فواید و خواص دمنوش گل بنفشه
فواید و خواص دمنوش گل بنفشه

فواید و خواص دمنوش گل بنفشه+ طرز تهیه دمنوش گل بنفشه

تاریخ نگارش

ژانویه 27, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

یکی از علت‌های بی خوابی را می‌توان کم شدن رطوبت مغز عنوان کرد بنابرگفته یکی از متخصصین طب سنتی هر مکانیزمی که منجر به کاهش رطوبت در مغز شود باعث بی خوابی می‌شود.
کم شدن رطوبت مغز می‌تواند ناشی رژیم غذایی نامناسب، عصبانت و ترشح زیاد صفرا باشد. وقتی مغز مداوم در حال فعالیت و چالش است حرارت تولید می‌کند که منجر به از بین رفتن رطوبت مغز و درنهایت بی خوابی می‌شود.
برای درمان بی خوابی می‌توانید از دمنوش گل بنفشه کمک بگیرید شکل استفاده این گیاه به صورت شربت، عرقیات، جوشانده نیز است.

طرز تهیه دمنوش گل بنفشه

طرزتهیه دمنوش گل بنفشه بسیار آسان است در کمترین زمان می‌توانید این نوشیدنی مفید را درست کنید برای این کار ۷۰ گرم از برگ‌های این گل را با آب سرد بشویید و بعد در نیم لیتر آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد بعد آن را صاف کنید و نوش جان کنید می‌توانید برای شیرین کردن چای بنفشه از عسل نیز استفاده کنید.
با توجه به خواص این گیاه و تاثیر آن در رفع بی خوابی می‌توانید با درست کردن دمنوش گل بنفشه بدون صرف هزینه زیاد سلامت بدن خود را تضمین کنید.

ديگر خواص دمنوش گل بنفشه

دمنوش گل بنفشه دارای خواص درمانی نیز است این نوشیدنی خوش رنگ در موارد زیر مفید و موثر است.

  • درمان التهاب و عفونت‌های مجاری تنفسی، برونشیت، سیاه سرفه، زکام، آسم
  • خلط آور
  • تقویت ریه
  • آرام بخش
  • ملین
  • ضد استفراغ و تهوع
  • ضد التهاب
  • درمان تحریکات سیستم گوارشی
  • ضد التهاب و درمان درد‌های استخوانی، روماتیسم

خواص دمنوش گل بنفشه برای سردرد و میگرن

اگر دچار سردرد و میگرن هستید نوشیدن یک فنجان از دمنوش گل بنفشه را به شما توصیه می‌کنیم درمان سر درد و میگرن یکی دیگر از خواص دمنوش گل بنفشه است همچنین این نوشیدنی مفید در درمان سوزش گلو، درمان التهاب کلیه و مثانه، تقویت عروق خونی نیز موثر و مفید است.

خواص دمنوش گل بنفشه برای درمان سوزش ادرار و …

خوب است بدانید که گل بنفشه برای درمان سوزش ادرار، درمان یرقان و خارش بدن، درمان جوش‌های غرور جوانی (آکنه)، درمان اگزما، درمان پسوریازیس، درمان بواسیر مفید است. علاوه بر آن باعث تصفیه خون می‌شود، ادرار آور است و در کاهش فشار خون و فشار‌های عصبی نیز تاثیر بسیار خوبی دارد.

خاصیت ضد تومور و ضد میکروب از دیگر خواص دمنوش گل بنفشه است که باعث افزایش ایمی بدن نیز می شود و برای درمان سرطان‌های سينه و ریه این گیاه استفاده گسترده‌ای دارد.

منبع: صداوسیما.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *