درمان سردردهای زمستانی به طب سنتی
درمان سردردهای زمستانی به طب سنتی

سردرد های زمستانی را با 5 روش درمان کنید

تاریخ نگارش

ژانویه 14, 2023

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

کارشناسان طب سنتی معتقدند اکثر سردرد‌ ها به‌دلیل غلبه طبع سردی است، البته برخی از سردرد‌ ها که در فصل گرما رخ می‌دهد ناشی از غلبه گرمی است.

مرکبات نخورید
 برای رفع سردرد‌هایی که ناشی از غلبه سردی است باید از مصرف غذا‌های با طبع سرد، آب سرد، ماست، مرکباتی مانند نارنگی و پرتقال، نوشیدنی‌های سرد و مصرف ماهی پرهیز کرد.


حمام طولانی موجب بروز سردرد می‌شود
 حمام طولانی موجب بروز سردرد می‌شود، بهتر است برای رفع سردرد‌های ناشی از سردی کیسه آب گرم یا کیسه محتوی نمک یا سبوس گندم ــ گرم‌شده در “فر” یا با وسایل گرمایش دیگر ــ قرار داد که بسیار کمک کننده است.

بخورهای دارویی

بخور با آبی که درون آن بابونه، ناخنک، بومادران، آویشن و سپستان جوشانده شده باشند، مناسب است، افراد باید سر را بلافاصله بعد از بخور با پارچه یا حوله کاملاً بپوشانند وگرنه درد بیشتر می‌شود.

روغن درمانی

روغن مالی پیشانی یا چکاندن روغن سیاه‌دانه در بینی به رفع سردرد کمک می‌کند
 روغن‌مالی پیشانی و پشت گوش‌ها یا چکاندن روغن سیاه‌دانه در بینی بعد از بخور با روغن سیاه‌دانه بسیار به رفع سردرد‌ها کمک می‌کند چرا که خون را رقیق کرده و اخلاط زائد مغز را از بین می‌برد و مغز پاکسازی می‌شود.

اسپند دود کنید

سر باید از سرما محافظت شود، بوییدن ادویه‌های گرم مانند هل، دارچین و دود کردن کُندر و اسپند به گرم کردن مغز کمک می‌کند. همچنین سوپ مرغ با سبزی‌های گرم مانند شوید و جعفری، مصرف نخودآب، کم غذا خوردن، تهیه سوپی از بال مرغ و برنج و سبزی‌های گرم و طبخ آن با ادویه‌های گرم مانند نمک، زیره، دارچین، پودر میخک و پودر آویشن بسیار کمک کننده است، همچنین بو کردن بخار آش‌ها و سوپ‌ها هنگام خوردن و رساندن بخار آن به مغز بسیار مفید است.

منبع: صداوسیما

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *