پارک جنگلی همدان
پارک جنگلی همدان

پارک های جنگلی همدان محل پرورش گیاهان دارویی

تاریخ نگارش

دسامبر 11, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

دبیر دبیرخانه همدان مرکز جهانی طب سینوی بر بهره‌گیری از ظرفیت پارکهای جنگلی همدان در پرورش گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت: ثبت ملی گیاهان خاص استان همدان پیگیری می شود.

جلسه طب سینوی و ترویج این طب با حضور اساتید کشاورزی دانشگاه بوعلی و فعالان حوزه گیاهان دارویی برگزار شد.

در این جلسه محمد صیفی کار؛ دبیر دبیرخانه همدان مرکز جهانی طب سینوی با اشاره به اهمیت موضوع طب سینوی گفت: مرکز طب سینوی با پیشنهاد و مصوبه شورای شهر و با هدف گفتمان سازی و تکرار این گفتمان در حوزه گیاهان دارویی و منطبق با طب سینایی راه اندازی شده است.

وی افزود: اهمیت طب سینوی در حوزه پیشگیری مردم و کاهش هزینه های مربوط به درمان بیماریهای مختلف است.

صیفی کار به علت ورود شهرداری همدان به حوزه طب سینوی پرداخت و تصریح کرد: شهرداری همدان به دنبال تکرار و جا انداختن گفتمان این طب در راستای کاهش هزینه‌های درمانی و تاثیر آن بر ارتقای سلامت و نشاط شهروندان و در نهایت داشتن شهر و شهروندان پویا است.

دبیر، دبیرخانه همدان مرکز جهانی طب سینوی به برنامه های آتی این دبیرخانه پرداخت و عنوان کرد: چندین برنامه در قالب جشنواره و نمایشگاه در حوزه گیاهان دارویی تدارک دیده شده است که امیدواریم با اجرای آنها گام مهمی برای ترویج و افزایش آگاهی پیرامون گیاهان دارویی و طب سینوی برداشته شود.

صیفی کار به برخی از این اقدامات اشاره کرد و افزود: ثبت ملی گیاهان خاص استان همدان و بهره‌گیری از ظرفیت پارکهای جنگلی در پرورش گیاهان دارویی، پروپوزال ثبت ملی گیشنیز همدان و سایر گیاهان منقرض شده، ثبت بازی ملی مشامی، بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاههای علوم پزشکی و بخش طب سنتی و جهاد دانشگاهی از مهم‌ترین برنامه‌های آتی این دبیرخانه است.

صیفی کار عنوان کرد: امیدواریم با گفتمان سازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی، مردم و رسانه اتفاقات خوبی در حوزه کشت گیاهان دارویی بویژه در باغات رخ دهد.

منبع: بازار

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *