خواص ارده و خرما
خواص ارده و خرما

در زمستان ارده با خرما بخورید!

تاریخ نگارش

دسامبر 7, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

شیره و ارده از مواد مغذی هستند که مصرف آنها خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد و کاهش وزن و درمان ضعف عمومی تنها چند نمونه از خواص عالی شیره ارده است.

چرا باید ارده با خرما یا شیره انگور مصرف کنیم؟ شیره و ارده مواد طبیعی و مغذی هستند که خواص بسیار زیادی برای بدن دارند. کنجد و دوشاب، هر دو از ترکیبات اصلی این ماده غذایی هستند که در طب سنتی شامل خواص درمان بسیاری هستند.

در خصوص مصرف ارده با خرما  باید گفت ارده، طبعی بسیار گرم دارد و معمولا با موادی همچون عسل، شیره انگور و شیره خرما ترکیب می‌شود که در این صورت ارزش غذایی آن چند برابر می‌شود. شیره خرما دارای ویتامین‌های بسیاری مانند A، B، C، E، آهن، فسفر و مقداری املاح معدنی میباشد.

علی رغم فایده ارده با خرما ؛ ترکیب ارده و شیره خرما بسیار انرژی‌زا است که می‌تواند به عنوان تغذیه سالم و افزایش قدرت ذهنی برای کودکان استفاده شود. شیره خرما همان خواص خرما را دارد. شیره خرما نیز همان خواص خرما را دارد. استفاده از شیره خرما در صبحانه منجر به تحریک و فعال شدن سلول‌های عصبی می‌شود. همچنین برای رفع کم خونی بسیار مناسب است و دردهای روماتیسمی، وریدی و شریانی را تسکین می‌دهد.

خواص ارده و خرما برای سلامتی

۱- تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد مغز

۲- پیشگیری از کم خونی

۳- ضد سرطان طبیعی

۴- جذب بهتر آهن و کلسیم

۵- سلامت قلب و رگ‌ها

۶- تقویت نیروی جنسی و چاق کننده

خاصیت ارده برای کاهش وزن

ارده معمولا در وعده صبحانه مصرف می‌شود تا انرژی لازم برای تمام روز را جذب بدن کند. این ماده غذایی مقوی و طبیعی هیچ گونه افزودنی شیمیایی و غیر شیمیایی ندارد. ارده خواص بسیاری برای بدن به خصوص برای لاغری و تناسب اندام دارد. افراد سرد مزاج برای کاهش وزن خود می‌توانند پیش از وعده غذای خود، یک تا دو قاشق از ارده میل کنند تا موجب کم شدن اشتها شود و در نتیجه دچار کاهش وزن و لاغری شود.

خاصیت ارده و شیره انگور در درمان افسردگی

ترکیب ارده و شیره انگور گزینه مناسبی برای درمان افسردگی است. پودر زعفران نیز برای داشتن روحیه شاد و پر نشاط در افرادی که مشکل اعصاب دارند توصیه می‌شود. در نتیجه ترکیب پودر زعفران، ارده و شیره انگور برای رفع عصبانیت، خشونت، بی رمقی و البته کم حس و حالی بسیار موثر است.

متخصصان عقیده دارند که تا پایان درمان افسردگی باید این روش درمانی ادامه پیدا کند. البته باید توجه داشت که مصرف بالای ۵ گرم زعفران در یک وعده غذایی موجب مرگ افراد می‌شود. ارده و شیره انگور دارای طبع گرم است بنابراین افراد گرم مزاج بهتر است به همراه این ماده غذایی از پونه، ماست، کاسنی و مواد غذایی با طبع سرد استفاده کنند تا دچار مشکل ناشی از گرم بودن این ترکیب نشوند.

شیره انگور برای رفع کم خونی

در طب سنتی این عقیده وجود دارد که مصرف مداوم شیره انگور در  غذا و یا در آب میوه و میان وعده ها باعث کاهش فشارهای عصبی، درمان کم خونی و در نتیجه حفظ سلامت بدن می‌شود. همچنین مصرف شیره انگور موجب تسکین درد سینه و سرفه های مزمن می‌شود.

سلامت پوست

شیره انگور دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی بسیاری مفیدی برای پوست است که موجب حفظ سلامت پوست می‌شوند. شیره انگور و ارده را می‌توان برای از بین بردن لکه‌های پوستی به ور مستقیم روی پوست قرار داد. این ماده پر خاصیت موجب سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک می‌شود. در نتیجه از پیری پوست جلوگیری می‌کند. به دلیل همین خاصیت‌ها از عصاره انگور در تعداد زیادی از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

منبع: اقتصادآنلاین

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *