تغذیه مناسب فصل پاییز
تغذیه مناسب فصل پاییز

در فصل پاییز چه بخوریم؟

تاریخ نگارش

اکتبر 10, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

طب سنتی برای هر فصل سال توصیه های تغذیه ای کامل و مفصلی دارد که البته شاید نتوان همه آنها را دقیق رعایت کرد اما به هر حال توجه هر چه بیشتر به این دستورالعمل ها می تواند به سلامت ما کمک کند.

پرهیزهای غذایی پاییز

 فصل پاییز دارای طبیعتی سرد و خشک است و در این فصل نیز تدابیری باید رعایت شود که به حفظ صحت بدن کمک شایانی می‌کند. در جمله پرهیزها، پرهیز از گوشت گاو، فست‌فودها، ادویه تند و تیز، ترشی‌ها، بادمجان، عدس، پنیر شور، لبنیات ترش، رب و سس‌ها، چای پررنگ، شوری‌ها، قهوه، نسکافه، کاکائو، کشک، پنیر، ماست و دوغ قرار دارد.

خوردنی های مناسب فصل پاییز

در عوض مصرف خوردنی‌های گرم و‌ تر مانند گوشت گوسفند، تخم‌مرغ عسلی، شیرینی‌های طبیعی تهیه شده از عسل و بادام و پسته، مغزها، انجیر، کشمش و مویز، شیره انگور، زیتون، به، سیب، انار، انگور، خربزه، گلابی، سبزی خوردن، شلغم و خاکشیر بسیار مفید است.

از دیگر توصیه‌های بسیار مفید، پرهیز از نوشیدن آب سرد، پوشاندن سر در زمان خواب و پرهیز از خواب روز، خواب با معده پر و خوابیدن در مکان‌های سرد و مرطوب است. در این فصل همچنین باید از خشم، اضطراب و اندوه به جد دوری کرد و حمام یک‌روز درمیان با آب نیم‌گرم و چرب‌کردن بدن با روغن بادام یا بنفشه بادام بسیار مفید است.

منبع: دعوت

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *