فرار از پیری زودرس با درمان خشکی پوست
فرار از پیری زودرس با درمان خشکی پوست

نذار خشکی پوست پیرت کنه!

تاریخ نگارش

سپتامبر 1, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

اگر دچار خشکی پوست هستید، با چند روش ساده و خانگی می توانید آن را برطرف کنید. اما در ابتدا باید 4 نکته را بررسی کنید:

  1. کبد چرب
  2. بالا بودن صفرا
  3. کمخونی
  4. چربی خون

این چهار عامل در خشکی پوست بسیار موثرند. پس اگر هریک از مشکلات بالا را دارید، پیش از اینکه به سراغ کرم ها و ماسک ها و… بروید، باید آن مشکل را برطرف کنید. در غیر این صورت استفاده از ترکیبات گیاهی و ماسک ها و کرم ها، تنها می توانند به صورت موقت به شما کمک کنند.

اگر خشکی پوست درمان نشود، می تواند مشکلات مختلفی برای شما ایجاد کند. از جمله خارشپوست، زخم و اگزما، پیری زودرس پوست، تیرگی پوست و… پس اگر پوست خشک دارید و تنها با استفاده از مرطوب کننده های شیمیایی سعی می کنید کمی لطافت را به پوست خود برگردانید، بهتر است به فکر یک راه حل جدی باشید.

چهار موردی که ذکر شد را بررسی کرده و درمان کنید؛ بهترین راه برای مبارزه با این چهار مشکل اساسی، پرهیز غذایی است؛ با هذف غذاهای چرب و سرخ شده و حذف ترشی جات، گام بزرگی برای درمان این مشکلات برداشته اید.

درمان خشکی پوست

برای درمان خشکی پوست باید از رطوبت رسانها استفاده کنید. رطوبت رسانها می توانند به صورت خوراکی باشند یا به صورت ماسک مورد استفاده قرار گیرند.

برای درمان خشکی پوست، موثرترین رطوبت رسان خوراکی، ماءالشعیر طبی است.

علاوه بر آن می توان از ماسک های رطوبت رسان طبیعی و موثر برای این منظور استفاده کرد.

ماء الشعیر طبی، رطوبت رسان طبیعی پوست

شاید نام ماءالشعیر طبی را زیاد شنیده باشید اما ندانید که می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید!

برای تهیه ماء الشعیر طبی در خانه، مقداری جو را تا زمانی که خوب باز شود، بجوشانید. سپس اجازه بدهید سرد شود و آب آن را جدا کنید. به همین راحتی ماءالشعیر طبی را به دست آورده اید. اگر در هنگام پخت به آن عرق کاسنی و یا عرق شاهتره اضافه کنید، تاثیر آن دو چندان می شود.

ماءالشعیر طبی سرشار از خاصیت است. رطوبت رسان قوی و موثر برای پوست و مو است و خشکی پوست و مو را برطرف می کند. همچنین در درمان سرفه و خلط پشت حلق موثر است.

موثرترین ماسک های رطوبت رسان خانگی

  • ماسک اول: مقداری آرد جو یا سویق جو را با عرق کاسنی و یک قاشق روغن بادام شیرین مخلوط کنید تا ترکیبی صاف و یکدست حاصل شود. سپس آن را روی پوست ماساژ داده و اجازه بدهید 15 دقیقه بماند. سپس آبکشی کنید.
  • ماسک دوم: مقداری گشنیز تازه را له کرده تا خمیری شکل شود. به آن عسل گون، جوانه جو پخته شده و مقداری قرقروت اضافه کنید. وقتی به حالت یکدستی رسید می توانید آن را روی پوست ماساژ داده و پس از 15 دقیقه آبکشی کنید.

چربی پوست

به نظر می رسد تعداد کسانی که پوست چرب دارند، از کسانی که پوست خشک دارند، بیشتر است! چربی پوست نیز عللی دارد و برای درمان چربی پوست راه های زیادی وجود دارد و می توان در مورد آن مطالب مفصلی نوشت. اما عجالتا این دو ماسک موثر و آسان را برای کاهش چربی پوست از ما بپذیرید.

موثرترین ماسک ها برای کاهش چربی پوست

  • ماسک اول: مقداری حنا را با گلاب ترکیب کرده و کمی قره قروت به آن اضافه کنید. خوب بهم بزنید و برای چند دقیقه روی پوست بگذارید و خوب ماساژ دهید و سپس آب کشی کنید.
  • ماسک دوم: گشنیز تازه را خوب خرد کنید و در مقداری ماست بریزید. کمی نمک به آن اضافه کرده خوب هم بزنید و چند دقیقه روی صورت ماساژ بدهید و سپس آب بکشید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *