سالن ورزشی طب سنتی
سالن ورزشی طب سنتی

ساخت سالن های ورزشی با تدابیر طب سنتی+ اهمیت ورزش در طب سنتی

تاریخ نگارش

جولای 30, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

ورزش در طب سنتی ایران یکی از ارکان مهم حفظ سلامت است، به طوریکه دانشمندان ایرانی مانند رازی و ابوعلی سینا انجام وزرش و فعالیت بدنی مناسب را مقدم بر تغذیه ذکر کرده‌اند. در طب ایرانی، ورزش مناسب برای هر فرد بر اساس مزاج، سن، قوای بدنی و فصل تعیین می‏گردد و برای همه افراد ورزش‌های یکسان توصیه نمی‏شود.
با توجه به استقبال جامعه جهانی به استفاده از روش‌های طب مکمل و سنتی، در دهه‌های اخیر استفاده از روش‏‌های تلفیقی (integrative) جهت افزایش اثربخشی به طور چشمگیری رشد پیدا کرده است. در روش‌های تلفیقی از توصیه‌های طب‌های مکمل و سنتی در کنار روش‌های متداول استفاده می‏‌شود و هدف ارائه بهترین خدمات در راستای پیشگیری و درمان بیماری‌هاست.
در سالن ورزشی تلفیقی با تدابیر طب ایرانی که در دانشکده طب سنتی شکل گرفته است، ابتدا با مراجعه کنندگان مصاحبه می‏‌شود و توسط متخصص طب ایرانی معاینه می‏‌گردند، مزاج افراد تعیین و توصیه‌های ورزشی متناسب با شرایط آن‌ها از نظر مزاج، سن، قوت بدنی و فصل توصیه می‏‌گردد.
در این راستا در جلسه‌ای که با حضور دکتر رستمی نژاد مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر تن ساز رئیس دانشکده طب سنتی و آقای اشتری معاون توسعه دانشکده در دفتر مدیریت تربیت بدنی برگزار شد، مقرر شد در گام نخست این همکاری اولین برنامه تلفیقی برای دانشجویان ورزشکاری که به المپیاد‌های کشوری اعزام می‌‏شوند انجام شود. همچنین برنامه‌ای جهت آشنایی دانشجویان با جایگاه طب ایرانی در ورزش در واحد اموزشی تربیت بدنی گنجانیده شود.

منبع: صدا و سیما

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *