روش های عالی برای درمان غده چربی در طب سنتی+ 7 راهکار فوق العاده
روش های عالی برای درمان غده چربی در طب سنتی+ 7 راهکار فوق العاده

روش های عالی برای درمان غده چربی در طب سنتی+ 7 راهکار فوق العاده

تاریخ نگارش

دسامبر 31, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

غده های چربی در زیر پوست قرار دارند که در نواحی مختلف پوست به صورت برآمدگی های دایره ای در اندازه های متفاوت دیده می شوند. غده های چربی نرم هستند و اغلب در نواحی مانند پوست سر، بازو، صورت، گوش و… به چشم می خورند البته این امکان نیز وجود دارد که شما این غده ها را در قسمت های دیگر نیز ببینید و به فکر راهی برای درمان غده چربی یا درمان لیپوم باشید.

کیست های چربی از غده های چربی بدن به وجود می آیند و دارای چربی می باشند. این کیست ها به دلایل متعددی مثل بسته شدن غده های چربی، تورم فولیکول مو، افزایش بی رویه ترشح هورمون تستوسترون و… به وجود می آیند.

اگر شما نیز دچار غده های چربی هستید و به دنبال روشی طبیعی برای درمان آن در خانه می گردید در ادامه این مطلب از طب شناس همراه ما باشید تا به درمان غده چربی یا درمان لیپوم بپردازیم.

درمان غده چربی در طب سنتی:

غده های چربی که روی پوست خود مشاهده می کنید اغلب سرطانی نیستند و به همین دلیل نیاز به درمان خاصی ندارند. اگر غده چربی اندازه بزرگی داشته باشد معمولا به دلیل ظاهرش دنبال راهی برای درمان آن می گردید. در برخی مواقع غده ها با درد و عفونت همراه هستند که در این صورت نیز باید پیگیر درمان آن شوید.

باید این نکته را مد نظر داشته باشید که این راه ها برای درمان غده های عفونی نیز مناسب می باشند. در اغلب موارد غده های چربی معمولی نیازمند درمان نیستند و به مرور زمان از بین می روند و یا اینکه هیچ ضرری برای انسان نخواهند داشت اما غده های عفونی حتما باید درمان شوند.

غده های عفونی با علائمی همچون: قرمزی، بالا رفتن دمای بدن، ترشحمایع و… همراه هستند. متخصصین اغلب برای درمان غده چربی توصیه می کنند که آن را گرم کنید و یکسری دارو آنتی بوتیک تجویز می نمایند. جراحی جزو آخرین راه ها برای درمان غده چربی یا درمان لیپوم است.

در ادامه این بخش همراه ما باشید تا به درمان غده چربی با دارو های گیاهی بپردازیم.

از کمپرس آب گرم استفاده کنید:

گرما در کنار رطوبت به تخلیه و درمان هرچه زودتر غده چربی کمک بسزایی می نماید. وجود گرما سبب باز شدن رگ های خونی می شود و باعث می شود انتقال مواد مغذی از راه خون و در نتیجه بازسازی بافتی که دچار آسیب شده است سریع تر اتفاق بیوفتد. کمپرس آب گرم جریان خون را افزایش می دهد و بر تخلیه سموم که موجب ایجاد تورم شده اند بسیار موثر می باشد.

برای استفاده از این روش کافی است حوله ای تمیز را با اب گرم خیس کنید سپس حوله را فشار دهید تا آب اضافی اش خارج شود. حوله خیس شده را حدود بیست دقیقه روی غده چربی خود بگذارید. دقت کنید که زمان گفته شده نباید بیشتر از نیم ساعت شود. این روش را دو تا چهار مرتبه در روز تکرار کنید.

درمان غده چربی
درمان غده چربی

روغن درخت چای:

وقتی چربی افزایش پیدا می کند، منافذ پوست بسته می شوند که نتیجه این حالت ایجاد آکنه های کیستی است. نتیجه عفونی شدن این آکنه ها ایجاد غده های چربی عفونی می باشد.

استفاده از روغن چای به درمان غده های چربی کمک بسزایی می کند. این داروی گیاهی فوق العاده خاصیت ضد میکروب و ضد باکتری دارد که تورم را نیز کاهش می دهد. برای استفاده از روغن چای به منظور درمان غده چربی یا درمان لیپوم باید یک الی دو قطره از این روغن را روی غده بریزید سپس به کمک باند یا چسب زخم روی آن را بپوشانید و بعد از گذشتده ساعت باند را بردارید.

از این روغن نباید در شب ها یا در زمان خواب استفاده شود و بهتر است از روغن درخت چای در صبح ها استفاده نمایید.

روغن کرچک:

روغن کرچک یکی دیگر از روش های طب سنتی برای درمان طبیعی غده چربی است. روغن کرچک از خاصیت ضد تورم و ضد خارش برخوردار است. این روغن دارای ماده شیمیایی به اسم رایسین می باشد که ضد باکتری است. اگر غده چربی شما عفونی هم نباشد استفاده از این روغن هیچگونه مضراتی را به دنبال نخواهد داشت.

برای استفاده از روغن کرچک یک تکه پارچه تمیز آماده کنید و آن را با روغن کرچک خیس کنید. پارچه خیس شده را روی غده چربی قرار دهید و روی پارچه کمپرس آب گرم بگذارید و چند دقیقه صبر کنید. دقت کنید که این زمان باید کمتر از سی دقیقه باشد.

شما می توانید برای جایگزین این روش فقط از روغن کرچک روی غده بمالید و این کار را روزانه چند بار تکرار کنید.

از آلوئه ورا استفاده کنید:

آلوئه ورا علاوه بر پوست برای قسمت های دیگر بدن نیز خواص بیشماری داردو این گیاه بینظیر ضد باکتری و تسکین دهنده است که از همین رو استفاده از آن سبب کاهش درد های کیست چربی می شود.

آلوئه ورا به دلیل داشتن ترکیبات فنولی سبب کاهش درد می شود. این گیاه به درمان و بهبود زخم ها نیز کمک بسزایی می نماید.

برای استفاده از آلوئه ورا کمی از ژل آن را روی غده چربی بگذارید. ژل را به کمک دست خیلی آرام روی غده بمالید تا به پوست کاملا نفوذ نماید. این روش را روزانه یک الی دو مرتبه تکرار کنید.

سرکه سیب را فراموش نکنید:

سرکه سیب یکی از مواد طبیعی است که خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ و ضد عفونت دارد. سرکه سیب را می توان به عنوان پاک کننده نیز استفاده کرد. سرکه سیب یک گزینه عالی برای درمان غده چربی است.

برای استفاده از سرکه سیب کافی است یک تکه پنبه را با سرکه سیب خیس کنید و آن را برای چند دقیقه بر روی غده چربی قرار دهید. اگر جزو کسانی هستید که پوست حساسی دارید بهتر است قبل از استفاده، سرکه را با کمی آب رقیق کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب این کار را روزانه سه الی چهار بار انجام دهید.

بابا آدم:

این گیاه نیز از خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضدتورم بهره مند می باشد. از گذشته های دور از گیاه بابا آدم برای درمان انواع بیماری های مزمن پوستی استفاده می کردند. متخصصین طب سنتی این گیاه پر فایده را نه فقط برای درمان آکنه بلکه برای انواع بیماری های پوستی مانندا گزما، کهیر، پسوریازیس و… مناسب می دانستند.

بابا آدم برای درمان غده چربی بسیار مناسب است. شما می توانید از ریشه بابا ادم برای تهیه انواع سالاد یا غذا استفاده نمایید یا از آن به صورت دمنوش استفاده کنید.

برای استفاده از این گیاه حدود دو قاشق غذاخوری ریشه تازه یا یک قاشق غذاخوری ریشه خشک شده بابا آدم را به مقداری آب بیافزایید و اجازه دهید بجوشد. وقتی به جوش آمد حرارت را کم کنید و حدود نیم ساعت زمان دهید که کاملا دم بکشد.

پس از گذشت نیم ساعت، حرارت را خاموش کنید و یه ربع زمان دهید که دمنوش در آن حالت بماند. دمنوش به دست آمده را دو الی سه نوبت در روز میل کنید. دقت کنید که این دمنوش را قبل از نوشیدن گرم کنید. برای طعم بهتر می توانید از عسل در این دمنوش نیز استفاده کنید.

بابا آدم گیاهی ادرار آور است پس نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

در روشی دیگر، کمی پارچه تمیز آماده کنید و در دمنوش بابا آدم خیس کنید. پارچه مانند کمپرس آب گرم عمل می کند، آن را روی غده چربی بگذارید.

شبدر قرمز:

شبدر قرمز که یکی از گیاهان پرطرفدار در بین گیاه پزشکان است یک گیاه شگفت انگیز برای تصفیه خون است. امروزه تحقیقات بسیاری روی شبدر قرمز مبنی بر درمان سرطان انجام می گیرد. شبدر قرمز به درمان بیماری های پوستی مانند آکنه، اگزما و غده چربی کمک می نماید.

متخصصین بر این باورند که این گیاه با از بین برد سموم به درمان غده چربی یا درمان لیپوم کمک می نماید. این گیاه دارای ترکیبات فیتواستروژن ایزوفلاون است که به همین دلیل یک گزینه موثر در درمان انواع بیماری های پوستی است.

برای استفاده از شبدر قرمز به منظور درمان غده چربی یک الی سه قاشق چایخوری از خشک شده این گیاه را با یک الی سه استکان آب جوش ترکیب کنید و دم نمایید. یک ربع زمان دهید. این دمنوش را یه مرتبه در روز میل کنید.

در روشی دیگر، کمی گل شبدر قرمز را خرد نمایید و با مقداری آب مخلوط کنید تا به صورت خمیری در آید. پماد طبیعی به دست آمده را روی غده چربی بمالید.

توجه کنید که خانم ها در دوران بارداری و شیردهی به دلیل تاثیری که این گیاه بر هورمون ها دارد نباید از شبدر قرمز استفاده نمایند. اشخاصی که از دارو های رقیق کننده خون نیز استفاده می کنند باید قبل از استفاده این گیاه با پزشک متخصص مشورت نمایند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *