طبع-و-خواص-شیره-خرما-در-طب-سنتی-ایرانی-اسلامی
طبع-و-خواص-شیره-خرما-در-طب-سنتی-ایرانی-اسلامی

طبع و خواص شیره خرما در طب سنتی ایرانی اسلامی

تاریخ نگارش

نوامبر 22, 2020

دسته‌بندی

ترکیبات سنتی

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

شیره خرما نوعی از شیره های پر مصرف در بین مردم است. مکرر توصیه شده که مصرف شیره خرما در کنار شیره انگور و شیره توت تحت عنوان سه شیره، باعث درمان کمخونی و فقر آهن می شود. این شیره بسیار خوش طعم و انرژی زا است و همانند شیره انگور می توان آن را در خانه تهیه و مورد استفاده قرار داد.برای کسب اطلاعات در مورد طبع و خواص شیره خرما در طب سنتی ایرانی اسلامی، در این مقاله همراه ما باشید.

طبع شیره خرما

شاید حدس زدن طبع شیره خرما خیلی هم سخت نباشه، چرا که همه میدونن شیره خرما از خرما با طبع گرم تهیه شده و به همین دلیل هم هست که طبع شیره خرما از دیدگاه طب سنتی، گرم و خشک است.

خواص شیره خرما

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است .دارای قندهای طبیعی گلوکز، ساکارز و فروکتوز است.انرژی زا است.قدرت یادگیری را به ویژه در کودکان افزایش می دهد.دارای فیبر فراوان است و یبوست را درمان می کند.باعث تقویت دستگاه گوارش می شود.با داشتن ویتامین A فراوان، خشکی چشم و مشکلات بینایی را درمان می کند.باعث تسهیل زایمان طبیعی می شود.در درمان کم خونی مفید است.خستگی و ضعف را برطرف می کند.چاق کننده بدن و صورت است.خواص ضد پیری دارد و پوست را صاف و زیبا می کند.تقویت کننده قوای جنسی است.باعث رشد موها می شود.استخوان ها را تقویت می کند و آنها را استحکام می بخشد.کاهنده کلسترول خون است.سرشار از پروتیین است.

درمان کم خونی با شیره خرما

مصرف منظم و به اندازه شیره خرما می تواند مشکل کم خونی را در افراد برطرف کند. شیره خرما را می توان به صورت شربت، یا ساده در صبحانه مصرف کرد. همچنین می توان از شیره خرما به عنوان شیرین کننده در بستنی و کیکهای خانگی و… استفاده کرد. طبخ حلوا با شیره خرما نیز یکی از روش های مصرف این شیره در درمان کم خونی است.همچنین ترکیب نسبت مساوی شیره خرما و شیره انگور و شیره توت و مصرف روزانه یک قاشق مربا خوری از این ترکیب به مدت چهل روز، کم خونی و عوارض ناشی از آن را درمان می کند.

مصلح شیره خرما

توصیه شده که شیره خرما را همراه با سرکه جوشانده و بصورت “سرکه شیره” مصرف کنید تا از این طریق اثرات آن تعدیل شود.

در این مواقع در مصرف شیره خرما احتیاط کنید

اگر مبتلا به دیابت هستید.اگر دچار چاقی و اضافه وزن هستید.اگر دارای کلسترول و تری گلیسیرید بالا هستید.اگر مزاجتان گرم است.

خواص شیره خرما و فواید شیره خرما و خاصیت شیره خرما و طبع شیره خرما و طبع شیره خرما چیست و خواص شیره خرما در طب سنتی ایرانی اسلامی و طبع شیره خرما در طب ایرانی اسلامی

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *