طبع و 7 خاصیت شربت بیدمشک بهارنارنج عسل در طب سنتی+ طرز تهیه
طبع و 7 خاصیت شربت بیدمشک بهارنارنج عسل در طب سنتی+ طرز تهیه

طبع و 7 خاصیت شربت بیدمشک بهارنارنج عسل در طب سنتی+ طرز تهیه

تاریخ نگارش

دسامبر 4, 2022

دسته‌بندی

دسر و نوشیدنی

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

یکی از بهترین و خوش طعم ترین شربت های تابستانی شربت بیدمشک بهارنارنج عسل است. بهار نارنج خاصیت آرامبخش دارد و با هیجان های دستگاه عصبی مبارزه می کند.

عرق بهار نارنج خواص زیادی برای بدن دارد که برخی از آن عبارتند از: بهبود عملکرد قلب، تقویت اعصاب، رفع تپش های نامنظم قلب، درمان افسردگی، کمک به درمان سردرد های میگرنی، از بین بردن سنگ کلیه، رفع بی خوابی، موثر در رفع سکسکه، بهبود فرآیند هضم و…

عرق بیدمشک نیز همانند عرق بهارنارنج از فواید زیادی برخوردار است. این عرق گیاهی نیز آرامبخش است و به بهبود عملکرد قلب کمک می کند. عرق بیدمشک درد را از بین می برد و به رفع خستگی کمک می نماید. مصرف این عرق در دوران جوانی به پیشگیری از ابتلا به فشار خون در دوران میانسالی کمک بسزایی می کند.

در ادامه این مطلب از طب شناس همراه ما باشید تا به طبع شربت بیدمشک بهارنارنج عسل در طب سنتی، خواص شربت بیدمشک بهارنارنج عسل در طب سنتی و طرز تهیه شربت بیدمشک بهارنارنج عسل بپردازیم.

طبع شربت بیدمشک بهارنارنج عسل در طب سنتی چیست؟

طبع این شربت در طب سنتی گرم و تر است و مصرف آن برای سرد مزاجان مفید است. افراد گرم مزاج باید این شربت را با احتیاط و در کنار مصلحش استفاده نمایند.

خواص شربت بیدمشک بهارنارنج عسل
خواص شربت بیدمشک بهارنارنج عسل

خواص شربت بیدمشک بهارنارنج عسل در طب سنتی چیست؟

  • خواص عرق بیدمشک برای اعصاب و قلب: این عرق گیاهی که برای تهیه شربت بیدمشک بهارنارنج عسل استفاده می شود به بهبود عملکرد قلب کمک میکند و سبب تقویت اعصاب می شود. عرق بیدمشک بر پیشگیری از ابتلا به فشار خون نیز موثر است.
  • خواص عرق بیدمشک برای دیابت: عرق بیدمشک دارای مقادیر زیادی پتاسیم، آهن، کلسیم، روی، مس، فسفر و… است. بیدمشک دارای فولیک اسید، اسید سیتریک، امگا 3 و آنتی اکسیدان است. طبق مطالعات انجام شده عرق بیدمشک قادر است قند خون را کاهش دهد و از همین رو مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. پتاسیم موجود در عرق بیدمشک سطح فشار خون را نیز کنترل می کند.
  • خواص عرق بیدمشک برای پوست: این عرق گیاهی پرخاصیت حاوی کراتولیتیک می باشد. این ماده میتواند ضایعه های پوستی را ترمیم کند و سبب نابودی سلول های مرده پوست شود. نوشیدن عرق بیدمشک به رفع منافذ باز پوست و جوش های سر سیاه نیز کمک بسزایی می کند. مصرف این عرق از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری می نماید و سبب می شود شما پوستی شفاف و درخشان داشته باشید.
  • عرق بیدمشک برای کم خونی: کم خونی به دلایل متعددی مانند کمبود آهن و فولیک اسید رخ می دهد. در بعضی مواقع کم خونی و کم بودن تعداد هموگلوبین خون یک نوع بیماری ژنتیکی محسوب می شود که در این موارد برای درمان باید به پزشک مراجعه کرد. خانم های باردار برای پیشگیری از ابتلا به کم خونی در دوران بارداری مصرف عرق بیدمشک و یا شربت بیدمشک بهارنارنج عسل را فراموش نکنند. البته لازم به ذکر است که کلیه دارو ها و عرقیجات گیاهی در دوران بارداری باید تحت نظر پزشک مصرف شود.
  • کبد و عرق بهارنارنج: عرق بهارنارنج که در تهیه شربت بیدمشک بهارنارنج عسل به کار می رود دافع صفرا است و به بهبود فعالیت کبد کمک می نماید. این عرق گیاهی بر درمان نارسایی کبد موثر است و سموم بدن را دفع می کند. عرق بهار نارنج را در حد تعادل مصرف کنید زیرا زیاده روی در مصرف آن برای کبد مضر است.
  • خواص عرق بهارنارنج برای اعصاب: بهارنارنج به دلیل رایحه خوبی که دارد سبب آرامش اعصاب می شود. اغلب افراد در شرایط استرس زا با علائمی مثل: افزایش ضربان قلب، اختلال در خواب، بهم خوردن تنظیم فشار خون، کاهش تمرکز و… رو به رو می شوند که در این شرایط مصرف عرق بهار نارنج یک گزینه عالی می باشد. عرق بهارنارنج دارای ترکیباتی است که اعصاب را آرام میکند و ضد استرس می باشد.
  • درمان ناراحتی های معده با عرق بهار نارنج: عرق بهار نارنج که در شربت بیدمشک بهارنارنج عسل وجود دارد یکی از عرق های گیاهی بینظیر است که به تسکین ناراحتی های معده، درمان سوء هاضمه، از بین بردن نفخ و… کمک زیادی می کند. عرق بهار نارنج بر افزایش اشتها نیز موثر است و مصرف آن به افرادی که قصد افزایش وزن دارند پیشنهاد می شود.

طرز تهیه شربت بیدمشک بهارنارنج عسل:

مواد لازم برای تهیه شربت:

آب: یک لیوان

عسل: حدود یک قاشق غذاخوری

عرق بهار نارنج: دو قاشق غذاخوری

عرق بیدمشک: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت بیدمشک بهارنارنج عسل:

درست کردن این شربت بسیار ساده است و کافی است یک قاشق غذاخوری عسل را در کمی آب گرم حل کنید. دو قاشق غذاخوری عرق بیدمشک و دو قاشق غذاخوری عرق بهارنارنج را با یک لیوان آب ترکیب کنید و بعد عسل حل شده را به آن بیافزایید. به همین سادگی شربت بیدمشک بهارنارنج عسل شما حاضر است، آن را در لیوانی مناسب بریزید و به دلخواه تزیین کنید. نوش جان.

عوارض شربت بیدمشک بهارنارنج عسل در طب سنتی چیست؟

  • عرق بیدمشک موجود در این شربت خواص بیشماری دارد اما زیاده روی در مصرف آن با یکسری عوارض همراه می باشد. این عرق گیاهی قند خون را کاهش می دهد و به همین دلیل افرادی که قند خون پایینی دارند باید در مصرف آن احتیاط کنند و از استفاده بیش از حد آن بپرهیزند.
  • خانم های باردار، خانم هایی که در دوران شیردهی قرار دارند و کودکان نیز باید از مصرف عرق بیدمشک خودداری نمایند.
  • این افراد نیز نباید از عرق بیدمشک استفاده کنند: افراد زیر شانزده سال که دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا یا آبله مرغان می باشند، افراد مبتلا به زخم های گوارشی و افرادی که دچار نفخ می باشند.
  • مصرف بیش از عرق بهار نارنج که در شربت بیدمشک بهارنارنج عسل موجود است موجب افزایش فشار خون و بالا رفتن ضربان قلب می شود که از همین رو افرادی که دچار بیماری و مشکلات قلبی و عروقی هستند نباید در مصرف این عرق زیاده روی نمایند.
  • خانم های باردار و شیرده باید عرق بهارنارنج را با احتیاط و تحت نظر پزشک مصرف نمایند.
  • مصرف بی رویه عرق بهار نارنج موجب بی خوابی می شود.
  • افرادی که مبتلا به دیابت و فشار خون بالا هستند باید در مصرف عرق بهار نارنج احتیاط نمایند و آن را با مشورت پزشک استفاده کنند.
  • عسل نیز یکی از موارد تشکیل دهنده این شربت است که در صورت مصرف بیش از حد آن با برخی عوارض مانند: مسمومیت غذایی، دل درد، نفخ، اسهال و دلپیچه، ناراحتی معده و دیگر مشکلات گوارشی مواجه می شوید.

مصلح شربت بیدمشک بهارنارنج عسل در طب سنتی چیست؟

مصلح بیدمشک در طب سنتی عسل می باشد و گلاب نیز مصلح عرق بهارنارنج در طب سنتی است. مصرف این موارد سبب تعادل طبع و

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *