درمان آب مروارید
درمان آب مروارید

پیشگیری و درمان آب مروارید با طب سنتی

تاریخ نگارش

جولای 29, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

استفاده از عینک‌های آفتابی راه خوبی برای جلوگیری از بیماری‌های چشمی است و می‌تواند به شما کمک کند که آب مروارید نگیرید. پزشکان می‌گویند استفاده از عینک آفتابی باعث می‌شود که اشعه ماوراءبنفش به چشم برخورد نکند و پیشرفت آب‌مروارید کند شود.

آب‌ مروارید نوعی بیماری چشمی است که تیرگی‌هایی در عدسی چشم به وجود می‌آورد و باعث می‌شود دید فرد تار، مه‌آلود و ناواضح شود و رنگ‌ها به خوبی دیده نشوند. نور در چشم‌های سالم می‌تواند از طریق عدسی از شبکیه بگذرد و به ما امکان دیدن جزئیات را بدهد. آب‌ مروارید روی آن عدسی تیرگی ایجاد می‌کند و دید را تار می‌کند. اگر این بیماری درمان نشود باعث نابینایی می‌شود. 

برای جلوگیری از پیشرفت آب‌ مروارید چه بخوریم؟ 

رژیم غذایی مناسب برای داشتن بدنی سالم همیشه اهمیت داشته است. اما برای محافظت از بینایی خود به ویژه با افزایش وزن چه باید بخوریم؟ طب سنتی چینی خوردن گوجی‌بری را توصیه می‌کند. گوجی‌بری لوتئین و زآگزانتین دارد و رنگدانه‌های زرد، کاروتنوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌های آن باعث کند شدن روند شکل‌گیری آب‌ مروارید می‌شود. این میوه بومی چین است اما در ایران هم پیدا می‌شود. گوجی‌بری نوعی توت است که خشک‌شده آن شبیه کشمش است و خواص بسیار زیادی دارد که یکی از آن‌ها جلوگیری از پیشرفت آب‌مروارید است. 

در حال حاضر تنها درمان قطعی آب‌ مروارید جراحی است و به محض عمل کردن مشکلات چشمی برطرف می‌شود. اختلال بینایی ممکن است تخریب عصب را تسریع یا تشدید کند و سلول‌های عصبی تجزیه شوند و این امر بر توانایی شناختی ما تأثیر بگذارد. اما مداخله جراحی هم بی‌خطر نیست و بیماران ترجیح می‌دهند به جای عمل از درمان‌های دارویی استفاده کنند. به همین دلیل پزشکان به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند جایگزینی برای عمل پیدا کنند. گرچه عمل آب‌ مروارید کاملاً اثربخش است و نتیجه آن رضایت‌بخش بوده اما برای کسانی که حاضر نیستند خطر عمل را بپذیرند باید راهی وجود داشته باشد. بهتر است برای آنکه به آب‌ مروارید مبتلا نشویم رژیم غذایی سالم را دنبال کنیم و از عینک‌ آفتابی‌های مناسب استفاده کنیم. 

منبع: 55آنلاین

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *