فواید کرسی در زمستان
فواید کرسی در زمستان

فواید کرسی در شب های سرد زمستان

تاریخ نگارش

دسامبر 5, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

کرسی یکی از وسایل گرمایشی سنتی و قدیمی است که در زمستان و ایام سرد سال استفاده می شده. در گذشته ها که دسترسی به نفت و گاز و وسایل گرمایشی مدرن تر سخت بوده، کرسی بیشتر استفاده می شده است. امروزه بررسی ها نشان می دهد که کرسی نه تنها یک وسیله برای فرار از سرما است، بلکه خواص متعددی دارد که به حل برخی مشکلات و اختلالات در افراد کمک می کند.

در قدیم خانواده های اعیان دو کرسی، یکی برای اهل خانه و دیگری در اتاق پذیرایی برای مهمانان قرار می دادند. در طراحی کرسی ها، همیشه هوای اتاق کرسی، سرد و بدون یک وسیله گرمایشی است و سر و بخشی از تنه در معرض سرما هستند بنابراین افراد افراد، سر خود را در خواب، با کلاهی نازک یا روسری نازک نخی می پوشانند و نیمه پایینی بدن و به ویژه پاها، زیر کرسی قرار گرفته و گرم می شوند.

انواع کرسی

  1. کرسی نفتی
  2. کرسی برقی
  3. کرسی زغالی

کرسی علاوه بر صرفه جویی بسیار زیاد در مصرف گاز ، باعث حفظ سلامتی بدن شده و فواید بی شماری را به همراه دارد.

خونرسانی بهتر با کرسی

پاها در زیر کرسی آرام آرام گرم می شود.. در این حالت مغر استخوان که کارش خونسازی است شروع به فعالیت کرده و عملیات خون سازی را تقویت می کند.

خارج کردن مواد زائد از بافت های بدن

فواید خوابیدن زیر کرسی آرام آرام عروق گشادتر می‌شوند . خون گرم می‌شود . وقتی بدن در حالت افقی است خون راحت تر گردش می‌کند . دریچه قلب راحت تر باز و بسته شده . خونرسانی در بدن بهتر صورت می گیرد و مواد زائد از سلول‌ها و بافت‌ها خارج می‌ شود.

بهبود عملکرد دستگاه گوارشی

گرم نگاه داشتن کف پاها و دست ها در بهبود عملکرد دستگاه گوارشی موثر است. همچنین وضعیت کف دست ها و پاها در سلامت اعضای داخلی بدن موثر است. استفاده از کرسی سبب می شود گرما به نقاط دور دست بدن مانند مچ و کف دست و پاها برسد و آن ها را از آسیب سرما در امان دارد.دست ها و پاها و مچ، دورترین فاصله را با مرکز بدن دارند بنابراین بیش از سایر اعضای بدن در معرض سرمای محیط هستند و باید از آن ها محافظت کنیم.

خواص کرسی برای بدن
خواص کرسی برای بدن

کاهش دردهای مزمن مفصلی

سرمای هوا در فصل زمستان سبب تشدید بیماری های مزمن مفصلی مانند درد زانو، کمر و مهره های پشتی می شود. در فصل زمستان با قرار گرفتن در زیر کرسی و استفاده از گرمای آن می توان به تسکین دردهای مفصلی کمک کرد.

فواید کرسی برای رحم زنان

حرارت ملایم در زنان مانع از تشکیل کیست های بلغمی می‌شود و تا حد خوبی در بازماندن لوله‌های رحمی مؤثر است.

فواید کرسی برای پرستات مردان

این حرارت ملایم کرسی در مردان، باعث دفع سردی پروستات می‌شود.

تاثیر کرسی بر در باروری مردان

آناتومی بدن مرد ها طوری طراحی شده كه فاصله‌ای بین بیضه‌ها دمای پایینتری از بدن دارند، به صورتی که دمای بالای 37 درجه در مرد ها باعث ایجاد اختلال در فرایند های اسپرماتوژنز میشود.پس در گرمای شدید تعداد اسپرم پایین می‌آید ضمن آنكه تحرک آنها هم كاهش می‌یابد و این اولین گام به سوی اختلال در باروری مردان است.

گرمای بالا کرسی ، گرمای بالای سونا در زمان استخر رفتن میتواند تاثیر منفی بر باروری مردان داشته باشد. سعی کنید دمای کرسی را در حد ملایمی تنظیم کنید و از بالا بردن زیادی این دما دوری کنید.

تقویت حافظه

هنگامی که خونرسانی سریعتر  می شود خونرسانی به مغز هم سریعتر

صورت می‌گیرد و  سلول‌های مغزی گرم‌تر  و فعالیت‌های مغزی بیشتر شده

و موجب تقویت حافظه می شود.

درمان  آرتروز رماتیسم ، درد زانو و درد کمر و دیسک  با کرسی

پا دردی ها کرسی برای شماست! وقتی در سرما لباس گرم می‌پوشیم

بیرون بدن گرم می‌شود . از درون گرم نمی‌شویم . اما زیر کرسی، بدن از

داخل گرم می‌شود . مخصوصا پا ها که گرم می‌شود  برای آرتروز

رماتیسم ، درد زانو و درد کمر و دیسک فوق العاده عالی اثر می‌ گذارد.

دفع اخلاط اضافه و کاهش قند خون
این گرمی ملایم و تدریجی سودا و بلغم زائد رو از بین می‌بره حتی

تاثیرات مثبتی روی لوزالمعده می‌گذارد که برای کاهش قند خون خوب است و در درمان دیابت کمک کننده است

خواب آرام و راحت با کرسی
کرسی  ترشح غدد بدن را تنظیم می‌کند . مخصوصا خانم‌هایی که بیماری‌های  دوره ای دردناک و سخت دارند برایشان عالی است . کرسی یک نوع تنظیم کننده  هورمونی بدن است.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *