راه های از بین بردن کک در منزل + 4 روش قطعی برای از بین بردن کک
راه های از بین بردن کک در منزل + 4 روش قطعی برای از بین بردن کک

راه های از بین بردن کک در منزل + 4 روش قطعی برای از بین بردن کک

تاریخ نگارش

سپتامبر 9, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

کک قادر است از طریق مختلفی وارد منزل شما شود. از بین بردن این حشرات موذی و خونخوار کار سختی است به دلیل اینکه کک حشره ای ریز است که دارای قدرت پرش بالایی میباشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به راه های از بین بردن کک در منزل بپردازیم.

کک حشره قهوه ای رنگی است که جزو خانواده لوله بالان میباشد و اغلب به یک نقطه میچسبد و از بدن یک موجود به موجود دیگر میپرد. یکی از دلایلی که باعث افزایش وجود کک در خانه میشود نگهداری از حیوانات خانگی مثل: گربه، سگ و… میباشد.

درست است که کک حشره ای آزاردهنده است اما بی فایده نیست و نقش ویژه ای در اکوسیستم دارد. در ادامه برخی روش ها را برای از بین بردن کک در خانه بیان میکنیم که با استفاده از آن ها میتوانید از شر این حشرات موذی راحت شوید.

چگونه کک را از بین ببریم؟

 حشره کک خیلی سریع تخم ریزی میکند و به همین دلیل است که کل منزل شما نیز به کک آلوده میشود. در این قسمت میخواهیم به چند راهکار موثر در از بین بردن کک بپردازیم. این راهکار ها جزو مهم ترین گزینه های از بین بردن کک میباشند:

  • اگر امکان دارد منزل خود را کاملا تخلیه نمایید.
  • کل خانه را با جارو برقی پاک کنید.
  • از اسپری ضد کک برای سمپاشی استفاده نمایید.
  • تا جایی که مقدور است وسایل خانه را با آب داغ شست و شو دهید.
  • هرجایی که در آن رفت و آمد داشتید مثل ماشین و… را باید سمپاشی کنید. اگر کک در ماشین شما وجود داشته باشد دوباره به منزل برمیگردد.
  • کمد های لباس را خالی کنید و همه لباس ها را کاملا شست و شو دهید. حتی درون کمد ها را نیز سمپاشی کنید. از دادن لباس های خود به خشک شویی خودداری نمایید زیرا ممکن است افراد دیگر نیز دگیر کک شوند.
  • در صورت داشتن حیوان خانگی، آن را کامل شست و شو دهید و برای آن و وسایلش از اسپری ضد کک استفاده نمایید.

راه های از بین بردن کک در منزل بدون سمپاشی:

شما میتوانید از برخی روش های دیگر نیز به منظور از بین بردن کک استفاده نمایید. در ادامه به برخی روش های از بین بردن کک در منزل بدون سمپاشی خواهیم پرداخت.

فراری دادن کک
فراری دادن کک

از بین بردن کک با صابون:

چند ظرف را با ترکیب صابون و آب گرم پر نمایید و آن ها را در قسمت هایی که آلوده به کک میباشند بگذارید. این محلول فوق العاده است و به شکل عجیبی کک های منزل شما را جذب میکند و هنگامی کک ها در این ترکیب می افتند دیگر نمیتوانند فرار کنند.

برای اینکه به خوبی از این روش نتیجه بگیرید باید ظرف های حاوی ترکیب را شب ها در قسمت های مناسب خانه قرار دهید و یک چراغ خواب کوچک در بالای این ظرف ها به صورت روشن بگذارید تا کک ها به دام بیفتند.

شما این کار را با یک سینی نیز میتوانید انجام دهید.

از بین بردن کک با جوش شیرین:

جوش شیرین ماده بینظیری است که به شما در از بین بردن کک ها کمک میکند. در این روش باید ابتدا کل خانه را جارو برقی بکشید.

سپس در همه نقاط مشکوک به کک مثل: فرش ها، مبلمان، تخت خواب، پتوها و… جوش شیرین بریزید. بعد از گذشت چند دقیقع همه جوش شیرین ها را جارو نمایید و سریعا کیسه جارو برقی را از منزل خارج کنید و دور بیندازید.

شما میتوانید این کار را با نمک یا پودر دیاتومه نیز انجام دهید.

اسانس های روغنی و از بین بردن کک در منزل:

شما میتوانید برای از بین بردن کک ها از اسانس های روغنی مثل اسطوخودوس، درخت چای، آویشن و… کمک بگیرید. این اسانس ها تاثیر فوق العاده ای دارند و کاملا بی خطر میباشند.اسانس مورد نظر خود را با یک روغن پایه مثل روغن نارگیل یا روغن بادام ترکیب کنید و بر قسمت های مشکوک به کک اسپری نمایید. تا وقتی که محلول کاملا خشک نشده اجازه ندهید حیوان های خانگی بر سطح خانه را بروند.

از بین بردن کک در منزل با استفاده از لیمو:

یک لیمو را خرد کنید و با حدود یک لیتر آب مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را خاموش کنید. بعد از گذشت یک روز، عصاره محلول را جدا نمایید و در اسپری بریزید. از این محلول روی قسمت های مشکوک به کک مثل: مبلمان، کمد ها و… اسپری کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *