طب سوزنی در درمان بیماری ها
طب سوزنی در درمان بیماری ها

درمان بیماری با طب سوزی + انواع بیماری هایی که با طب سوزی درمان میشوند

تاریخ نگارش

فوریه 5, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

یک متخصص طب سنتی ایرانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: طب سوزنی برای درمان تمامی بیماری‌ها قابل استفاده است.

دکتر مامک هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طب سوزنی برای درمان تمامی بیماری‌های جسمی و روحی قابل استفاده بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به درمان بیماری‌های داخلی، گوارشی، دردهای مفصلی، اسکلتی و استخوانی، اضطراب و افسردگی اشاره کرد همچنین در برخی موارد استفاده از طب سوزنی به تنهایی برای درمان بیماری کافی بوده اما در برخی موارد نیز باید در کنار انجام طب سوزنی از سایر روش‌های درمانی از جمله داروهای گیاهی و ورزش‌های درمانی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه طب سوزنی یکی از اجزاء طب سنتی چین محسوب می‌شود، تصریح کرد: همانطور که حجامت از اجزاء طب سنتی ایرانیان محسوب می‌شود این روش نیز از اجزاء طب سنتی چین محسوب می‌شود و از نقاط خاص برای تنظیم حرکت انرژی در مسیرهای انرژی  استفاده می‌شود.

دکتر مامک هاشمی با بیان اینکه طب سوزنی سبک‌های متنوعی دارد و در طول زمان نیز نوآوری‌های زیادی روی آن انجام شده است، خاطرنشان کرد: طب سوزنی اصیل همان طب سوزنی روی بدن است که نقاط زیادی از بدن مانند دست، پا، سر، جلو و پشت بدن را شامل می‌شود که از آنها برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود، اما به مرور زمان سبک‌های جدیدی برای درمان با طب سوزنی وارد شد  و از کف پا و کف دست نیز  بهره گرفته شده و برای درمان اختلالات نیز از نقاط مختلف بدن استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: نگاه طب سنتی چین و طب سوزنی به بدن انسان متفاوت از طب پزشکی رایج است، به گونه‌ای که در پزشکی رایج با بدن آناتومیک و اندام‌ها سر و کارداریم ولی در طب سنتی و سوزنی با کانال‌ها و مسیرهای انرژی سر و کار داریم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه نقطه اثر یک نقطه در طب سوزنی لزوما در محدوده آناتومیک خودش نیست، تصریح کرد: ممکن است نقطه‌ای در روی پا باشد که نقطه اثر آن در ارگان داخلی مثل معده باشد.

این عضو هیات علمی، طب سوزنی را روشی موثر و بی عارضه برای درمان بیماری‌ها معرفی کرد و گفت: این روش در درمان بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مزمن کمک کرده، برخی افراد نسبت به انجام این روش ترس از سوزن دارند و تصور می‌کنند سوزن‌های این روش مانند سایر سوزن‌ها دردناک است، درحالیکه سوزن‌های طب سوزنی بسیار ظریف بوده و حس ناخوشایند به افراد نمی‌دهد.

وی گفت: انجام طب سوزنی مانند سایر روش‌های درمانی باید توسط پزشک تجویز شود و پزشک طب سوزنی نیز با انتخاب نقاط مشخص بدن برای درمان بیماری مورد نظر مسیرهای انرژی بدن را تعیین کرده و به این ترتیب نقطه مشخص بدن تحریک می‌شود.

وی در پایان گفت: هدف از انجام طب سوزنی وارد کردن ماده خارجی به داخل بدن نبوده و در طب سوزنی تنها سوزن‌های ظریف بدن را تحریک می‌کنند و هیچ ماده خارجی وارد بدن نمی‌شود.

منبع: ایسنا.

5 پاسخ

  1. ممنون از شما و سایت خوبتون که اطلاعات خوبی در اختیار ما میگذارین ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *