چاق کننده های گیاهی در طب سنتی
چاق کننده های گیاهی در طب سنتی

چاق کننده های ارزان گیاهی برای چاقی صورت و بدن+ روش استفاده در طب سنتی

تاریخ نگارش

ژانویه 17, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

زمانیکه وزن شخص بر اساس تشخیص پزشک، کم تر از وزن نرمال باشد؛ به این معناست که شخص با لاغری و کم وزنی مواجه است. کمبود وزن، علل شایعی دارد که از آن ها می توان به استرس عاطفی، عوامل ژنتیکی، عدم مصرف بعضی از وعده های غذایی، کمبود خواب، سیستم گوارشی ضعیف، فعالیت بدنی زیاد، سوء تغذیه، هیپرتیروئیدی، دیابت، عدم تعادل هورمونی یا بی اشتهایی عصبی اشاره کرد. علاوه‌براین ، نشانه های دیگر کاهش وزن بدن شامل نداشتن اشتها، ضعف و خستگی، است. گیاهان دارویی اشتها آور، بهترین روش برای درمان لاغری و افزایش وزن محسوب میشود که به سلامت بد، هیچ آسیبی وارد نمیکند.

چاق کننده گیاهی

شما به مدت طولانی، مجاز به مصرف هیچ گیاه دارویی به صورت خودسر نیستید و متخصص طب سنتی یا گیاه شناس باید حتماً انجام چنین کاری را تجویز کند. مصرف گیاهان دارویی، بخصوص برای افراد مبتلا به مشکلات کبدی و کلیوی یا مصرف کننده ی داروهای خاص از اهمیت بیشتری برخوردارست.

استفاده از عرق یونجه برای چاقی صورت

یونجه دارای خواصی است که صورت را چاق میکند. عرق این گیاه، تأثير به سزایی در افزایش اشتها و چاقی دارد. طبیعت این عرق در طب سنتی ، برعکس عرق رازیانه سرد است. این عرق به خاطر داشتن مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی دارای خواص بیشماری است. پروتئین و آهن موجود در این عرق برای افراد کم خون، مفید می باشد. هورمون های زنانه در این عرق، فراوان است و آقایان به هیچ وجه نباید این عرق را مصرف کنند. درصورت تمایل به چاقی صورت با استفاده از این عرق به مدت ۱۴ روز، روزی یک استکان صبح و نصف استکان عصر مصرف کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که این عرق را نباید بیش تر از ۱۴ روز مصرف کرد.

برای شیرین شدن مزه عرق یونجه میتوانید از مقداری شکر یا عسل در آن استفاده کنید. پس از این که این گیاه را در یک دوره ی ۱۴ روزه مصرف کردید؛ به مدت ۲ ماه باید آن را مصرف نکنید و پس از گذشت این مدت زمان مذکور، مجددا آنرا بمدت ۱۴ روز مصرف کنید. پیشگیری از نرمی استخوان، یکی دیگر از خواص عرق یونجه محسوب میشود به همین علت پزشک ممکن است مصرف چنین عرقی را برای کودکان تجویز کند؛ بدین دلیل که استخوان بندی کودکان را محکم می کند و از نرمی استخوان جلوگیری می کند.

جینسینگ چاق کننده گیاهی

جینسنگ، یکی دیگر از داروهای گیاهی چاق کننده به شمار میرود و از خواص آن می توان به از بین بردن استرس، بی اشتهایی، کمبود انرژی، خستگی و فشارخون اشاره کرد. طرز تهیه ی این داروی گیاهی به اینصورتست که دو قاشق غذا خوری پودر جینسینگ، یک لیوان شیر ولرم و دو قاشق مربا خوری کره را با هم ترکیب کنید و هر روز ، این نوشیدنی را بنوشید. بمدت سی روز توصیه می شود تا این نوشیدنی را بنوشید و لاغری شوید.

تخم کتان برای چاق شدن

چربی های سالم موجود در تخم کتان، به بدن انرژی می دهد و موجب ذخیره ی چربی ها در قسمت های مختلف بدن میشود. در واقع تخم کتان برای رفع مشکل کاهش وزن ، مناسب است. کتان بدلیل سرشار بودن از چربی‌های سالم، بعنوان چاق کننده گیاهی بشمار میرود

عرق شش گیاه چاق کننده

طرز تهیه ی عرق شش گیاه از ترکیب گیاهانی مانند آویشن، بادرنجبویه، بابونه، رزمانری، اسفناج و پونه می باشد. محصولات مختلفی از عرق شش گیاه چاق کننده برای مصرف شما در بازار وجود دارد. مصرف این عرق برای عموم در هر سنینی تجویز شده است. مصرف این عرق، طبق گفته ی تولید کنندگان محصول عرق شش گیاه باعث افزایش وزن بدن بطور مساوی میشود. بنابراین این عرق برای چاق شدن کل بدن به عنوان موثرترین داروی گیاهی شناخته می شود. جالب است بدانید که این داروی چاق کننده بدون عوارض است.

عرق زنجبیل چاق کننده گیاهی

عرق زنجبیل از دیگر عرق های گیاهی چاق کننده بدن به شمار می رود. شاید از چنین خاصیت عرق زنجبیل متعجب شوید زیرا این عرق برای لاغری بدن موجب افزایش سوخت وساز میشود ولی درصورت مصرف آن به مقدار لازم میتوانید به هضم بهتر غذا و افزایش اشتها دست یابید.

جنتیان یا جنتیانا( کوشاد)

ماده ی شیمیایی موجود در کوشاد، آماروجنتین نام دارد که بسیار تلخ است. ریشه این گیاه را برای درمان لاغری، به خوبی بشویید و آن را به مدت بیست دقیقه بجوشانید و روزی یک فنجان از آن را برای درمان لاغری، میل کنید. توجه داشته باشید که این گیاه را نباید در دوران بارداری و شیردهی و توسط کودکان زیر دو سال مصرف شود و چناچه افراد بالای ۶۵ سال بخواهند این گیاه را مصرف کنند، احتیاط در آن الزامیست.

بابونه چاق کننده گیاهی

بابونه برای افزایش وزن، از گیاهان دارویی مؤثر به شمار می رود. یکی از خواص بابونه، افزایش اشتها میباشد و مصرف آن به صورت چای یا دمنوش، وزن شما را افزایش می دهد. بعضی از افراد ممکن است که با مصرف بابونه، حسایت از خود نشان دهند. بنابراین از عوارض مصرف بيش از اندازه ی بابونه می توان به ایجاد جوش های پوستی، التهاب چشم و گلو، آنافیلاکسی، خواب آلودگی ، تهوع و استفراغ و سرگیجه اشاره کرد.

زنجبیل چاق کننده گیاهی

از دیگر داروهای گیاهی چاق کننده می توان به زنجبیل اشاره کرد. این گیاه، دارای خواصی همچون مراقبت معده، درمان تهوع و دیس پپسی، درمان اختلالات گوارشی و رفع مشکلات موجود در شکم می باشد. علاوه‌براین ، مصرف آن بطور موثری موجب تحریک اشتها و افزایش وزن میشود. در زمان پختن غذا بهتر است که مقداری زنجبیل رنده شده در آن بریزید یا دمنوش چای زنجبیل را میل کنید. این گیاه در زمان گرم کردن دستگاه گوارش، اثر بیشتری می گذارد. شما همچنین میتوانید این ریشه ی خوراکی را به صورت برش های کوچک میل کنید.زنجبیل بدلیل تحریک اشتها بعنوان چاق کننده گیاهی شناخته میشود

ریشه گل قاصدک برای چاق شدن

ریشه گل قاصدک از عرقیات گیاهی مؤثر در درمان چاقی محسوب میشود. برای افزایش اشتها می توانید ریشه این گل را بجوشانید و مصرف کنید؛ در نظر داشته باشید که طعم این نوشیدنی، تلخ است که برای رفع این مشکل باید کمی صبرکنید تا جوشانده ولرم شود و پس از آن با مقداری عسل ترکیب کنید تا شیرین شود. ریشه ی گیاه قاصدک در درمان یبوست، بسیار مفید است و کاهش اشتها و مشکلات گوارشی از مهمترین دلایل بروز یبوست به شمار می رود. فیبر موجود در ریشه گیاه قاصدک، برای دفع سموم بدن و چاقی توصیه شده است. درمان سوءهاضمه و سنگ کیسه صفرا از دیگر خواص آن شناخته میشود. برای مصرف این ریشه باید در ۱ لیتر آب، بمزان ۲۰ گرم ریشه خشک گل قاصدک را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد از جوشیدن آنرا از صافی رد کنید. روزی سه مرتبه، یک فنجان از این جوشاندهرا به مدت یک ماه میل کنید.

استفاده از روغن کنجد برای چاق شدن

برای چاقی صورت می توانید از روغن استفاده کنید؛ به این صورت که این روغن را به قسمت هایی از صورت که تمایل به پرتر شدن آن دارید؛ به مدت ۴۰ روز، بزنید و با ماساژ ناحیه موردنظر ، میتوانید صورتی روشن تر و صاف تر از قبل داشته باشید. مصرف کنجد برطبق عقیده ی بسیاری افراد به عنوان راز زیبایی می باشد. با مصرف روزی ۲ قاشق غذا خوری کنجد می توانید به زیبایی بیش تر خود، تقویت مو و پوستی سالم تر کمک کنید.

مارچوبه چاق کننده گیاهی

برای درمان لاغری می توانید شیر را بهمراه دو قاشق مارچوبه و کره مصرف کنید؛ به این صورت که آن ها را با هم ترکیب کرده و ۲ مرتبه در روز به مدت ۲ ماه میل نمایید. توجه کنید که در مصرف مارچوبه نباید افراط کنید چون مصرف بیش از اندازه ی آن موجب بروز سنگ کلیه می شود؛ به این صورت که اسید اگزالیک موجود در مارچوبه در کلیه رسوب می کند و در افراد به ایجاد سنگ کلیه منجر میشود. همچنین مارچوبه را باید در دوران بارداری با احتیاط، مصرف کرد و افراط در آن ممنوع است.مصرف شیر به همراه مارچوبه و کره به عنوان یک چاق کننده گیاهی بشمار میرود

شیرین بیان چاق کننده گیاهی

میزان متابولیسم بعضی از افراد، بالا می باشد؛ یعنی اندام بعضی به صورت ژنتیکی کوچک است درحالیکه تغذیه ی بعضی دیگر به میزان کافی نیست ولی باید بدانید که برای افزایش وزن، خوردن غذای ناسالم، تصور اشتباهیست و صرفا موجب اضافه شدن چربی به بدنتان میشود. شیرین بیان بعنوان یک مکمل طبیعی در درمان چاقی، مناسب است و علاوه بر افزایش وزن شما باعث تقویت سیستم ایمنی ضعیف میشود.

گل سپاسی چاق کننده گیاهی

ریشه های گل سپاسی و یا همان جنتیانا برای افرادی توصیه میشود که با کاهش وزن ناخواسته مواجه شده اند و یا دچار کمبود اشتها شده اند. این گیاه موجب جذب غذا در بدن به نحوی مناسب میشود و برای چاق شدن کل بدن، داروی گیاهی موثری می باشد. گل سپاسی باعث افزایش حساسیت معده، اشتها و جریان صفرا میشود. این گیاه بسیار تلخ به شما در بهتر خوردن غذا کمک می کند. از دیگر داروهای گیاهی چاق کننده می توان به گل سپاسی اشاره کرد.

چاق شدن کل بدن با کره بادام زمینی

درصورت تمایل به اضافه وزن باید روی نان تست یا یک تکه نان گندم کامل، یک قاشق چایخوری از کره بادام زمینی را بمالید و میل کنید. شما همچنین میتوانید برای دریافت کالری بیشتر، ساندویچ کره ی بادام زمینی درست کنید یا آنرا به میلک شیک تان اضافه کنید.

شیر بادام چاق کننده گیاهی

شیر بادام را با جوشاندن شیر و بادام آماده کنید همچنین انجیر و خرما را به آن اضافه کنید وقتی از روی حرارت برداشتید شیر را صاف کنید بگذارید خنک شود و بعد آن را مزمزه کنید. هر روز به مدت 1 ماه شیر بادام بخورید. همچنین انجیر، خرما و بادام بخورید تا از فواید آن بهره ببرید. شیر بادام درمانی خوب برای افزایش وزن به روش سالم است.

گل کتیرا چاق کننده گیاهی

گل کتیرا در بین داروهای گیاهی چاق کننده برای درمان لاغری، مفید است. بنابراین برای درمان لاغری باید مخلوط ۵۰ گرم کتیرا را با ۵۰ گرم مغز بادام و ۵۰ گرم نشاسته در هرروز میل کنید و یا ترکیب حاصله را با یک لیوان شیر ولرم بمدت سه ماه بنوشید.

خار مریم چاق کننده گیاهی

خار مریم در عملکرد سیستم گوارشی، تأثير به سزایی دارد و اغلب با مصرف این گیاه می توان اشتها را بهبود داد و غذا را هضم کرد. عرقیجات عطاری بعنوان چاق کننده های گیاهی شناخته می شوند

چاق کننده گیاهی اشتها آور

درصورت ابتلا به زخم معده و رنج بردن از مشکل بی اشتهایی نباید از گیاهان دارویی تلخ و تند استفاده کرد؛ بلکه چنین افرادی باید لیمو، بهارنارنج، بادرنجبویه و زرشک را بطور مساوی با هم مخلوط کنند و در یک لیوان آب جوش بمیزان یک قاشق مرباخوری از آنرا دم کرده و یک ساعت پیش از غذا مصرف کنید.

لوبیا

فیبر و پروتئین بالایی دارد و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن هستند می توانید لوبیا را در سالاد یا سوپ مصرف کنید. از آنجا که می توانید انواع مختلف لوبیا را انتخاب کنید، وارد کردن آن در رژیم غذایی روزانه آسان می شود.

خوردن لوبیا سیاه، لوبیا قرمز، لوبیا چشم بلبلی، و عدس در وعده های پروتئین مصرفی شما را افزایش می دهد حبوبات همچنین کربوهیدرات لازم برای افزایش وزن را فراهم می کنند.

منبع: سرپوش.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *