پاکسازی بدن با آب جوش در ماه رمضان
پاکسازی بدن با آب جوش در ماه رمضان

روزه داران می توانند با استفاده از آب جوشیده بدن خود را پاکسازی کنند.

تاریخ نگارش

آوریل 15, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

متخصصان طب سنتی توصیه می کنند که روزه داران، با خوردن مقداری آب جوش ولرم شده افطار کنند. این کار باعث بالارفتن سوخت و ساز بدن و سم زدایی دستگاها و در نهایت پاکسازی کلی بدن می شود.

اگرچه در طول روزه داری آن هم در فصول گرم سال، ممکن است تشنگی و گرما شما را ازار بدهد و تمایل داشته باشید که بلافاصله بعد از اذان، آب خنک یا میوه های آبداری مثل هنوانه و طالبی بخورید اما این کار، باعث تثبیت اخلاط مزاحم در بدن می شود و با انباشت آنها در بدن زمینه ابتلا به بسیاری از بیماری ها را فراهم می کند. بنابر این طبیبان حاذق طب سنتی توصیه می کنند که روزه را با خوردن آب ولرم و خرما باز کنید. همچنین سوپ و آشهای رقیق و گرم کمک بیشتری به حفظ سلامتی شما در این ماه و دیگر ایام سال دارد.

خوردن خرما و میوه های گرم و طبیعی در ماه رمضان بسیار مفید است. حلوای خانگی که با شیره انگور یا خرما و… تهیه شده باشد نیز یکی دیگر از خوراکی های مفید و پرخاصیت ماه رمضان است.

بهتر است افطار با خوراکی های سبک و گرم انجام شود و با یک فاصله حدودا دو ساعته شام را میل کنید.

به افراد گرم مزاج توصیه می شود در مصرف خرما، حلوا و دیگر گرمیجات احتیاط کرده و زیاده روی نکنند اما از خوردن اب جوش در افطار غافل نشند.

خوردن اب جوش در ابتدای افطار متابولیسم بدن را تقویت می کند و معده و روده را گرم و فعال می کند. از بروز یبوست در ماه رمضان جلوگیری می کند و مانع از درد و سوزش معده می شود.

یک متخصص طب سنتی توصیه کرد افراد گرم مزاج برای پیشگیری از عطش و تشنگی در طول روزه داری، پیش از خوردن وعده سحری میوه های آبدار و خنک نظیر هندوانه، خیار، طالبی و… بخورند. سردمزاجان نیز می توانند از عرق کاسنی، شاتره، بیدمشک و… استفاده کنند.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *