توصیه های کبد چرب در طب سنتی
توصیه های کبد چرب در طب سنتی

توصیه ها+ روش های پیشگیری+ درمان کبد چرب در طب سنتی

تاریخ نگارش

ژانویه 6, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

طب سنتی راهکار‌هایی ساده، اما اساسی دارد که می‌توان با رعایت آن از بروز کبد چرب جلوگیری کرد.

کبد چرب و توصیه‌هایی برای پیشگیری از این بیماری: کبد، آشپزخانه بدن است. اگر قرار باشد خانه‌ای سالم باشد باید به آشپزخانه آن توجه کرد. اگر تمامی کار‌ها را به خوبی انجام دهیم، ورزش کنیم و خواب خوبی داشته باشیم، اما غذای خوبی نخوریم بازهم بیمار می‌شویم. در واقع کبد خرج مغز و قلب و دیگر اعضای بدن را تامین می‌کند.

در طب سنتی چند راهکار ساده، اما اساسی وجود دارد تا مبتلا به کبد چرب نشویم.

اول اینکه نیم تا یک ساعت پیش از غذا و یک تا دو ساعات پس از غذا تا حد امکان باید از خوردن نوشیدنی، سالاد، ماست، شور‌ها و ترشیجات پرهیز کرد. به ویژه خوردن سالاد پس از غذا به دلیل فساد غذا بسیار خطرناک است. متاسفانه بسیاری از مردم به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های ساده، درگیر کبد چرب هستند.

از درهم خوری و برهم خوری باید پرهیز کرد. نباید از تمامی غذا‌های سر سفره خورد. در این حالت کبد دچار اختلال در عملکرد می‌شود. همچنین باید فاصله بین خوردن وعده‌ها و میان وعده‌ها را رعایت کرده و از روی همخوری مواد غذایی پرهیز کرد.

از خوردن آب همراه و تا نیم ساعت بعد از غذا حتما خودداری کنید.

لبنیات ها مانند ماست و دوغ که خود یک غذای کامل است، نباید همراه غذاهای دیگر صورت گیرد.

از مصرف الکل دوری کنید.

استفاده از غذاهای لطیف و گرم مانند: نخوداب با ادویه‌های گرم، ‌نوشیدن ماء‌العسل کمک‌کننده است.

از مصرف نوشابه هاي قند دار دوری کنید.

سبزیجات و میوه های تازه مصرف کنید.

برای درمان کبد چرب کاهش وزن بسیار موثر است حداقل 10 درصد وزن بدن خود شخص کاهش پیدا کند بسیار در درمان کبد چرب تاثیر گذار است.

مصرف ترشی‌ها و خوراکی‌های سرد موجب سرد شدن کبد است و کسانی که به‌طور مادرزادی دارای مزاج سرد هستند باید در مصرف این خوراکی‌ها احتیاط بیشتری داشته باشند.

فعالیت های بدنی؛ روزانه یا هفتگی انـجام ورزش هایی نظیر پیاده روي، شــنا یا دوچرخه سواري به همـراه رژیم غذایی می توانند در بهبود کبد چرب بسیار موثر باشند.

کبد بزرگترین پالایشگاه بدن و به‌طور طبیعی دارای مزاج گرم و تر است؛ سرد شدن کبد بر اثر عوامل مختلف می‌تواند توانایی کبد برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی‌ها را کم کند یا موجب انباشتگی چربی در بافت کبد و پیدایش کبد چرب شود.

میتواند مواد غذایی با طبع سرد و تر و با طبع سرد و خشک را مطالعه کنید.

منابع: تسنیم و فرارو

توصیه های کبد چرب در طب سنتی، توصیه ها و راهکار های درمان کبد چرب در طب سنتی ، طب سنتی درباره کبد چرب چه میگوید ؟ توصیه های طب سنتی برای درمان کبد چرب ؟ برای درمان کبد چرب چه بخوریم ؟

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *