خواص قندهای طبیعی برای دانش آموزان
خواص قندهای طبیعی برای دانش آموزان

جایگزین کردن قندهای طبیعی با تنقلات شیرین

تاریخ نگارش

ژانویه 3, 2023

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

مصرف قندهای طبیعی از نظر طب سنتی مفید است و می‌توان به عنوان تنقلات در رژیم غذایی دانش‌آموزان گنجانده شود.

دکتر نرجس خواصی، با تاکید بر نقش تغذیه در زمان امتحانات، گفت: مصرف قندهای طبیعی در تغذیه بچه‌هایی که در سنین مدرسه هستند، بسیار مهم است و اکنون که زمان امتحانات است، صرف شام زودهنگام حدود ساعت ۷ یا ۸ تاثیر بسیار زیادی در یادگیری دانش‌آموزان دارد.

این متخصص طب سنتی افزود: یک تصور عامیانه هست که والدین برای تقویت حافظه دانش‌آموزان از غذاها و موادی که شیرینی زیادی دارند بیشتر استفاده می‌کنند ولی واقعیت این است که قندهایی که در موادی مانند کشمش یا به خصوص کشمش سیاه وجود دارد، اگر به عنوان تنقلات در رژیم غذایی دانش‌آموزان گنجانده شود، هم از نظر طب سنتی مفید است و هم اینکه در مطالعات جدید ماده موثری به نام رزوراترول دارد که ضد پیری است. کشمش تقویت‌کننده برای سیستم عصبی است و می‌تواند روی حافظه تاثیر خوبی داشته باشد.

وی خوردن بادام درختی را نیز توصیه کرد و افزود: روزانه ۵ یا ۶ عدد بادام درختی و زمانی که دانش‌آموز لاغر باشد، میزان بیشتری هم می‌تواند بخورد، می‌تواند همراه با تنقلات مصرف کند و یا اینکه به صورت شیربادام باشد که تقویت‌کننده سیستم حافظه است.

خواصی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در شب‌های امتحان از مصرف غذاهای فست‌فودی خودداری کنند، تصریح کرد: بادام درختی را می‌توان به صورت قوتو بادام که طعم شیرینی دارد نیز مصرف کرد؛ طرز تهیه این قوتو بادام هم به این صورت است که بادام معمولی با آب جوش پوست قهوه‌ای آن را جدا کنید؛ بعد از اینکه رطوبت آن رفت چرخ کنید و با هم وزن آن، نبات پودر شده مخلوط کنید؛ می‌توان روزانه یک تا سه قاشق مرباخوری مصرف کرد. قوتو بادام به وضوح در تقویت سیستم عصبی کودک تاثیر دارد.

این مدرس دانشگاه گفت: از تنقلات دیگر، کدو تنبل است که می‌تواند بخار پز شده، له کرده و به صورت پوره با شیره انگور و پودر نارگیل و یا خود تخم کدو اضافه شود و در صورت تمایل کره هم می‌تواند افزوده شود که یک غذا کامل و مغذی است.

متخصص طب سنتی گفت: فالوده سیب هم می‌تواند به صورت دسر استفاده شود؛ سیب پوست گرفته و رنده کنید؛ کمی عرق بیدمشک و بهار نارنج و مقدار خیلی کم گلاب برای شیرینی آن و کمی شیره انگور اضافه کنید.

منبع: ایسنا

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *