ابلاغیه وزارت بهداشت طب سنتی
ابلاغیه وزارت بهداشت طب سنتی

ابلاغیه وزارت بهداشت در درمان کرونا شامل توصیه‌های طب سنتی

تاریخ نگارش

ژانویه 22, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

معاون درمان وزارت بهداشت، توصیه‌های پیشگیرانه و درمان کننده طب ایرانی در کرونا را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، توصیه‌های پیشگیرانه و درمان‌کننده طب ایرانی در کرونا را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد. سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این ابلاغیه را با توجه به برگزاری جلسات کمیته علمی در خصوص نقش طب ایرانی در پیشگیری و درمان بیماری کووید 19 و اهتمام زیر کمیته طب ایرانی، به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای مطالعه طرح‌های مرتبط طب سنتی در ایران و جهان، افزود: از نتایج حاصل از این جلسات و استخراج مطالب علمی با همکاری داروسازان بالینی، متخصصان طب ایرانی و متخصصان بالینی، دستورالعملی تهیه شد که به امید خدا مانند دیگر دستورالعمل‌های کارگروه‌های تخصصی کمیته علمی، به‌زودی برای اجرا به مراکز درمانی ابلاغ می‌شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19 این دستورالعمل را معیار و اصولی برای تمامی مراکز درمانی در استفاده از ظرفیت‌های طب ایرانی و مکمل در بحران کرونا دانست و تاکید کرد: ابلاغ دستورالعمل به این معنی نیست که تمامی امور مرتبط با پیشگیری یا درمان بیماری به متخصصان طب ایرانی سپرده شود و انتظار پیشگیری یا معالجه کامل را ازهمکاران این حوزه نداریم، بلکه با توجه به مطالعات بالینی که در سراسر جهان انجام‌شده، بهره‌گیری از ظرفیت‌های طب سنتی و گیاهان دارویی در کنار طب رایج و داروهای شیمیایی، می‌تواند در کمک به بهبود علایم و یا کاهش طول مدت بستری بیماران کرونایی موثر باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت در این ابلاغیه یادآور شده است: توصیه‌های پیشگیرانه و درمان‌های کمک‌کننده طب ایرانی در کووید 19 یکی از ضمیمه‌های راهنمای تشخیص و درمان این بیماری در سطح خدمات سرپایی و بستری این بیماری است.

وی افزود: پس از ابلاغ دستورالعمل، همکاران ما در تمامی مراکز درمانی می‌توانند از مشاوره متخصصان طب ایرانی در درمان بیماران کرونایی بهره بگیرند و حتما بیمه‌ها هم مانند دیگر درمان‌های بیماران کرونایی، پوشش‌دهی خدمات این حوزه را می‌پذیرند.

منبع: وزارت بهداشت و تسنیم.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *