ایران رتبه چهارم تولید علم در حوزه طب سنتی را دارد
ایران رتبه چهارم تولید علم در حوزه طب سنتی را دارد

ایران در حوزه طب سنتی، رتبه 4 تولید علم را دارد

تاریخ نگارش

اکتبر 4, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

نفیسه حسینی یکتا روز سه شنبه در یک نشست خبری که در دانشکده طب ایرانی علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: بیش از ۱۷ هزار جلد کتاب در حوزه طب سنتی ایرانی داریم و طب ایرانی توسط سازمان جهانی بهداشت به رسمیت شناخته شده است.

وی اظهارداشت: از سال ۸۶ دانشکده های طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی راه اندازی شده و پذیرش دانشجو در مقطع دکترای طب سنتی از میان پزشکان عمومی و متخصص انجام می شود و فارغ التحصیلان داروسازی عمومی نیز می تواند در این رشته تحصیل کنند.

حسینی یکتا ادامه داد: ۱۲ گروه و هشت دانشکده در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم  و تاکنون ۴۰۰ نفر  حوزه طب سنتی – ایرانی فارغ التحصیل شده اند و سعی داریم نیروهای انسانی فعال را در این صنعت گسترش دهیم.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت به بحث گردشگری سلامت در حوزه طب ایرانی اشاره کرد و گفت: گردشگری سلامت در حوزه  طب ایرانی بابد مورد توجه قرار گیرد، زیرا با ظرفیتی که در این طب وجود دارد، رونق آن در حوزه های مختلف می تواند  نقش آفرین باشد.

وی افزود: ۱۱ اقلیم دنیا و ۲۳۰۰ گونه دارویی در کشورمان وجود دارد که با بهره گیری از دانش  طب ایرانی – سنتی و ارتقای آموزش در این زمینه می تواند از ظرفیت آن در حوزه گردشگری سلامت تندرستی و طبیعت درمانی استفاده است، هدفمان آن است که بسترهای لازم را برای تحقق این امر تبیین کنیم تا حوزه طب ایرانی در توسعه گردشگری سلامت موثر باشد.

حسینی یکتا تصریح کرد: اسناد بالا دستی متعددی را برای استفاده از طب ایرانی داریم، سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است در دانشکده های علوم پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و سعی داریم از تجربیات اساتید و بزرگان در ارتقای طب ایرانی – سنتی استفاده کنیم.

دیاکو عباسی رئیس گردشگری سلامت کشور نیز در این نشست گفت: حجم گردشگری تندرستی در دنیا حدود ۲۰۰ میلیارد دلار است، کشورمان با توجه به ظرفیت های بالایی که از لحاظ گونه های گیاهان دارویی و طب ایرانی – سنتی دارد، می تواند در سطح بین المللی قابل رقابت با کشورهای دیگر در این حوزه باشد.

دهکده‌های تندرستی ایجاد شود


وی اظهار داشت: وزارت خانه های بهداشت، امور خارجه و گردشگری نقش مهم در ارتقای گردشگری سلامت دارد و باید دهکده های سلامت و تندرستی در ایران همانند امارات، ترکیه، هند و عمان راه اندازی شود.

عباسی به فعالیت و ساماندهی  استارت آپ ها در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: باید آموزش برای  استارآپ های حوزه گردشگری ارتقا یابد،  در شورای راهبری گردشگری سلامت به دنبال آموزش و توانمندسازی آنها هستیم.

رویداد کارآفرینی سروبن سوم و چهارم آبان ماه در هتل قلب با اهداف شبکه سازی و هم افزایی، بررسی ایده ها و پیشنهادات، بررسی فرصت ها و چالش ها و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و طب ایرانی برگزار می شود.

منبع: ایرنا

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *