درمان کلسترول با طب سنتی
درمان کلسترول با طب سنتی

درمان کلسترول در خانه با طب سنتی

تاریخ نگارش

می 15, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

کلسترول نوعی چربی در خون شماست. اگرچه بدن شما تمام کلسترول مورد نیاز خودش را می سازد، اما کلسترول را از غذاهایی که می خورید نیز دریافت می کنید. ژنتیک، سن، رژیم غذایی، سطح فعالیت و سایر عوامل بر خطر ابتلا به کلسترول بالا تأثیر می گذارد. هدف از درمان‌های طبیعی یا مکمل برای بیماری قلبی، کنترل سطح کلسترول، کاهش فشار خون و سلامت قلب است.

گون گیاهی است که برای حمایت از سیستم ایمنی در طب سنتی چینی استفاده می شود. دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است. این یک “آداپتوژن” در نظر گرفته می شود. به این معنی که از بدن در برابر استرس های مختلف محافظت می کند.

زالزالک

زالزالک درختچه ای است مربوط به گل رز. توت ها، برگ ها و گل های آن . برخی از مطالعات نشان داده اند که این گیاه درمانی، برای نارسایی قلبی موثر است. اما زالزالک می‌تواند با بسیاری از داروهای تجویزی و گیاهی تداخل دارویی داشته باشد.

دانه کتان

دانه کتان از گیاه کتان بدست می آید. هم دانه کتان و هم روغن بذر کتان حاوی سطوح بالایی از اسید آلفا لینولنیک (ALA) هستند. که یک اسید چرب امگا ۳ است که به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.

مکمل های روغن ماهی با اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ نیز در ماهی و روغن ماهی یافت می شود. ماهی قزل آلا، ماهی تن، قزل آلای دریاچه ای، شاه ماهی، ساردین و سایر ماهی های چرب منابع غنی امگا ۳ هستند. کارشناسان بر این باورند که اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می‌کند. سایر مواد مغذی موجود در ماهی یا ترکیبی از آن و اسیدهای چرب امگا ۳ به محافظت از قلب شما کمک میکند. خوردن یک یا دو وعده ماهی چرب در هفته احتمال حمله قلبی را کاهش دهد.

سایر غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ شامل : گردو، روغن کانولا و سویا

منبع: طلا

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *