عوارض ماست پرچرب
عوارض ماست پرچرب

ماست پرچرب؛ خوب یا بد؟

تاریخ نگارش

نوامبر 13, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

غذاهای آغشته به لبنیات مثل ماست پرچرب در هضم غذا اختلال ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، محققان گیاهان دارویی و طب سنتی بر این باور هستند لبنیات، شامل کره، دوغ، ماست و شیر اگر واقعا پرچرب باشند در کنار غذا می‌تواند به مرور منجر کبد چرب شود؛ گفتنی است همه مواد غذایی به صورت پرچرب در سیستم گوارشی اختلال ایجاد می‌کند.

لازم به ذکر است بیماری شایع کبد چرب امروزه همه سنین را می‌تواند درگیر کند؛ در واقع تجمع چربی در بافت نرمال کبدی به مروز زمان باعث ضعف کارکرد کبد می‌شود.

همچنین متخصصین طب سنتی براین باورند که دماهای خیلی پایین غذاها مثل ماست، دوغ و آب خیلی سرد منجر به اختلالات گوراشی، هضم غذا و در نتیجه کبد چرب خواهد شد، لذا از مصرف همیشگی ماست در همه وعده‌های غذایی باید بپرهیزیم.

گفتتی است یک بررسی در سال ۲۰۱۸ گیاهان دارویی،‌ مکمل‌ها، ادویه‌جات و ترشی‌جات را که به عنوان درمان‌های جایگزین برای درمان کبد چرب استفاده شده‌اند را شناسایی کرد.‌ در این بررسی مشخص شد که استفاده از گیاهان دارویی مانند زردچوبه،‌ خارخار،‌ رسوراترول و چای سبز اثرات مثبتی بر روی درمان بیماری کبد چرب دارند.

البته استفاده از روش‌های گیاهی و سنتی درمان کبد چرب باید با نظر پزشک انجام شود تا عوارض جانبی نداشته باشد. لذا درمان قطعی و فوری کبد چرب با داروی گیاهی را هیچ پزشک یا متخصص طب سنتی تایید نمی‌کند زیرا یکی از مهم‌ترین عوامل برای درمان کبد چرب، رعایت اصول تغذیه‌ای درست و استفاده از غذاهای سالم است.

منبع: ایسنا

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *