارای طبع سرد و خشک هستند بسیار مفید است.

خواص بادام زمینی در طب سنتی چیست؟

  • خواص بادام زمینی برای کودکان: بادام زمینی سرشار از پروتئین و مواد مغذی گوناگون است که برای رشد و تکامل مغز کودکان بسیار عالی و مفید است.
  • خواص بادام زمینی و نعوظ: خوردن بادام زمینی به دلیل داشتن ال آرژنین به درمان اختلالات نعوظ آقایان کمک میکند.
  • خواص بادام زمینی برای مو: مصرف بادام زمینی به دلیل داشتن اسید های چرب امگا 3 به تقویت فولیکول های مو کمک میکند و در نتیجه سبب افزایش رشد مو میشود.
  • خواص بادام زمینی برای پوست: بادام زمینی حاوی منیزیم و روی و ویتامین E است که برای درمان آکنه و جای جوش مفید است.
  • خواص بادام زمینی برای لاغری: مصرف بادام زمینی سبب ایجاد احساس سیری در افراد میشود که در نتیجه به کاهش وزن و لاغری می انجامد.
  • خواص بادام زمینی برای مردان: مصرف بادام زمینی میل جنسی مردان را افزایش میدهد و سبب بهبود بخشیدن عملکرد جنسی آقایان میشود.
  • خواص بادام زمینی در بارداری: خوردن بادام زمینی در دوران بارداری بی اشتهایی و مادر را رفع میکند و باعث برگشت اشتها میشود.
  • خواص بادام زمینی برای چاقی صورت: خوردن بادام زمینی به دلیل داشتن چربی های سالم و اشباع نشده به چاقی صورت کمک میکند.
  • خواص بادام زمینی برای مغز:نیاسین موجود در بادام زمینی احتمال ابتلا به اختلالات حافظه مانند آلزایمر را کاهش می دهد.
  • خواص بادام زمینی برای ریه: مصرف بادام زمینی باعث تقویت ریه میشود و سرفه های خشک را درمان میکند.
  • خواص بادام زمینی با عسل: مصرف بادام زمینی به همراه عسل به تقویت قوای جنسی، چاق شدن و رفع بی حوصلگی کمک میکند.
طبع بادام زمینی در طب سنتی
طبع بادام زمینی در طب سنتی

خواص بادام زمینی برای پوست:

همانطور که گفتیم بادام زمینی حاوی روی، منیزیم و ویتامین E است که به همین دلیل برای درمان آکنه و جای جوش مفید است. ویتامین E موجود در بادام زمینی سبب درمان آفتاب سوختگی نیز میشود.

همچنین بادام زمینی حاوی مغادیر زیادی ویتامین C و اسید های چرب است که باعث بالا رفتن میزان تولید کلاژن میشود که نتیجه اش درمان و کاهش چین و چروک میباشد پس بادام زمینی خاصیت جوانسازی دارد.

بادام زمینی دارای خاصیت ضد التهابی نیز میباشد که سبب درمان تورم، قرمزی و التهاب ناشی از اگزما و پسوریازیس میشود. وجود بتاکارون ها و آنتی اکسیدان ها در بادام زمینی باعث درمان و رشد بافت های بدن افراد میشود که به همین دلیل در درمان زخم پوست موثر است.

خواص بادام زمینی برای مو:

با خوردن بادام زمینی میتوانید به ریزش و نازک شدن موهای خود کمک کنید. بادام زمینی دارای مواد مغذی بسیاری است که برای مو مفید است. وجود اسید های چرب امگا 3 یکی از بهترین ترکیباتی است که به تقویت فولیکول های مو کمک میکند و زمینه رشد بهتر مو را فراهم میسازد.

طاسی یکی از مشکلات مشهور در میان افراد است. با توجه به اینکه این دانه مغزی حاوی مقدار زیادی اسید آمینه است، ریشه مو و عروق خون رسان پوست افراد را تقویت میکند. یکی از روش های پیشگیری از طاسی کمک به خون رسانی پوست سر با استفاده از ترکیب هایی همچون بادام زمینی میباشد.

مصلح بادام زمینی در طب سنتی چیست؟

مصلح بادام زمینی عسل و مصطکی میباشد و بهتر است این دانه مغزی را به همراه مصلحش استفاده نمایید.

مضرات مصرف بادام زمینی چیست؟

  • مصرف بادام زمینی در افرادی که به آن حساسیت دارند ممکن است با علائم آلرژی همراه باشد.
  • مصرف بیش از حد از بادام زمینی به دلیل داشتن چربی های اشباع ممکن است سبب سکته، بالا رفتن فشار خون، حمله قلبی، مشکلات هاضمه و… شود.
  • مصرف زیاد از بادام زمینی باعث افزایش وزن و چاقی میشود.
  • بادام زمینی حاوی سدیم است و مصرف زیاد آن برای سلامتی افراد مضر است و مشکلاتی همچون پوکی استخوان، سرطان معده، مشکلات کلیوی، فشار خون و… را به دنبال دارد.

 کلمات کلیدی: طبع بادام زمینی شور؟ طبع بادام زمینی گرم یا سرد؟ طبع بادام زمینی خام؟ طبع بادام زمینی سرده یا گرم؟ خواص بادام زمینی چیست؟ خواص بادام زمینی خام؟ خواص بادام زمینی و نعوظ؟ خواص بادام زمینی برای کودکان؟ خواص بادام زمینی با عسل؟ خواص بادام زمینی برای مو؟ خواص بادام زمینی برای چاقی صورت؟ خواص بادام زمینی در بارداری؟ خواص بادام زمینی برای مغز؟ خواص بادام زمینی برای مردان؟ خواص بادام زمینی برای اسپرم؟ خواص بادام زمینی برای ریه؟ خواص بادام زمینی برای لاغری؟ خواص بادام زمینی برای پوست؟ عوارض بادام زمینی برای مردان؟ عوارض بادام زمینی برای کبد؟ عوارض بادام زمینی برای کودکان؟ عوارض بادام زمینی در بارداری؟ عوارض بادام زمینی برای زنان باردار؟

6 پاسخ

  1. ممنون که توضیحات برای همه مواد غذایی رو دارید. خیلی مهمه آدم بدونه هرچی داره میخونه چه ویژگی هایی داره. ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *