وایتکس کبد بهترین روش درمان کبد چرب!
وایتکس کبد بهترین روش درمان کبد چرب!

وایتکس کبد بهترین روش درمان کبد چرب!

تاریخ نگارش

آگوست 31, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

اگر تجمع چربی ها در کبد بیش از پنج الی ده درصد وزن کبد باشد این امکان وجود دارد که بافت آن آسیب وارد کند و مشکلات متعددی را برای شخص مبتلا ایجاد نماید. افراد مبتلا به کبد چرب باید درمان را جدی بگیرند و هرچه زودتر به درمان بیماری خود اقدام نمایند، این افراد میتوانند از داروهای گیاهی و روش های طب سنتی برای درمان استفاده کنند. در ادامه این مطلب به راه های درمان کبد چرب در طب سنتی خواهیم پرداخت.

درمان کبد چرب در طب سنتی با این معجون بی نظیر:

حدود دو قاشق مربا خوری بذر خرفه و دو قاشق مرباخوری بذر خار مریم را با هم ترکیب کنید و کمی آن ها را بکوبید تا نیم کوب شود. یک قاشق مرباخوری از ترکیب را بردارید و با یک لیوان آب جوش مخلوط نمایید و میل کنید.

این معجون مانند وایتکس برای کبد عمل میکند و به تقویت و بهبود عملکرد کبد کمک بسزایی میکند. از این معجون یکبار در روز به مدت سه ماه استفاده کنید تا تاثیر فوق العاده آن بر درمان کبد چرب را ببینید.

درمان کبد چرب با دمنوش بادرنجویه:

بادرنجویه جزو گیاه دارویی است که خواص بیشماری دارد و قادر است سلول‌های کبدی که به دلیل جمع شدن چربی ها آسیب دیده اند را درمان کند. بادرنجبویه با انجام کارهای زیر به درمان کبد چرب کمک میکند.

  • فعال کردن آنزیم‌هایی که اسید چرب را تجزیه می‌کنند.
  • کم کردن فعالیت گلبول‎های سفید و سیتوکین‌ها

درمان کبد چرب با دمنوش گل داوودی:

کبد مسئولیت سم‌زدایی بدن را به عهده دارد و در موقع انجام این کار احتمال دارد که سلول‌هایش آسیب ببینند. گل داوودی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که مصرف آن باعث کاهش التهاب سلول‌های کبد و محافظت از آن ها در برابر آسیب میشود. گل داوودی قادر است سلول های کبد که دچار آسیب شده اند را ترمیم کند.

درمان کبد چرب با دمنوش مریم گلی:

مریم گلی یک گیاه دارویی است که ادرار آور میباشد و همین خاصیت ادرار آور بودنش سبب می‌شود سموم و مواد زائد بدن از راه ادرار دفع گردد و بدن پاکسازی شود. مریم گلی علاوه بر این خاصیت، غدد لنفاوی و کلیه‌ها را نیز پاک و از آن ها در برابر آسیب محافظت می‌کند. دمنوش مریم گلی، تعریق را بیشتر میکند و به همین وسیله بدن را سم زدایی مینماید.

درمان کبد چرب با دمنوش قاصدک:

قاصدک گیاهی است که دارای گل‌هایی با رنگ سفید میباشد و قادر است به وسیله افزایش تولید صفرا، کبد شما را سم زدایی کند و سلامت کبد را تضمین نماید. مصرف دمنوش قاصدک بر سلامت کیسه صفرا و تحریک فعالیت آن نیز موثر میباشد.

درمان کبد چرب با دمنوش چای سبز:

چای سبز برگ های تیره ای دارد و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی میباشد. آنتی اکسیدان سبب محافظت از اندام های بدن در برابر عوامل خارجی میشود و در حفظ سلامت عمومی موثر میباشد. چای سبز حاوی کاتچین است که از سلول های کبد محافظت میکند.

نکات مهم در تهیه دمنوش‌ها:

روش های درمان کبد چرب در طب اسلامی و مصرف دمنوش‌ها باید بر اساس قوانین خاصی باشد که خواص و اثربخشی آن ها را بیشتر کند، همچنین از بروز عوارض احتمالی جلوگیری نماید. در مصرف دمنوش گیاهی به منظور درمان کبد چرب نکات زیر را رعایت بفرمایید.

  • دمنوش مدنظر را با آب جوشیده که سرد شده است تهیه نمایید و آن را روی حرارت غیر مستقیم قراردهید. جوشیدن دمنوش‌ها باعث کاهش خاصیت درمانی آنها میشود و در مواردی ممکن است سبب تغییر رنگ و یا حتی تغییر طعم آن ها شود.
  • زیاده روی در استفاده از دمنوش‌ها ممکن است تاثیر برعکس داشته باشد و موجب آسیب رسیدن  به سلول‎‌های کبد شما شود.
  • اگر باردار هستید و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید حتما از قبل با پزشک خود درباره مصرف دمنوش های گیاهی مشورت نمایید.

درمان کبد چرب  با عرقیات:

یک راهکار درمان کبد چرب در طب سنتی مصرف عرقیات گیاهی میباشد. عرقیات به دلیل فرآیند آماده سازی که دارند فواید گیاه را از دست نمی‌هند و قادراند تاثیر بسزایی در درمان بیماری ها داشته باشند.

درمان کبد چرب در طب سنتی با مصرف عرق خار مریم:

خار مریم یک گیاه دارویی که خاصیت درمانی زیادی دارد و بر درمان سیروز کبدی موثر میباشد و قادر است سلول‌های آسیب دیده را ترمیم کند. پس مصرف آن برای نابودی چربی های کبد جزو بهترین گزینه ها از دیدگاه متخصصین طب سنتی میباشد.

مصرف بیش از حد این گیاه با عوارضی همچون: سردرد، حالت تهوع و استفراغ، آلرژی و… همراه است.

پس باید دقت کنید که به میزان کافی از آن استفاده نمایید. شما میتوانید روزانه یک استکان از آن را به شکل ترکیبی با آب مصرف کنید.

درمان کبد چرب با استفاده ازعرق رازیانه:

رازیانه سرشار از ویتامین‌های A, B, C,D  و استروژن میباشد. این گیاه فوق العاده ادرار آور است و مصرف آن سبب سم زدایی از کبد و دستگاه گوارش میشود. برای مصرف عرق رازیانه باید به صورت روزانه، دو استکان از آن را در موقع صبح و عصر نوش جان کنید.

عرق کاسنی و فواید آن برای درمان کبد چرب در طب سنتی:

عرق کاسنی جزو بهترین گزینه های برای درمان کبد چرب شدید در طب سنتی است. طبع کاسنی در طب سنتی سرد و معتدل است و مصرف آن باعث سم زدایی از کبد و خون میشود. عرق کاسنی سرشار از ویتامین‌هایی است که بر درمان کبد چرب موثر میباشند.

درمان کبد چرب با مصرف عرق شاهتره:

طبق مطالعات انجام شده مصرف عرق شاهتره بر درمان کبد چرب بسیار موثر است و یک روش عالی است که طب سنتی توصیه شده است. طبع شاهتره سرد است و مصرف آن سبب کاهش حرارت بدن میشود. شاهتره سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین دلیل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند. اگر به دنبال درمان فوری کبد چرب میگردید بهتر است ترکیب عرق شاهتره و عرق کاسنی را امتحان کنید. این ترکیب را به صورت مرتب و روزانه استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

درمان کبد چرب در کودکان با طب سنتی:

کبد چرب در کودکان مثل افراد بزرگسال به دلیل استفاده بیش از حد چربی و تجمع آن در کبد بروز میکند پس روش های درمان آن نیز شبیه به روش های درمان کبد چرب در بزرگسالان مثل کاهش وزن، افزایش فعالیت بدنی و ورزش منظم، مصرف داروهای گیاهی و… میباشد.

آیا قرص گیاهی بر درمان کبد چرب موثر است؟

یکی دیگر از راه های مصرف داروهای گیاهی استفاده از قرص میباشد. قرص های گیاهی که برای درمان کبد چرب استفاده میشوند از گیاهان دارویی مثل: خار مریم، چای سبز، کاسنی، زردچوبه و… تهیه میشوند. شرکت های داروسازی این قرص ها را با ترکیب های مختلفی درست میکنند.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *