راهکارهای طب سنتی برای درمان عفونت واژن
راهکارهای طب سنتی برای درمان عفونت واژن

راهکارهای طب سنتی برای درمان عفونت واژن+ رژیم+ درمان فوری عفونت واژن در خانه

تاریخ نگارش

مارس 31, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

عفونت واژن را می توان شایع ترین بیماری زنان نامید.

عفونت واژن ممکن است در اثر استفاده از آب آلوده، شوینده های غیر استاندارد، لباسهای نامناسب، روابط جنسی پرخطر، بیماریهای مختلف و… ایجاد شود. عدم رعایت بهداشت فردی و استفاده از ابزار پیشگیری از بارداری غیر استاندارد، نیز باعث بروز عفونت واژن و رحم می شوند. عفونت واژن اگرچه کشنده نیست اما می تواند باعث بروز عوارض آزاردهنده ای شود و قدرت باروری را نیز تحت تاثیر قرار دهد بنابراین بهتر است به محض اینکه متوجه وجود عفونت شدید، در جهت رفع و درمان آن بکوشید.

عفونت واژن می تواند کاملا بدون علامت باشد اما علائم شایع آن به این صورت است:

  • خارش و سوزش واژن و آلت تناسلی
  • تغییر رنگ، بو و میزان ترشحات زنانه
  • خونریزی یا لکه بینی
  • احساس درد زیر شکم
  • احساس درد در هنگام نزدیکی
  • درد و سوزش ادرار

این علائم بسته به منشاء عفونت متفاوتند. اگر ترشحات زنانه سفید، خاکستری یا زرد رنگ باشند و بویی شبیه به بوی ماهی بدهند، عفونت منشاء باکتریایی دارد. اگر ترشحات بوی بد و آزاردهنده داشته باشند و ترشحات رنگ زرد رو به سبزی داشته و حالت کفی پیدا کنند احتمالا فرد به تریکومونیازیس مبتلا شده است. ترشحات سفید پنیری شکل همراه با سوزش و خارش نیز به دلیل عفونت های مخمری ایجاد می شوند.

روشهای طبیعی و دارویی زیادی برای درمان عفونت واژن وجود دارد که بسته به شدت عفونت، نیاز بیمار و طبع و ویژگی های بدنی فرد می توان از این روشها استفاده کرد. برای تشخیص نوع و شدت عفونت، مراجعه به پزشک متخصص الزامی است. در این مطلب روشهای طبیعی درمان عفونت واژن بر اساس تدابیر طب سنتی توضیح داده شده است.

چگونه از ابتلا به عفونت واژن جلوگیری کنیم؟

  • سعی کنید هنگم خواب لباس زیر خود را درآورید تا گردش هوا در اطراف ناحیه تناسلی را بهبود ببخشید و از بروز عفونت جلوگیری کنید.
  • از پوشیدن لباسهای زیرو شلوارهای تنگ به ویژه شلوارهای جین چسبنده و تنگ خودداری کنید.
  • لباس زیر خود را هرروز یا نهایتا یک روز در میان تعویض کرده و لباسهای شسته شده را حتما در معرض آفتاب خشک کنید یا اتو بکشید.
  • به شکل، رنگ و بوی ترشحات توجه کنید.
  • از مرطوب شدن لباس زیر خود جلوگیری کنید و سعی کنید همیشه لباس زیرتان خشک باشد.
  • از پدهای روزانه و از جنس کتان استفاده کنید.
  • بعد از هر رابطه جنسی حتما ادرار کرده و واژن خود را بشویید.
  • از نگه داشتن ادرار و دیر ادرار کردن جدا پرهیز کنید.
  • از مصرف مواد محرک مثل دخانیات، الکل، ادویه ها و… خودداری کنید.

درمان عفونت واژن با ماست

خوردن ماست به صورت روزانه به دلیل خواص آنتی باکتریالی که دارد باعث از بین بردن عفونت ها می شود. همچنین ماساژ محل عفونت به وسیله ماست دست کم دو بار در روز می تواند تاثیرگذار باشد.

درمان عفونت واژن با پونه کوهی

استفاده از روغن پونه کوهی برای ماساز ناحیه تناسلی و اطراف واژن باعث از بین رفتن عفونت ها و قارچ ها خواهد شد. روغن پونه کوهی را حتما باید با روغن دیگری ترکیب کنید بهتر است آن را همراه با روغن زیتون یا بادام مصرف کنید. استعمال روغن پونه کوهی به تنهایی برای ماساژ واژن به هیچ وجه توصیه نمی شود.

درمان عفونت واژن با سرکه

شست و شوی واژن با سرکه رقیق شده در آب باعث تسریع بهبودی عفونت می شود. بهتر است از سرکه سیب استفاده کنید. همچنین نشستن در وان حاوی سرکه رقیق شده در آب پیش از حمام موثر است.

درمان عفونت واژن با جوش شیرین

جوش شیرین تعادل اسیدی بازی را به واژن برمی گرداندو عوامل بیماری زا و عفونت ها را از بین خواهد برد. به این منظور می توانید دوقاشق غذاخوری جوش شیرین را در چهار لیتر آب حل کنید و پیش از حمام، به مدن یک ربع در آن ینشینید.

درمان عفونت واژن با دود عنبرنسارا

چند تکه عنبرنسارا یا همان مدفوع الاغ را سوزانده و با پوشیدن یک دامن یا بستن یک ملحفه مانند دامن ، بالای دود آن ایستاده و لباس زیر خود را دربیاورید تا دود در اطراف واژن شما قرار گیرد. می توانید برای این کار از توالت فرنگی متحرک نیز استفاده کنید. این روش بسیار موثر و فوری است و بعد از چند مرتبه استفاده به وضوح آثار بهبودی را خواهید دید.

درمان عفونت واژن با سیر و ضد عفونی کننده های طبیعی دیگر

خوردن روزانه سیر تاثیر زیادی در سم زدایی و خشک کردن عفونت ها دارد همچنین مصرف دیگر مواد موثر در از بین بردن عفونت ها مانند پیاز، عسل، سیاهدانه، زردچوبه، بادرنجبویه و…. به صورت دمنوش، شربت و… توصیه می شود.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *