درمان ناباروری با طب ایرانی
درمان ناباروری با طب ایرانی

برای درمان ناباروری روی طب ایرانی هم حساب کنید!

تاریخ نگارش

ژوئن 10, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه مرکز ناباروری طب ایرانی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های طب بومی در درمان زوجین نابارور، تاکید کرد.

دکتر نفیسه حسینی یکتا افزود: تاکنون تحقیقات متعددی با موضوع طب ایرانی و درمان ناباروری صورت گرفته که نتایج قابل توجهی داشته است و این نشان میدهد که طب ایرانی در این حوزه می‌تواند بسیار کمک کند.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در این مراسم با اشاره به پژوهش‌های علمی صورت گرفته در حوزه سبک زندگی و تاثیر آن در درمان ناباروری زوجین، بر استفاده از ظرفیت‌های طب ایرانی در کنترل و درمان بیماری‌ها تاکید کرد.

در ادامه دکتر روجا رحیمی رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران با اشاره به تحقیقات مستند به شواهدی که تاکنون در خصوص طب ایرانی و درمان ناباروری صورت گرفته است، عدم اطلاع متخصصین سایر رشته‌ها از ظرفیت‌های این حوزه را از چالش‌های گسترش طب ایرانی دانست.

وی همچنین به تحقیقات مشترک صورت گرفته با متخصصین زنان طب رایج اشاره کرد و از انجام مقدمات راه اندازی کلینیک تخصصی تلفیقی با حضور متخصصان طب ایرانی و متخصصان زنان طب رایج خبر داد و از مشکلاتی که بر سر راه تحقق آن وجود دارد گفت.

در ادامه دکتر قناعتی با اشاره به تمایل مردم به استفاده از طب ایرانی در درمان بیماریها، استفاده از طب ایرانی در کنار طب نوین را یک ضرورت و سبب کم شدن هزینه‌های درمان دانست.

رییس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران در پایان بر اطلاع رسانی همه جانبه در خصوص اقدامات صورت گرفته و نتایج تحققیات پژوهشی و نشان دادن ظرفیت‌های طب ایرانی به عامه مردم و همچنین قشر دانشگاهی تاکید کرد.

مراسم افتتاحیه کلینیک ناباروری زوجین در سلامتکده طب سنتی خارک روز گذشته با حضور دکتر نفیسه حسینی یکتا مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، دکتر حسین قناعتی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، دکتر صابر جباری رییس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت و دکتر روجا رحیمی رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

منبع: صدا و سیما

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *