طبع و خواص موهیتو در طب سنتی
طبع و خواص موهیتو در طب سنتی

طبع و 6 خاصیت فوق العاده موهیتو در طب سنتی+ طرز تهیه موهیتو لیمو و نعنا

تاریخ نگارش

دسامبر 13, 2022

دسته‌بندی

دسر و نوشیدنی

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

موهیتو نعنایی یکی از نوشیدنی های پرطرفدار است که شهرتی بین المللی دارد. این نوشیدنی فوق العاده علاوه بر طعم خوب خواص بسیاری دارد و مصرف آن در فصل تابستان به رفع تشنگی و ایجاد خنکی کمک زیادی می نماید.

این نوشیدنی خوشمزه با استفاده از آب گازدار، شکر، نعنا، آب لیمو ترش و… تهیه می شود. زادگاه موهیتو کشور کوبا است اما در مورد اینکه این نوشیدنی دقیقا چه زمانی به وجود آمده اطلاعاتی در دسترس نمی باشد.

این نوشیدنی طعم شیرینی دارد که در کنار طعم بی نظیر لیمو و رایحه دلپذیر نعنا به یکی از بهترین کوکتل های تابستانی دنیا تبدیل شده است.

اگر دوست دارید این نوشیدنی را در منزل میل کنید اما با طرز تهیه آن آشنایی ندارید در ادامه این مطلب از طب شناس همراه ما باشید تا به طبع موهیتو در طب سنتی، خواص موهیتو در طب سنتی و همچنین طرز تهیه موهیتو لیمو و نعنا بپردازیم.

طبع موهیتو در طب سنتی چیست؟

طبع لیموترش موجود در موهیتو سرد و خشک است اما طبع نعنا و شکر این نوشیدنی گرم می باشد. موهیتو به رفع تشنگی، ایجاد خنکی و پیشگیری و درمان گرمازدگی  در روز های گرم تابستانی کمک بسزایی می کند.

خواص موهیتو
خواص موهیتو

خواص موهیتو در طب سنتی چیست؟

  • تقویت سیستم ایمنی بدن: این نوشیدنی تابستانی به دلیل داشتن آب لیمو ترش یکی از غنی ترین منابع ویتامین C می باشد. مصرف موهیتو لیمو و نعنا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند زیرا ویتامین C موجود در آن بر ساخت و تولید گلبول های سفید بسیار موثر می باشد. موهیتو دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که از بدن در مقابل بیماری های مزمن محافظت می نماید.
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش: طبق مطالعات انجام شده، موهیتو یک نوشیدنی بینظیر است که به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند و این موضوع اهمیت زیادی دارد زیرا در این روزا افراد زیادی هستند که با مشکلات گوارشی رو به رو می باشند. موهیتو از خاصیت ضد التهابی برخوردار است که به همین دلیل از ابتلا افراد به مشکلات گوارشی همچون سندروم روده تحریک پذیر پیشگیری می نماید. موهیتو حرکت های روده را افزایش می دهد و از این طریق باعث پیشگیری و درمان یبوست می شود.
  • سلامت پوست: احتمالا کمتر این جمله را شنیده اید که موهیتو برای سلامت پوست مفید می باشد. این نوشیدنی شگفت انگیز با داشتن لیمو و نعنا از بروز مشکلات پوستی مثل: اگزما، آکنه،جوش و پسوریازیس پیشگیری می کند. این نوشیدنی با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی به افراد در کاهش نشانه های پیری زودرس کمک می نماید زیرا آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی از سلول های پوستی در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نمایند.
  • از بین رفتن بوی بدن دهان: حتما این را می دانید که ترکیب نعنا و لیمو یکی از ترکیب های جادویی است که به درمان بوی بدن دهان کمک بسزایی می کند. موهیتو یک نوشیدنی خنک کننده و ضد باکتری است که مصرف آن سبب می شود بوی بد دهان نابود شود. برخی بر این باورند که فعالیت های باکتری های موجود در معده دلیل اصلی ایجاد بوی بدن دهان می باشد.
  • بهبود خلق و خو: موهیتو طعمی خنک دارد که مصرف آن به افزایش انرژی کمک می کند. مصرف این نوشیدنی در روز های گرم تابستانی به افراد در بهبود خلق و خو یاری می رساند. گرما زیاد ممکن موجب ایجاد بی حالی، حالت تهوع، کم آبی بدن و… در اشخاص شود. این نوشیدنی عالی به شما انرژی می دهد و از ایجاد گرمازدگی پیشگیری می نماید.
  • مقابله با کم آبی: متابولیسم سالم بدن به آن معناست که بدن کاملا هیدراته می باشد. در روز های گرم تابستانی، بدن مایعاتی که برای متابولیسم نیاز هستند را از دست می دهد. موهیتو نوشیدنی است که در کنار خواصی که دارد به افراد کمک می کند در فصل تابستان بدنشان هیدراته بماند.

طرز تهیه موهیتو نعنایی خوشمزه:

مواد لازم برای تهیه موهیتو:

  • نعنا تازه: ده شاخه
  • لیمو ترش: چهار عدد
  • پوست لیمو: به مقدار لازم
  • آب گازدار: یک پیمانه
  • شکر: پنج قاشق غذاخوری
  • یخ: یک و نیم پیمانه

طرز تهیه موهیتو:

برای تهیه موهیتو تابستانی باید چهار عدد لیمو ترش تازه را از وسط برش بزنید و آب آن ها را بگیرید. وقتی آب لیمو ترش ها را گرفتید، از صافی رد کنید و در مخلوط کن بریزید. به آب لیمو ترش پنج قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چایخوری پوست رنده شده لیمو اضافه کنید.

در مرحله بعد ده عدد شاخه نعنا را تهیه کنید و برگ های آن را جدا کنید. برگ های نعنا را با آب به خوبی بشویید و اجازه دهید خشک شود. برگ های نعنا را نیز در مخلوط کن بریزید.

نعنا موجود در موهیتو به ذائقه خودتان وابسته است به همین دلیل می توانید مقدار آن را کم یا زیاد نمایید. در ادامه کار، یک و نیم پیمانه یخ را نیز به مواد درون مخلوط کن اضافه کنید و در آخر یک پیمانه آب گازدار را نیز بیافزایید.

اگر علاقه ای به آب گاز دار ندارید می توانید به عنوان جایگزین از آب خنک معمولی استفاده نمایید. حال مخلوط کن را روشن کنید و اجازه دهید مواد به خوبی یکدست شوند. در آخر وقتی نوشیدنی آماده شد در لیوانی دلخواه بریزید و با برگ های تازه نعنا و برش های لیمو تزیین نمایید. نوش جان.

مضرات موهیتو چیست؟

  • موهیتو نوشیدنی پر فایده ای است اما مصرف بیش از حد آن با برخی عوارض همراه است. این نوشیدنی حاوی آب گازدار است که ممکن است برای بدن مضر باشد. برخی گفته ها حاکی از آن است که آب گازدار کلسیم استخوان ها را کاهش می دهد.
  • آب گازدار دارای کربن دی اکسید است که باعث اسیدی شدن آن می شود. اسیدی که در این نوشیدنی وجود دارد میتواند لایه محافظ دندان که به نام مینای دندان شناخته می شوند را به مرور زمان فرسایش دهد به همین دلیل باید از مصرف زیاد موهیتو خودداری کرد.
  • مصرف بیش از حد نوشیدنی های گازدار مانند موهیتو میتواند موجب افزایش وزن و چاقی شود. آب گازدار به تنهایی موجب افزایش وزن نمی شود اما هنگامی که برای تهیه این نوشیدنی با شکر یا شیرین کننده های دیگر ترکیب می شود موجب بالا رفتن وزن می شود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *