درمان گشادی واژن با تدابیر طب سنتی و اسلامی
درمان گشادی واژن با تدابیر طب سنتی و اسلامی

10 راه برای درمان گشادی واژن در طب سنتی+ درمان با داروی گیاهی

تاریخ نگارش

ژانویه 4, 2023

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

اغلب خانم ها برای داشتن یک رابطه جنسی رضایت بخش به دنبال راهی طبیعی  برای سفت یا تنگی واژن هستند. البته این موضوع که واژن سفت برای یک رابطه جنسی خوب اجباری است درست نمی باشد اما واژن شل می تواند بر سلامتی، رابطه جنسی و… موثر باشد و به همین دلیل است که خانم ها دنبال روشی برای درمان گشادی واژن یا سفت کردن واژن می گردند.

به این نکته توجه کنید که همه روش های موجود برای این درمان ایمن نمی باشند و شما قبل از انجام هر کاری باید تحقیقات لازم را بر روی آن روش انجام دهید. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید و به دنبال راهی طبیعی و مطمئن برای آن می گردید در ادامه این مطلب از طب شناس همراه ما باشید تا به درمان گشادی واژن در طب سنتی، تنگ کردن واژن و… بپردازیم.

آیا ممکن است واژن سست شود؟

درباره این اندام باورهای نادرست متعددی موجود است. برای مثال یکسری اشخاص عقیده دارند که واژن بعد از گذشت زمان انعطاف پذیریش را از دست می دهد و تا آخر عمر به حالت شل و سست باقی می ماند. اما باید بگوییم این حرف اصلا درست نمی باشد زیرا واژن از خاصیت الاستیک برخوردار می باشد.

یعنی این قابلیت را دارد که دیواره اش کشیده و بعد از گذشت مدتی مجدد به حالت اول خود برگردد، دقیقا مشابه حالتی که در زایمان طبیعی به وجود می آید.

این امکان وجود دارد که واژن با افزایش سن یا زایمان مقداری شل شود، اما باید بگوییم که در حالت کلی عضله های این قسمت خود را جمع می کنند و از همین رو این باور که واژن به کلی شل شده است نادرست می باشد. واژن در طول زندگی فرد طی عوامل متعددی که رخ می دهد تغییر پیدا می کند اما کشش خود را تا ابد از دست نمی دهد.

این موضوع که برخی معتقدند واژن بانوان شل می شود معمولا برای خانم ها موضوعی ناراحت کننده و خجالت آور است زیرا احساس می کنند قادر به فراهم کردن یک رابطه جنسی لذت بخش نیستند.

اینکه شما در زندگی خود چند بار رابطه جنسی برقرار می کنید مهم نیست زیرا نفوذ به داخل واژن سبب کشیده شدن همیشگی آن نمی شود.

درمان گشادی واژن
درمان گشادی واژن

چگونه عضلات واژن را تقویت نماییم؟

تمرین های ورزشی که ویژه لگن می باشند یک راهکار خوب برای تقویت کردن عضله های این قسمت می باشد. این عضله ها در واقع هسته اصلی بدن را شامل می شوند و بر روی کارکرد درست مثانه، روده کوچک، راست روده و رحم بسیار موثر می باشند.

هنگامی که عضله های کف لگن به دلیل افزایش سن یا زایمان ضعیف می شوند، این امکان وجود دارد که فرد با بی اختیاری ادرار مواجه شود و مرتب حس کند که احتیاج به تخلیه کردن مثانه خود دارد اما در واقع این چنین نیست، در قسمت لگن درد را احساس نماید و در موقع انجام رابطه نیز رابطه جنسی دردناکی داشته باشد.

تمرین های کف لگن برای افرادی که به بی اختیاری ادرار خفیف دچار اند یا قصد تنگ کردن واژن خود را دارند بسیار مناسب است اما این تمرین ها برای اشخاصی که بی اختیاری ادرار شدید دارند مناسب نیست. در این حالت باید به پزشک مراجعه کرد تا او با دادن یک برنامه درمانی مناسب به شما در حل این مشکل یاری رساند.

واژن نقش مهمی در سلامت لگن و آرامش فرد دارد به همین دلیل می توان با بهره گرفتن از روش های طبیعی و مناسب به درمان گشادی واژن کمک کرد.

رژیم غذایی درست:

یکی از مهم ترین عوامل در درمان گشادی واژن داشتن یک برنامه غذایی خوب و مناسب می باشد که با کمک آن بتوان عضله های داخلی را تقویت نمود و به سلامت واژن کمک کرد. یک برنامه غذایی خوب که سرشار از فییر می باشد می تواند به شما در تقویت عضله که یاری رساند و احتمال ابتلا به یبوست که عاملی برای ضعیف شدن عضله ها است را کم کند.

کفن لگن را می توانید با یک برنامه غذایی درست که دارای مواردی سرشار از استروژن مثل انار، هویج، توت، دانه سویا و… است تقویت نمود.

کاهش استرس و پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین:

شما می توانید عضله های کف لگن را با کاهش استرس و اضطراب، کم کردن فشار های غیر ضروری، پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین و همینطور چمباتمه زدن در موقع یبوست تقویت کرد.

تمرین های ورزشی کگل:

یکی از بهترین راهکار ها برای درمان گشادی واژن و سفت کردن آن،تمرین های ورزشی کگل می باشد. انقباض و بعد آزاد کردن آن دقیقا نقطه اصلی تمرین های کگل می باشد.

ورزش کگل عضله های کف لگن را تقویت می نماید، در انجام این ورزش حدود پنج تا ده ثانیه باید عضله های این قسمت را منقبض سپس آزاد کرد. این کار را ده تا پانزده مرتبه به صورت متوالی در یک روز تکرار کنید. انجام این ورزش به تقویت عضله های کف لگن کمک می کند و در آخر تنگی و سفت شدن واژن را به دنبال خواهد داشت.

تنگ کردن اژن با ورزش کگل
تنگ کردن اژن با ورزش کگل

رابطه جنسی مطلوب:

یک رابطه جنسی خوب میتواند به شما در تقویت عضله های کف لگن کمک کند و همانند تمرین های ورزشی کگل بر درمان گشادی واژن موثر باشد.

وقتی فرد در طول رابطه جنسی به ارگاسم می رسد، واژن دچار انقباض هایی می شود که همین انقباض ها بسیار کمک کننده می باشند و سبب تقویت عضله ها می گردند. در حالت ارگاسم دیواره های واژن در فاصله های زمانی 0.8 ثانیه ای دچار انقباض شده و سپس بعد از رسیدن به اوج لذت آزاد می شوند.

اسکات:

یکی از حرکات ورزشی مناسب در درمان گشادی واژن، اسکات می باشد. اسکات به صورت های متفاوتی انجام می شود اما یک روش معروف آن به این صورت است که باید پاها را به عرض شانه باز کنید و بعد همانند وقتی که قصد دارید روی صندلی بشینید به سمت پایین بیایید و در این حالت برای چند ثانیه بمانید و بعد مجدد به سمت بالا بیایید.

ورزش کششی لگن برای سفت کردن واژن:

ورزش های کششی لکن را میتوان به منظور تقویت عضله های این قسمت انجام داد. یکی از راحت ترین راه ها برای انجام این ورزش ها قرار گرفتن در لبه صندلی و باز نگه داشتن پاها و بعد خم شدن به سمت مچ پا در حالیست که بازو ها به سمت بیرون می باشند.

عضلات لگن در موقع انجام این حرکت ورزشی به سمت داخل منقبض می شوند. این حرکن ورزشی یکی از بهترین و موثرترین راهکار ها برای قوی کردن عضله های واژن و سفت کردن آن می باشد.

حرکت پل:

حرکت پل نیز یکی دیگر از حرکات ورزشی برای تقویت عضله های واژن می باشد. شما این حرکت را باید در حالی که دراز کشیده اید انجام دهید.

برای انجام این ورزش روی زمین دراز بکشید و بعد زانوهایتان را خم کنید به طوری که کف پاهایتان روی زمین قرار گیرند. بازو های دو سمت را باز کرده و کف دست ها را روی زمین بگذارید.

باسن خود را به شکلی بلند کنید که کل بدن شما مشابه با پل شود. حال نفس عمیق بکشید و این حالت را حدود پنج تا ده ثانیه حفظ کنید. بعد از گذشت مدت زمان گفته شده به آهستگی به حالت اول باز گردید.

با گذشت زمان شما می توانید مدت زمان انجام این حرکت را زیاد کنید اما به این نکته توجه داشته باشید که حرکت پل باید به آهستگی انجام گیرد.

درمان گشادی واژن با داروی گیاهی:

وان حمام را پر از آب کنید و در آن مقداری سرکه بریزید و ترکیب کنید. سپس به آرامی در وان بنشینید. این راهکار یک درمان خانگی محسوب می شود و می تواند به شما در تنگ کردن واژن کمک نماید.

شما برای این درمان از ژل آلوئه ورا نیز میتوانید استفاده نمایید. به این منظور کمی ژل آلوئه ورا در یک کاسه آب حل کنید و واژن خود را با آن شست و شو دهید. طبق تحقیقات انجام گرفته، ژل آلوئه ورا به تنگ کردن واژن و درمان گشادی واژن کمک بسیاری می کند.

حرکت ورزشی ساق پا:

حرکت های ساق پا تمرین های ورزشی عالی برای تقویت عضله های واژن می باشند. برای انجام این حرکت روی زمین دراز بکشید و عضله های شکم خود را منقبض نمایید.

حال پاهای خود را در حالی که زانوها صاف است به بالا آورده و این حرکت را تکرار نمایید. در این حرکت شما می توانید هم زمان هر دو پا را بالا بیاورید یا اینکه به صورت تک تک این کار را اننجام دهید. این حرکت ورزشی تاثیر بسزایی در تقویت عضله های کف لگن دارد.

با توپ بنشینید:

این روش یک حرکت پیشرفته و مدرن برای درمان گشادی واژن و سفت کردن آن می باشد. همچنین این حرکت می تواند به افراد در تکه تکه کردن عضله های شکم نیز یاری رساند.

روی زمین بنشینید و زانو های خود را خم کنید و پاها را روی زمین بگذارید. به صورت خوابیده و به پشت خود را به سمت زمین نزدیک نمایید.

این حرکت به صورتی انجام می گیرد که توپ در دستهایتان قرار دارد و در موقع انجام این حرکت باید دست ها را بکشید. حال مجدد و به آهستگی به حالت اول باز گردید و کم کم عضله های شکم خود را آزاد نمایید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *