درمان-فوری-آفتاب-سوختگی-با-طب-سنتی
درمان-فوری-آفتاب-سوختگی-با-طب-سنتی

6 روش درمان فوری آفتاب سوختگی با توصیه های طب سنتی ایرانی و اسلامی

تاریخ نگارش

آوریل 28, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

آفتاب سوختگی یک عارضه سطحی پوستی است که در اثر قرار گرفتن طولانی مدت پوست، بدون هیچ لایه محافظی، در معرض نور خورشید صورت می گیرد. در اثر آفتاب سوختگی پوست قرمز، ملتهب و خشک می شود.

فرد آفتاب سوخته در پوست خود احساس خارش و سوزش دارد و حس کشیده شدن پوست نیز با او همراه است. ممکن است محل آفتاب سوختگی پوسته پوسته شود و بعد از چند روز بهبود یابد.

آفتاب سوختگی پدیده عجیب و غریبی نیست و ممکن است بعد از یک پیاده روی طولانی در یک روز گرم تابستان، یک تفریح دلچسب کنار دریا، بازی با بچه ها در حیاط خانه، حتی تعمیر کولر و آنتن تلویزیون روی پشت بام و…. رخ دهد.

به منظور جلوگیری از آفتاب سوختگی، آن هم در روزهای گرم سال، بهتر است پیش از بیرون رفتن از خانه، از ضد آفتاب های مطمئن، کلاه و عینک استفاده کنید. اما اگر این کارها را فراموش کردید، یا اگر با وجود همه این تمهیدات بازهم آفتاب سوختگی به سراغتان آمد، حالا دیگر باید راهی برای درمان آن پیدا کنید!

لازم نیست جای دوری بروید! ما در همین متن چند روش سریع و آسان درمان آفتاب سوختگی در منزل را به شما معرفی کرده و توضیح می دهیم.

درمان فوری آفتاب سوختگی با خیار

خیارهای ورقه شده را روی محل های آفتابسوخته قرار دهید و اجازه بدهید بیست دقیقه بماند. بعد خیارها را برداشته و حلقه های تازه خیار را جایگزین آن کنید. این کار پوست را به سرعت خنک می کند، ابرسانی انجام می دهد و باعث رفع خشکی و التهاب پوست می شود. تاثیر آفتاب سوختگی با این کار به سرعت کاهش یافته و ناپدید می شود.

برای تاثیر بهتر می توان خیار ها را له یا رنده کرده و بورت کرم روی تمام سطح پوست مالید.

درمان فوری آفتاب سوختگی با طب سنتی ایرانی و اسلامی
درمان فوری آفتاب سوختگی با طب سنتی ایرانی و اسلامی

درمان فوری آفتاب سوختگی با شیر سرد

یک پنبه را در شیر سرد فرو کرده و کاملا آغشته کنید بعد روی پوست خود بمالید. هرچه میزان شیر بیشتر باشد، تاثیر آن بهتر و سریعتر است. اگر دستهایتان آفتاب سوخته شده بهتر است دستها را در شیر فرو ببرید. انداختن تکه های یخ در شیر تاثیر آن را بیشتر هم می کند.

درمان فوری آفتاب سوختگی با وازلین سرد

قوطی وازلین را چند ساعت در یخچال قرار دهید و بعد پوست آفتاب سوخته خود را با وازلین بپوشانید. سردی آن خارش و سوزش پوستتان را کاهش می دهد و همچنین باعث افزایش سرعت بازسازی پوست می شود.

پوست شما در تماس با آفتاب، آب از دست داده و خشک شده است. وازلین هم نقش نرم کنندگی را ایفا می کند و هم آبرسانی به پوست را تقویت می کند.

درمان فوری آفتاب سوختگی با آلوئورا و ماست

آلوئورا یک آبرسان، خنک کننده و ترمیم کننده عالی برای پوست است. بعد از فعالیت طولانی در معرض تابش اشعه ههای خورشید، کافیست پوست خود را با ژل آلوئورا ماساژ دهید تا خیلی زود از شر آفتابسوختگی خلاص شوید.

اما اگر به ژل الوئورا دسترسی نداشتید و به دنبال یک جایگزین خوب برای آن هستید، ما به شما ماست را پیشنهاد می کنیم. کافیست یک لایه نازک از ماستی که ترش نیست روی پوست خود بمالید و بعد از ده دقیقه آبکشی کنید.

درمان فوری آفتاب سوختگی با سرکه سیب

سرکه سیب هم ضد عفونی کننده است، هم ضد قارچ و هم PH پوست را به تعادل می رساند. علاوه بر آن باعث آبرسانی بهتر به پوست می شود و قدرت بازسازی پوست را بالا می برد. مقداری سرکه سیب را با پنبه یا دستمال تمیز به آرامی روی محل های آفتابسوختگی بزنید. چند دقیقه صبر کنید و محل را بشویید.

درمان فوری آفتاب سوختگی با عسل

در طب سنتی همواره از عسل به عنوان یک مرهم معجزه آسا برای انواع زخم ها و آسیبهای پوستی صحبت شده است. تجربیات محققان طب سنتی نشان داده که عسل از بسیاری از کرم ها و ترکیبات شیمیایی پوست، موثر تر عمل می کند. عسل باعث سفتی، شفافیت و روشنی پوست می شود. در جوان سازی و بازسازی سلولهای آسیب دیده پوست هم موثر است و همچنین دشمن عفونت و باکتری است. مالیدن عسل در محل های آفتاب سوخته شده، تاثیر زیادی در درمان هرچه سریعتر این نواحی دارد.

اگر شما هم روش خاصی برای درمان آفتاب سوختگی می شناسید در قسمت نظرها با ما به اشتراک بگذارید.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *