داروهای طب سنتی مشمول بیمه شود
داروهای طب سنتی مشمول بیمه شود

داروهای طب سنتی مشمول بیمه شود

تاریخ نگارش

دسامبر 16, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اظهار به اینکه در طب سنتی و علمی باید شاهد وفاق بین دو رویکرد گذشته و امروز باشیم، عناصر هر دو را بگیریم و استفاده کنیم، گفت: امروز رشته تخصص طب سنتی وجود دارد اما داروهایی که تجویز می‌شود مشمول بیمه قرار ندارد، اگر بناست متخصص طب سنتی داشته باشیم پس نسخه آن هم باید مشمول بیمه شود.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی صبح امروز در همایش آشنایی با سبک زندگی ایرانی اسلامی که با محورهای سیره پیامبر اعظم (ص) و طب ایرانی و طب رایج که در سالن الغدیر سپاه ساری برگزار شد، اظهار کرد: عناصر علمی مفید در طب سنتی وجود دارد و مسئله مهمی است. البته فکر نکنم کسی مدعی این باشد که درستی طب سنتی مطلق است، علاوه بر اینکه در این طب حقیقت‌های علمی موجود است که ما نباید انسان را از آنها محروم کنیم.

 نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه طب سنتی از دیدگاه ملی و بومی بودن آن مورد توجه است ما باید میراث‌داران خوبی باشیم، افزود: کشورهای اجنبی که به ما و طب سنتی ما برچسب می‌زنند و می‌خواهند آن را از دور خارج کنند به‌طور پنهانی از تمام کتاب‌های سنتی ما که از گذشته برجای مانده استفاده و به اسم خودشان منتشر می‌کنند، اما می‌خواهند که ما افتخارات خودمان را نادیده بگیریم.

این مسئول تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد که از جانب طب مدرن خیلی تمایلی برای میدان دادن به طب سنتی وجود ندارد؛ اگر هم شفاهی چیزی بگویند اما در عمل موانعی را ایجاد می‌کنند که نگذارند رشد کند.

 آیت‌الله لائینی با استناد به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه طب سنتی و گیاهان دارویی می‌تواند باب جدیدی را باز کند، چرا باید با علم مخالف باشیم؟ گفت:علم زمان و مکان نمی‌شناسد البته آدم می‌شناسد، عوامل‌سازی و آسیب‌سازی در ژن دشمنان موجود است تا نظام سلطه را تحکیم کنند، این‌ها گاها بیماری‌هایی را ایجاد می‌کنند تا سلاح‌های خود را آزمایش کنند و دشمن خود را به هر شکلی از میدان خارج کنند.

وی با بیان اینکه لازم است حتی در حوزه علمی هم با احتیاط و سوءظن وارد شویم و بررسی کنیم، خاطرنشان کرد: واکسن‌هایی که به ما می‌دهند باید مورد راستی آزمایی قرار بگیرد؛ خون‌هایی که فرستادند مشخص شد که آلوده بود، آنها بر سر سرخ‌پوستان بلا آوردند و آنها را عقیم کرده‌اند، باید از هر چیزی که می‌فرستند تست گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران، ادامه داد: متاسفانه برخی عوامل خودشان در داخل اجازه آزمایش و تست را نمی‌دهند.

این مسئول با اظهار بر اینکه در طب سنتی و علمی باید شاهد وفاق بین دو رویکرد گذشته و امروز باشیم، عناصر هر دو را بگیریم و استفاده کنیم، تصریح کرد: امروز رشته تخصص طب سنتی وجود دارد اما داروهایی که تجویز می‌شود مشمول بیمه قرار ندارد، اگر بناست متخصص طب سنتی داشته باشیم پس نسخه آن هم باید مشمول بیمه شود.

لائینی با بیان اینکه در هر مجموعه‌ای افراد شیاد و سوء استفاده‌گر پیدا می‌شوند، در طب سنتی هم کسانی دکان با این اسم باز کردند، افزود: باید نظام سنتی پزشکی داشته باشیم تا فعالان این حوزه که می‌خواهند به مداوا بپردازند حساب و کتاب داشته باشند.

 وی ادامه داد: درحوزه سبک زندگی اسلامی ایرانی نیز باید به اصل خودمان برگردیم، سبک زندگی غربی نه در حوزه مسائل اجتماعی و نه خانوادگی با الگوی یک انسان سعادتمند از نظر دین و قرآن نیست.

منبع: ایسنا

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *