همه چیز درباره خواص و طبع قلوه در طب سنتی + 6 خاصیت شگفت انگیز قلوه
همه چیز درباره خواص و طبع قلوه در طب سنتی + 6 خاصیت شگفت انگیز قلوه

همه چیز درباره خواص و طبع قلوه در طب سنتی + 6 خاصیت شگفت انگیز قلوه

تاریخ نگارش

آگوست 17, 2022

دسته‌بندی

محصولات حیوانی

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

قلوه یا همان کلیه، به ویژه قلوه گوسفندی جزو غذاهای محبوب در خاورمیانه است که طرفداران بسیاری دارد. قلوه داری مواد مفید بسیاری است و مصرف آن به جبران کمبود ویتامین های گروه ب مانند ب3، ب3 و ب6 کمک میکند. قلوه همانند جگر سیاه دارای مقادیر بالایی آهن میباشد. طبع قلوه و طعم فوق العاده اش آن را به یکی از غذاهای کاربردی در طب سنتی تبدیل کرده است.

در ادامه این مطلب از طب شناس همراه ما باشید تا درباره طبع قلوه در طب سنتی و همچنین خواص قلوه و مضرات آن صحبت کنیم.

طبع قلوه در طب سنتی چیست؟

طبع قلوه در طب سنتی سرد و خشک است. مصرف قلوه به افراد سرد مزاج توصیه نمیشود. برای تعادل طبع قلوه بهتر است آن را به همراه مصلحش مصرف نمایید. در ادامه به مصلحات قلوه نیز خواهیم پرداخت.

خواص قلوه در طب سنتی چیست؟

  • خواص قلوه برای کم خونی: قلوه دارای مقادیر بالایی آهن است. وجود آهن برای تولید سلول های خونی ضروری است. به افرادی که دچار کم خونی هستند مصرف قلوه و جگر سیاه پیشنهاد میشود.
  • خواص قلوه برای زن باردار: قلوه سرشار از پروتئین و مواد مغذی است و از میزان بالایی اسید چرب امگا 3 برخوردار است. قلوه دارای خاصیت ضد التهابی است و برای قلب بسیار مفید میباشد.
  • خواص قلوه برای لاغری: قلوه در مقایسه با دیگر قسمت های بدن حیوانات از کالری کمتری برخوردار است. اگر جزو کسانی هستید که غذاهای گوشتی را دوست دارید اما رژیم لاغری گرفته اید میتوانید از قلوه به صورت کبابی استفاده نمایید.
  • قلوه منبع پروتئین است: وجود پروتئین برای حفظ و ترمیم و ساخت سلول های بدن ضروری است. پروتئین تشکیل دهنده بخش مهمی از ماهیچه ها، پوست، غدد و اندام افراد میباشد. شما میتوانید با مصرف قلوه میزان پروتئین مورد نیاز خود را دریافت کنید.
طبع قلوه
طبع قلوه

افزایش انرژی و قوای جسمی با مصرف قلوه:

قلوه دارای مقدار زیادی آهن، روی و انواع ویتامین های خانواده ب میباشد و به همین دلیل مصرف آن برتی کودکان و نوجوانانی که در سن رشد میباشند بسیار توصیه میشود.

استفاده از قلوه سبب کاهش خلق و خوی هیجانی و در برخی اوقات بد که به خاطر تغییرهای هورمونی به ویژه در زنان جوان به وجود می آید میشود.

استفاده از قلوه باعث افزایش انرژی و میل اشخاص برای پیش بردن کارهای روزانه میشود. طبق تحقیقات انجام شده، مصرف قلوه از بیماری های روانی همچون افسردگی پیشگیری میکند.

مصرف قلوه و تامین ویتامین ب 12 بدن:

یکی از ویتامین های ضروری برای بدن، ویتامین ب 12 است. این ویتامین به DNA های بدن در محافظت از سلول های خونی و عصبی کمک بسزایی میکند و در پیشگیری از کم خونی، ضعف و احساس خستگی بسیار موثر است.

گاهی اوقات کم خونی افراد به دلیل کمبود ویتامین ب 12 در بدن آن هاست که میتوانند با مصرف قلوه از کمبود ویتامین ب 12 در بدن پیشگیری نمایند.

مضرات قلوه چیست؟

همانطور که گفتیم قلوه از فواید بسیاری برخوردار است اما این به آن معنی نیست که در مصرف آن زیاده روی کنید.

  • قلوه از کلسترول بالایی برخوردار است و به همین دلیل مصرف آن به افرادی که دچار بیماری های قلبی و فشار خون هستند پیشنهاد نمیشود.
  • قلوه جزو غذاهای دیر هضم است و به همین دلیل افرادی که معده ضعیفی دارند بهتر است از مصرف آن خودداری کنند.
  • قلوه سبب ایجاد خون ناصالح در بدن افراد میشود و به همین دلیل بهتر است در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید.

مصلح قلوه در طب سنتی چیست؟

قلوه را بهتر است به شکل کبابی همراه روغن زیتون درست کنید. از دیگر مصلحات قلوه میتوان به فلفل، دارچین، نمک و زیره اشاره کرد. مصرف این موارد به همراه قلوه به تعادل طبع و بهبود خواص آن کمک بسزایی میکند

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *