درمان فشار خون بالا
درمان فشار خون بالا

9 داروی درمان فشار خون بالا در طب سنتی + فصد خون درمان فوری فشار خون بالا

تاریخ نگارش

دسامبر 9, 2021

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

فشار کاری، اضطرابهای روزمره و سبک زندگی و تغذیه نادرست باعث شده که این روزها بیشتر از همیشه شاهد پدیده بالا رفتن فشار خون در افراد باشیم.

فشار خون بالا باعث ایجاد عوارض زیادی می شود و در موارد حاد موجب سکته ها و در نهایت مرگ می شود بنابراین خیلی مهم است که بتوانیم در مواقع لازم فشار خون را کنترل کرده و از بالارفتن بیش از حد آن جلوگیری کنیم.

شاید فکرش را هم نکنید. اما طب سنتی که مجددا این روزها بیشتر مورد توجه ما قرار گرفته و کاربردهای زیاپی در زندگی روزمره پیدا کرده است. راهکارهای سریع و خوبی برای درمان فشار خون بالا ارایه داده که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

پایین آوردن سریع فشار خون در طب سنتی

درمان فوری فشار خون بالا: یک روش فوری و اورژانسی برای پایین آوردن فشار خون فصد خون است. وقتی فشار خون بسیار بالا باشد، پایین نیامدن آن خطر سکته و مرگ برای بیمار داشته باشد، از آنجایی که روشهای خوراکی زمانبر است، راهی جز فصد خون باقی نمی ماند. در این روش، طبیب یا فرد آگاه به این مسئله باید یکی از رگهای بیمار را باز کرده تا با خروج خون از رگ، فشار خون پایین بیاید.

این کار را میتوان با زخم کردن نوک انگشتان بیمار با تیغ یا سوزن تست قند خون یا همچنین زخم کردن بخش نرم گوش یا پشت گوش انجام داد.

روش صحیح فصد خون به این صورت است که با سوراخ با زخم کردن بخشی از بدن فردی که دارای فشار خون بالاست اجازه بدهید تا مقداری خون از بدن بیمار خارج بشود این کار باعث کاهش فوری فشار خون میشود.

در بسیاری موارد دیده شده که این روش از خطرهای جدی برای بیماران جلوگیری کرده است.

درمان فوری فشار خون بالا با کاهش فوری فشار خون بالا در طب سنتی برای کم کردن سریع فشار خون در طب سنتی باید از روش فصد خون یا نیشتر زدن برای کاهش فشار خون استفاده کرد. فصد خون در طب سنتی یکی از روش های درمان فوری فشار خون بالاست.

درمان فشار خون بالا با طب سنتی

از آنجایی که مصرف داروهای شیمیایی برای کنترل فشار خون بالا در دراز مدت منجر به بروز عوارضی از جمله خواب آلودگی، افسردگی، تهوع، مشکلات قلبی و… می شود، افرادی که درگیر این مشکل هستند ترجیح می دهند مشکل فشار خون خود را با استفاده از روشهای سنتی درمان کنند. بنظر می رسد که راهکارهای طب سنتی و اسلامی، به دلیل اینکه مطابق با مزاج افراد تجویز می شود، غالبا بدون عوارض یا با عوارض بسیار کم هستند و این مزیت موجب روی آوردن روز افزون افراد به راهکارهای طبی سنتی و اسلامی شده است.

مجرب ترین ترکیبات برای پایین آوردن فشار خون بالا در طب سنتی سیر، کرفس، جو دوسر، بارهنگ، اسفرزه، چای ترش و انار هستند.

ریحان:

استفاده از عصاره ریحان یا برگ های تازه آن همراه با غذا ها، در کنترل فشار خون موثر است.

دارچین:

مصرف دارچین همراه با نوشیدنی ها و غذاها فشار خون را تا چند درجه پایین می آورد.

هل:

مصرف دانه های هل یا پودر آن در کاهش فشار خون موثر است.

تخم کتان:

تخم کتان سرشار از امگا3 است و در کاهش فشار خون و تقویت قلب موثر است.

سیر:

سیر از جمله گیاهان دارویی است که باعث کاهش سریع فشار خون می شود. سیر را می توانید بصورت خام، سرخ کرده و پودر استفاده کنید. همچنین اگر مزه آن برایتان قابل تحمل نیست می توانید تکه های سیررا همراه با آب مانند قرص ببلعید.

درمان فشار خون بالا در طب سنتی

زنجبیل:

با بهبود کردش خون و تقویت عضلات دیواره عروق خونی باعث کنترل فشار خون می شود.

زالزالک:

با بهبود گردش خون و تقویت قلب و عروق و جلوگیری از لخته شدن خون در درمان و کاهش فشار خون تاثیر دارد.

تخم کرفس:

تخم کرفس نیز از جمله گیاهانی است که باعث تنظیم فشار خون می شود.

همچنین آب خود کرفس با خاصیت ادرار آوری باعث کاهش فوری فشار خون می شود.

اسطوخودوس:

اسطوخودوس آرامبخش و کاهنده فشار خون است.

کاهش فشار خون با اسطخدوس: دم کرده گیاه اسطوخودوس و یا مصرف عرق آن موجب کنترل فشار خون می شود. همچنین ماساژ با روغن اسطوخودوس موجب آرامش و پایین آمدن فشار خون می شود.

نکته: فشار خون بیماری است که علایم خاصی ندارد و ممکن است حتی متوجه فشار خون بالا ی خود نشوید. بنابراین مهم است که بصورت منظم فشار خون خود را اندازه گیری کنید.

مصرف داروهای گیاهی و شیمیایی مستلزم داشتن آگاهی از خواص و عوارض هرکدام است. بنابراین از مصرف بی رویه و سرخود و زیاد داروها خودداری کرده و در صورت داشتن تداخل با دیگر داروها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

داروی گیاهی برای فشار خون بالا

نوشیدن دم کرده برخی گیاهان یا شست و شوی بدن با عصاره آن یا ماساژ روغن آنها می تواند در کاهش فشار خون موثر باشد. برخی از این داروهای گیاعی عبارتند از:

  • اسطوخودوس
  • گیاه دم اسبی
  • گل ساعتی
  • گیاه قاصدک
  • سنبا الطیب
  • پونه کوهی

7 پاسخ

  1. ازآنجایی که ب طب سنتی علاقه واعتقاد دارم
    معمولا برای درمان بیشتر بیمارها از طب اسلامی استفاده می کنم
    ومطالب شما راهگشا بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *