ادویه هایی که برای قلب مضر هستند
ادویه هایی که برای قلب مضر هستند

ادویه هایی که برای قلب مضر هستند

تاریخ نگارش

ژانویه 15, 2023

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

ترکیب و مخلوط کردن گیاهان دارویی و ادویه‌ها ممکن است به سلامت افراد آسیب زده و یا موجب ضعف قلبی آنان شود. ادویه‌ها بسیار پرکاربرد در آشپزخانه هستند و بانوان برای بهبود طعم غذا، از انواع آن استفاده می‌کنند.

بیشتر ادویه‌های غذا، طبع گرم و خشک دارند و به این دلیل، مصرف زیاد آن‌ها، باعث تشدید خشکی و حتی غلظت خون می‌شود و بهتر است در مناطق مرطوب استفاده شوند، مانند زیره، زعفران و زردچوبه و زنیان.

یکی از بهترین ادویه‌ها از نظر رنگ، بو، مزه و خاصیت زعفران است. زعفران خاصیت منحصر به ‌فردی دارد که به‌ عنوان حامل بعضی داروها و ادویه‌ها عمل کرده و می‌تواند ادویه‌های دیگر را به راحتی به قلب برساند. این خاصیت زعفران مانند تیغ دو لبه عمل می‌کند یعنی هم می‌تواند مفید باشد هم مضر. اگر ادویه‌ای برای قلب مضر باشد استفاده همزمان از آن ادویه و زعفران در برخی از بیماران خطرناک خواهد بود.

بعضی از بانوان و آشپزها برای خوشرنگ تر شدن غذا به طور همزمان زردچوبه و زعفران را با هم بکار می‌برند که لازم به تذکر است که در کتاب‌های طب سنتی ذکر شده‌ مصرف افراطی زردچوبه به‌ شدت برای قلب مضر است.

بنابراین کسانی که به هر دلیلی قلب آنان ضعیف بوده و مشکلات و بیماری‌های قلبی دارند و یا زود خشمگین شده و یا بیماری هراس یا ترس دارند باید از ترکیب زردچوبه و زعفران اجتناب کنند چراکه باعث ضعف قلب می‌شوند. براین اساس بدون دانش کافی، گیاهان دارویی را با یکدیگر مخلوط نکرده و برای صحت و سقم یک مطلب به افراد آگاه مراجعه کنید.

منبع: ایسنا

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *