مرکز فناوری طب سنتی ایرانی
مرکز فناوری طب سنتی ایرانی

رونق توسعه طب سنتی و صنعت گیاهان دارویی با فعالیت 6 مرکز نوآوری

تاریخ نگارش

فوریه 14, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

مراکزی که به یکی از پایه‌های اصلی توسعه فناوری بدل شده‌اند با جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند. از جمله حوزه‌های فناورانه‌ای که با کمک این مراکز در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته است صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی است. همین ضرورت باعث شکل‌گیری مراکز نوآوری زیادی در عرصه‌های مختلف فناورانه کشور شده است.

«مرکز نوآوری فرآورده‌های طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران» و مراکز نوآوری «کرمانشاه»، «اردبیل»، «همدان»، «یاسوج» و «گناباد»، 6 مرکزی هستند که وظیفه جذب نوآوری‌ها و انتفاق آنها به بازار را به عهده گرفته‌اند.
مرکز نوآوری، مرکزی است که یک یا چند تیم نوآور با همکاری مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های متقاضی در زمینه تولید محصولاتی جدید در یک حوزه تخصصی در چارچوب برنامه‌ای بلندمدت با هم همکاری می‌کنند.

این فعالیت‌ها در کنار ۴ شتاب‌دهنده شکل گرفته در این حوزه رونق بیشتری یافته، مجموعه‌هایی که در زمینه فرآورده‌های عصاره و اسانس فرآورده‌های طب سنتی و دارو‌های گیاهی مشغول به ارئه خدمات هستند.

ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش، حمایت از طرح‌های پژوهشگران، محققان، دانشجویان و دانش آموزان، کمک به شکل‌گیری و حیات شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی، اشتغال و تجاری‌سازی محصولات از جمله اهداف ایجاد و راه‌اندازی مراکز نوآوری است.

منبع: صداوسیما.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *