درمان نفخ
درمان نفخ

نفخ شکم را نابود کنید!

تاریخ نگارش

ژانویه 11, 2023

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

نفخ یکی از مشکلات شایع بین افراد است. نفخ تجمع گاز حاصل از هضم و تجزیه مواد غذایی در معده و روده است. میزان نفخ در افراد بسته به توان دستگاه گوارشی شان متفاوت است. درمان نفخ راه های زیادی دارد.

بابونه یک گیاهِ شناخته‌شده است که آن را برای تسکین دادن به اعصاب و بدن مصرف می‌کنند. با این حال مزایای این گیاه فراتر از این‌ها است. این گیاه به عنوان یک داروی طبیعی، قادر به درمان مشکلاتی فرای بی‌خوابی و اعصاب است و می‌تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی، اسهال، تهوع و نفخ را از بین ببرد. این گیاه با داشتن بیش از ۱۰۰ ماده زیست‌فعال که در خواص آن دخیل هستند، منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها است و خواص ضدمیکروبی دارد.

چای بابونه یک چای گیاهی معروف است که آن را از گل‌های خشک‌شده‌ی گیاه بابونه درست می‌کنند. این گیاه با داشتن بیش از ۱۰۰ ماده زیست‌فعال که در خواص آن دخیل هستند، منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها است. در این مطلب ۹ مزیت مصرف آن را می‌خوانید.

به گزارش فرادید، چای بابونه یک چای گیاهی معروف است که آن را از گل‌های خشک‌شده‌ی گیاه بابونه درست می‌کنند. این گیاه به داشتن خواص آرامش‌بخش معروف است و انتخاب متداول افراد برای رفع مشکل خواب و کاهش اضطراب است. چای بابونه طعم نسبتاً شیرین و گلسانی دارد و معمولاً آن را قبل از خواب مصرف می‌کنند. مزایای دیگر این گیاه برای سلامتی عبارتند از: کمک به هضم غذا، کاهش التهاب و بهبود مشکلات پوستی. چای بابونه غالباً بی‌خطر است و بیشتر افراد می‌توانند آن را مصرف کنند، فقط کسانی که به گیاهان خانواده‌ی مینای چمنی (Daisy) حساسیت دارند بهتر است از مصرف این گیاه صرف نظر کنند!

بابونه یک گیاهِ شناخته‌شده است که آن را برای تسکین دادن به اعصاب و بدن مصرف می‌کنند. با این حال مزایای این گیاه فراتر از این‌ها است. این گیاه به عنوان یک داروی طبیعی، قادر به درمان مشکلاتی فرای بی‌خوابی و اعصاب است و می‌تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی، اسهال، تهوع و نفخ را از بین ببرد. این گیاه با داشتن بیش از ۱۰۰ ماده زیست‌فعال که در خواص آن دخیل هستند، منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها است و خواص ضدمیکروبی دارد.

بابونه انواع مختلفی دارد از جمله: بابونه‌ی آلمانی، رومی، انگلیسی و مصری. بابونه‌ی آلمانی رایج‌ترین نوع بابونه است که به عنوان دمنوش طبی مصرف می‌شود. ترکیبات زیست‌فعالِ بابونه‌ی آلمانی غلظت بیشتری دارد و طعم این نوع بابونه خوش‌طعم‌تر از بقیه‌ی انواع بابونه است.

کاهش گاز معده و نفخ

یک مزیت شناخته‌شده‌ی بابونه، رفع گاز معده، نفخ شکم و سوءهاضمه در مواقع اضطراری است. یک یا دو فنجان چای بابونه به کاهش بیشتر دردهای معده و روده کمک می‌کند. به همین دلیل بابونه معمولاً در ترکیبات گیاهان دارویی برای درمان سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر گنجانده می‌شود. فرقی نمی‌کند هر از گاهی دل‌درد داشته باشید یا دچار یک بیماری مرتبط با دل و روده باشید؛ به هر حال بابونه در کاهش علائم درد موثر است.

منبع: همشهری

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *