درمان درد زانو و مفاصل بعد از زایمان
درمان درد زانو و مفاصل بعد از زایمان

3 نسخه برای درمان زانو درد پس از زایمان

تاریخ نگارش

سپتامبر 18, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

زانو درد پس از زایمان، عارضه شایعی است که بانوان آن را تجربه می کنند.

معمولا بروز زانو درد یا درد استخوانهای پا و کمر پس از زایمان، به دلیل کاهش میزان کلسیم در بدن است. شما از بدن خود، جنینی را تغذیه کرده اید و این جنین از شیره وجود شما صاحباستخوان ها و غضروف های محکم و با کیفیت شده است و طبیعی است که شما مدتی با کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی در بدن خود مواجه شوید.

اما بهتر است خیلی زود در جهت جبران این کمبودها برآیید تا دوباره سرحال و سالم باشید و بتوانید با کیفیت بیشتری مادری منید.

اگر پس از زایمان و در ماه های ابتدایی تولد فرزندتان زانو درد|، یا صدا دان مفصل زانو یا ضعف در ساق پا، مچ دست و کمر دارید، احتمال کمبود کلسیم شما بالا است. کمبود کلسیم در بدن اولین عوارض خود را در مفصل ها و به ویژه زانو نشان می دهد.

چند نسخه ساده خانگی برای جبران کلسیم از دست رفته در بارداری و شیردهی

نسخه اول: پوست تخم مرغ ها را دور نریزید! پوسته نازک درون تخم مرغ را جدا کرده و دور بریزید و پوسته سخت را در مکان تمیزی قرار دهید تا کاملا خشک شود. سپس آن را آسیاب کرده و به صورت پودر درآورید. روزانه یک قاشق چای خوری از این پودر را در یک لیوان شیر ریخته و و خوب هم بزنید و میل کنید. می توانید از مقداری عسل نیز استفاده کنید.

نسخه دوم: تخم شنبلیله بخورید. همچنین خوردن انجیر تازه یا خشک شده یا خیساندن انجیر خشک شده در شیر و سپس میل کردن آن به سرعت کمبود کلسیم شما را جبران می کند. مصرف سویق سنجد یا پودر سنجد نیز تاثیر سریع و عالی دارد.

نسخه سوم: روغن مالی را فراموش نکنید. مفاصل و استخوانهای خود را با روغن های گرم مانند روغن زیتون یا روغن سیاهدانه مرتب ماساژ دهید.

رعایت نکاتی که ذکر شد در کنار پرهیز از مصرف زیاد سردیجات و کنترل مصرف مواد کافئین دارد، سرعت جذب کلسیم در بدن را بالا می برد و موجب مستحکم شدن استخوانها و رفع التهاب مفاصل می شود و علاوه بر درمان زانو درد، کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین می کند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *