خوش اندامی زنان و مردان با ورزش در طب سنتی
خوش اندامی زنان و مردان با ورزش در طب سنتی

خوش اندامی در طب سنتی با ورزش و سالم خوری

تاریخ نگارش

ژانویه 10, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

برای اینکه در این فصل خود را در برابر سرما ایمن کنید، باید به توصیه‌های جدی توجه داشته باشید، در زمستان‌ها، میل به مصرف کربوهیدرات و هله‌هوله افزایش پیدا می‌کند. علت این است که بعد از مصرف این نوع از غذاها، سطح ماده‌ای شیمیایی موسوم به سروتونین در بدن افزایش پیدا می‌کند و احساس شادی بیشتری به شما دست خواهد داد. با پایان یافتن روز‌های کوتاه، میل به خوردن مواد نه‌چندان مفید، بیشتر و بیشتر می‌شود. برای پرهیز از چنین چیزی، باید صبحانه‌ای میل شود که در آن مواد پروتئینی زیادی وجود دارد.

مان وعده بخورید

اگر در بعدازظهر‌ها هم احساس و میل به خوردن کربوهیدرات و شیرینی داشتید، بهتر است به سراغ میان‌وعده‌های کم‌چربی و مفید بروید.

اسید چرب به رژیمتون اضافه کنید

اسید‌های چرب امگا۳ را به رژیم‌تان اضافه کنیدکه در مواد غذایی مختلفی مانند سبزیجات، دانه‌های گیاهی و آجیل وجود دارند. این مواد ضدالتهاب برای کاهش درد‌های مفصلی و سفتی عضلات بسیار مفید هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد که اسید‌های چرب امگا۳، میزان افسردگی ناشی از روز‌های سرد زمستان را هم کاهش می‌دهند.

از فواید قارچ غافل نشوید

در غذاهایتان از قارچ استفاده کنید، انواع مختلف قارچ در افزایش سطح ایمنی بدن مؤثر هستند. این آنتی بیوتیک‌های طبیعی با انواع مختلفی از بیماری‌ها مبارزه می‌کنند.

مواد با فیبر بالا مصرف کنید

مصرف فیبر را از یاد نبرید. برای کاهش التهاب و بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدنتان، فیبر مصرف کنید. فیبر در موادی مانند سیب، جودوسر، آجیل‌ها یافت می‌شود.

سبزیجات فراموش نشه

سبزیجات نارنجی و سبز بیشتری مصرف کنید، مصرف کافی سبزیجات سبز و نارنجی‌رنگ باعث دریافت مواد مغذی و قند و چربی مناسب می‌شود. اسفناج، برگ چغندر، کلم کالی، هویج، پرتقال و کدو حلوایی از جمله مواد مفید و خوشمزه‌ای هستند که بهتر است در رژیم غذایی زمستانی خود بگنجانید.

ادویه ها و چاشنی ها هم موثر هستند

از چاشنی‌ها استفاده کنید مصرف پیاز، گشنیز، سیر و زنجبیل هم غذاهایتان را خوش‌طعم می‌کنند و هم باعث افزایش توانایی سیستم ایمنی بدن‌تان می‌شوند. مثلا زردچوبه هم ادویه‌ای است که در طب سنتی چینی و هندی به‌وفور استفاده می‌شده و ماده اصلی آن، باعث کاهش التهاب و بیماری‌های قلبی می‌شود و نوعی آنتی‌اکسیدان است.

در تناسب اندام، ورزش از همه مهتره

برنامه ورزشی خود را از یک هفته قبل آماده کنید، یک برنامه هفتگی برای خود ترتیب بدهید. جمعه‌ها، برای تمام طول هفته خود برنامه ورزشی بنویسید.

برنامه‌ای دقیق با حرکات و تمرین‌های مشخص و مدت انجام هر یک تهیه کنید. در این صورت، اجرای برنامه ساده‌تر و دقیق‌تر خواهد شد. اگر می‌توانید، این برنامه را با یکی از دوستان‌تان انجام بدهید تا همراهی‌تان باعث تشویق یکدیگر شود.

اگر دوست ندارید که در بیرون از خانه ورزش کنید، هیچ ایرادی ندارد. منابع متعددی از تمرین و ویدئو‌های ورزشی برای ورزش کردن در خانه وجود دارد. این منابع به شما کمک می‌کنند تا ورزش‌های مختلفی مانند یوگا، تمرینات قدرتی، ایروبیک و استقامتی را در منزل انجام بدهید.

منبع : صداوسیما.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *