چه خدماتی در سلامتکده طب سنتی ارائه می شود
چه خدماتی در سلامتکده طب سنتی ارائه می شود

یک سلامتکده طب سنتی چه خدماتی ارائه می کند؟

تاریخ نگارش

ژوئن 20, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

امیرمحمد جلادت رئیس سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: افراد می‌توانند پیش از ابتلا به بیماری‌ها نیز با مراجعه به این مراکز، خدمات مشاوره‌ای لازم را دریافت کنند تا سلامت روح و جسم افراد جامعه حفظ شده و ارتقا یابد.

او گفت: در سلامتکده‌ها با مراجعان پیرامون مسایلی نظیر شیوه غذا خوردن، رژیم غذایی، ساعت خواب، مقدار خواب، مزاج و دیگر مسایل مرتبط با سلامت آنان گفتگو می‌شود.

جلادت گفت: مهم‌ترین این مسائل، مزاج شناسی و خودشناسی است که اگر به خوبی انجام شود افراد به این نتیجه می‌رسند که با چه مواردی می‌توانند به آرامش یا توان بیشتر بدنی برسند.

رئیس سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: خدماتی مانند ماساژ، بادکش، حجامت، فصد و زالو درمانی نیز تحت نظر متخصصان طب ایرانی و زیر نظر پزشک (غیرخودسرانه) در این مراکز انجام می‌شود.

او گفت: یک محور مهم فعالیت سلامتکده ها، ارائه خدمات استفاده از گیاهان دارویی است.

جلادت گفت: پزشکان متخصص طب ایرانی که اغلب در سلامتکده‌ها مشغول به کار هستند؛ بر تداخلات گیاهان دارویی، دوز مصرفی آن ها، نحوه ترکیب و نحوه اثربخشی این گیاهان به واسطه مطالعه و آموزش‌های لازم مسلط می‌شوند و به مردم مشاوره می‌دهند.

رئیس سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در سلامتکده یک داروخانه گیاهی وجود دارد که گیاهان آن در دانشکده داروسازی و همچنین در مرکز ساخت دارو‌های گیاهی طب سنتی ساخته می‌شود و لازمه به کار گیری آن‌ها شرح حال گیری کامل و توجه به عملکرد اعضای مختلف بدن است که ممکن است از گیاهان دارویی متاثر شوند.

او گفت: با توجه به اینکه این فرآیند با نظارت داروسازان سنتی انجام می‌شود که دوز آن و نبود آلودگی به فلزات سنگین و قارچ و دیگر باکتری‌های مضر چک می‌شود و با نظر پزشک و متخصص داروسازی، دارو توزیع می‌شود.

جلادت گفت: تمامی بیماران و افراد سالم می‌توانند از خدمات سلامتکده‌ها استفاده کنند، اما زمانی که فرد بیمار است و تحت نظر پزشک بالینی قرار دارد و سلامتکده فرد را ملزم می‌سازد تا بدون مشاوره پزشک بالینی دارویی را قطع نکند و از گیاهان دارویی به عنوان طب مکمل با توجه به تداخلات احتمالی و دوز مصرفی استفاده کند و بتواند بیمار را به تندرستی رهنمون سازد.

رئیس سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: به طور کلی تلاش می‌شود با مشاوره اولیه در زمینه سبک زندگی فرد، برای تندرستی او تلاش شود. به عبارت دیگر نخستین و مهمترین گام در سلامتکده ها، مشاوره‌های سبک زندگی است.

نبع: باشگاه خبرنگاران

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *