مزایای-مصرف-نعنا-در-ماه-رمضان
مزایای-مصرف-نعنا-در-ماه-رمضان

نعنا معجزه ای در ماه مبارک رمضان

تاریخ نگارش

آوریل 12, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

روزه گرفتن، فارغ از اینکه یک دستور دینی و یک فریضه الهی است، خواص بیشماری برای بدن دارد و محققان و دانشمندان سالهاست که مقالات متعددی درمورد فواید روزه نوشته و منتشر کرده اند.

اگر با برنامه درست و تغذیه مناسب، اقدام به روزه داری شود، قطعا فواید زیادی برای بدن دارد از کاهش وزن و سوختن چربی های اضافه تا پاکسازی و سم زدایی دستگاه های مختلف بدن از جمله کبد و…

حال ممکن است در طول روزه داری بدن در اثر کم آبی و… متوجه عوارض کوتاه مدتی نیز باشد که این مورد نیز با تدابیر مختلفی قابل کنترل است.

یکی از این تدابیر، مصرف نعنا است.

نعنا علاوه بر داشتن آب کافی که مانع کم آب شدن بدن می شود، با داشتن فیبر بالا، از ابتلا به یبوست در ماه رمضان جلوگیری می کند و همچنین از خشک شدن پوست پیشگیری می کند.

در طب سنتی نعنا به از بین بردن نفخ و دل درد معروف است. این خاصیت نعنا ناراحتی های معده در طول ماه رمضان را نیز درمان می کند. سنگینی، نفخ، درد و سوزش معده با مصرف صحیح نعنا در وعده های افطار و سحر به راحتی درمان می شود.

بنابراین متخصصان پزشکی و طب سنتی توصیه کردهاند که روزه داران حتما سبزیجات تازه، پر آب و پر فیبر مانند نعنا را در وعده های غذایی خود بگنجانند.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *