طبع و خواص چغاله بادام در طب سنتی
طبع و خواص چغاله بادام در طب سنتی

طبع چغاله بادام سرد است یا گرم؟+ خواص+ مصلحات+ مضرات- در طب سنتی

تاریخ نگارش

فوریه 16, 2022

دسته‌بندی

انواع میوه

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

چغاله بادام میوه نارس درخت بادام است که دارای پوست سبز رنگی میباشد. مزه این میوه ترش است اما مغز آن طعم شیرین و رنگ سفیدی دارد. چغاله بادام فقط در فصل بهار پیدا میشود. چغاله بادام خیلی زود رشد میکند و پوسته سبز خارجی آن سخت و سفت میشود. چغاله مربوط به میوه های بادام، زردآلو و هلو میباشد.

شاید با سوالاتی همچون: خواص چغاله بادام در طب سنتی؟ خواص چغاله بادام در بارداری؟ طبع چغاله بادام در طب سنتی چیست؟ خواص چغاله بادام برای لاغری؟ و… مواجه شده باشید.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با خواص چغاله بادام و طبع و عوارض آن آشنا کنیم.

طبع چغاله بادام در طب سنتی چیست؟

طبع چغاله بادام در طب سنتی سرد است. مصرف این میوه خوشمزه برای افرادی که طبع گرمی دارند بسیار مناسب و مفید است.

خواص چغاله بادام در طب سنتی چیست؟

  • خواص چغاله بادام در بارداری: این میوه فیبر زیادی دارد که به درمان و جلوگیری از یبوست دوران بارداری کمک میکند. چغاله بادام به دلیل داشتن ریبوفلاوین به رشد مغز جنین کمک بسزایی میکند.
  • خواص چغاله بادام برای لاغری: چغاله بادام حاوی چربی های سالم میباشد که سبب تجزیه و شکستن چربی های اضافی بدن میشود و در لاغری و کاهش وزن تاثیر خوبی دارد.
  • خواص چغاله بادام برای دیابت: مصرف چغاله بادام باعث افزایش هورمون انسولین میشود که این کار به تنظیم سطح قند خون کمک میکند.
  • خواص چغاله بادام برای مردان: برخی از منابع گفته اند که مصرف چغاله بادام بر روی قوای جنسی مردان تاثیر گذار است.
  • خواص چغاله بادام برای معده: همانطور که گفتیم چغاله بادام سرشار از فیبر میباشد که به عمل هضم و دفع کمک میکند. این میوه همچنین برای معده درد و تامین سلامت گوارش نیز مفید است.
  • خواص چغاله بادام برای پوست: این میوه خوشمزه و پرطرفدار دارای آلفا توکوفرول است به همین دلیل خوردن چغاله بادام به سلامت و تغذیه سلول های پوستی بسیار کمک میکند.
  • فواید چغاله بادام برای مو: چغاله بادام دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی بسیاری است که به تقویت ریشه موها کمک میکند و از ریزش مو جلوگیری میکند.
  • خواص چغاله بادام برای کم خونی: چغاله بادام حاوی مقدار قابل توجهی آن است و مصرف آن به خصوص در دوران بارداری به درمان و یا جلوگیری از کم خونی کمک میکند.

خواص چغاله بادام برای لاغری:

همانطور که گفتیم این میوه به دلیل داشتن چربی های سالم به شکستن و تجزیه چربی های اضافه موجود در بدن کمک میکند که در نتیجه این کار باعث لاغری و کاهش وزن میشود.

کالری چغاله بادام به لاغری افراد کمک بسزایی میکند. این میوه به دلیل داشتن چربی های سالم میزان متابولیسم بدن افراد را بالا میبرد و با افزایش چربی سوزی بر لاغری و کاهش وزن افراد موثر است.

به همین دلیل خوردن چغاله بادام یک پیشنهاد عالی برای کسانی است که قصد چربی سوزی و کاهش وزن دارند.

خواص چغاله بادام برای پوست:

این میوه سبز رنگ حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان های مفید است که مهم ترین آن ها ویتامین E میباشد. این ویتامین سبب دفع مواد سمی جمع شده به دلیل آلودگی های محیطی میشود که با این کار به پاک سازی بدن کمک میکند.

به همین خاطر شما با خوردن این میوه پوستی عالی و درخشان خواهید داشت. چغاله بادام فواید بسیاری برای پوست دارد همچون: درمان جوش های سرسیاه، درمان آکنه، درمان جوش و درمان بسیاری دیگر از مشکلاتی پوستی.

آلفا توکوفرول موجود در چغاله بادام برای سلامت پوست مفید است. ویتامین E موجود در این میوه خاصیت ضد پیری طبیعی دارد که به همین دلیل با خوردن این میوه میتوانید از پیری زودرس پوست خود جلوگیری کنید.

مصرف مداوم چغاله بادام باعث بهتر شدن رنگ پوست و درمان لکه های پوستی میشود.

شما میتوانید از روغن این میوه نیز برای ماساژ پوست خود استفاده کنید.

مصلح چغاله بادام در طب سنتی چیست؟

مصلح چغاله سبز در طب سنتی مصطکی، عسل و رب هایی با مزه ترش هستند. افراد سرد مزاج بهتر است برای تعادل طبع این میوه آن را به همراه مصلحش مصرف کنند.

عوارض مصرف چغاله بادام چیست؟

  • چغاله بادام به دلیل طبع سردی که دارد نباید در مصرف آن زیاده روی کرد زیرا ممکن است باعث دل درد، اسهال، حالت تهوع، سردرد و… شود.
  • مصرف بیش از حد این میوه در دوران بارداری سبب ایجاد مشکلات گوارشی همچون نفخ و اسهال میشود که ممکن است برای خانم های باردار خطرناک باشد.
  • فیبری که در میوه های نارس همچون چغاله بادام وجود دارد در بدن ما به سختی هضم میشود به همین دلیل مصرف بیش از حد این میوه برای بدن مضر است.

کلمات کلیدی: خواص چغاله بادام برای زن باردار؟ فواید چاقاله بادام چیست؟ خواص چغاله بادام برای مردان؟ فواید چغاله بادام برای مو؟ فواید چغاله بادام در بارداری؟ خواص چغاله گردو؟ خواص چغاله زردآلو؟ خواص چغاله بادام سبز؟ خواص چغاله بادوم؟ خواص چغاله بادام و گوجه سبز؟ خواص چغاله بادام کوهی؟ خواص چغاله بادام تلخ؟ طبع چغاله بادام در طب سنتی چیست؟

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *