معرفی دمنوش های موثر در رقیق شدن خون
معرفی دمنوش های موثر در رقیق شدن خون

دمنوش های رقیق کننده خون در طب سنتی+ 9 دمنوش گیاهی

تاریخ نگارش

جولای 2, 2022

دسته‌بندی

چای و دمنوش

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

در طبیعت گیاهانی یافت میشوند که طبق تحقیقات انجام شده مصرف آن ها بر کاهش احتمال لخته شدن خون موثر است و سبب رقیق شدن خون میشوند.

احتمال دارد پزشک برای تضمین سلامت شما مصرف یکسری نوشیدنی ها که دمنوش های رقیق کننده خون هستند را در برنامه غذاییتان قرار دهد. یکسری دمنوش ها تسکین دهنده و رقیق کننده خون هستند که از لخته شدن خون و گرفتگی رگ ها جلوگیری میکند..

در زمان حال به دلایل متعددی همچون سیگار کشیدن، آلوده بودن هوا، سبک زندگی نادرست و… خطر ابتلا به بیماری های قلبی افزایش یافته است به همین خاطر تغییر سبک زندگی، ورزش کردن و داشتن یک برنامه غذایی خوب به افراد در داشتن سلامتی کمک بسزایی میکند.

برای غلظت خون چه بخوریم؟

در مقایسه با چای و قهوه، دمنوش های گیاهی از میزان کافئین کمتری برخوردارند. طریقه مصرف دمنوش های گیاهی با یکدیگر متفاوت است. یک فنجان از چای سیاه دارای 51 میلی گرم، چای سبز 39 میلی گرم و چای سفید 34 میلی گرم کافئین است.

دمنوش های رقیق کننده خون:

باید بدانید که لخته شدن خون به منظور متوقف کردن خونریزی امری مهم و ضروری است اما گاهی اوقات به دلیل لخته شدن خون ممکن است رگ گرفته شود که در نهایت سبب بالا رفتن خطر حمله قلبی، سکته مغزی و… میشود.

در موارد دیگر که لخته شدن خون صورت نگرفته و همچنان خونریزی ادامه دارد، مشکل های دیگری همچون: خون دماغ شدن، خونریزی شدید در قاعدگی یا خون در ادرار به وجود می آید. در مواردی که فرد به دلایل متعددی دچار خونریزی شدید شده باشد و میزان خونریزی کم نشود، ممکن است سلامتی او را به خطر بیاندازد.

افراد میتوانند برای رقیق کردن خون خود از یکسری گیاه های دارویی و دمنوش ها مصرف کند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای مصرف هرگونه دمنوش و گیاه دارویی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

بعضی از این دمنوش های رقیق کننده خون ممکن است دارای کافئین باشند به همین دلیل بهتر است فرد از حساسیت احتمالی خود به کافئین آگاه باشد.

دمنوش زنجبیل:

زنجبیل جزو خانواده زردچوبه است که دارای سالیسیلات میباشد که این ماده یک نوع اسید مخصوص است که در اکثر گیاهان دیده میشود. سالیسیلیک اسید در قرص هایی همچون آسپرین یافت میشود که سبب جلوگیری از سکته مغزی میشود. همچنین در رقیق کردن خون نیز تاثیر بسزایی دارد.

دمنوش زنجبیل از جمله دمنوش های رقیق کننده خون است که مصرف آن پیشنهاد میشود. استفاده از برخی دیگر از مواد غذایی که دارای سالیسیلات، انواع مختلف توت ها، آووکادوو گیلاس نیز در رقیق کردن خون موثر هستند.

دمنوش دارچین:

دارچین برای تضمین سلامتی بسیار عالی است. شما میتوانید از دمنوش دارچین به صورت روزانه استفاده کنید. دارچین حاوی کومارین است که سبب کاهش فشار خون و کاهش التهاب های ناشی از آرتروز و برخی دیگر از بیماری های التهابی میگردد.

برای استفاده از دمنوش دارچین که ازجمله دمنوش های رقیق کننده خون است، احتیاط کنید زیرا طبق یکسری از مطالعات انجام شده استفاده طولانی مدت از دارچین ممکن است سبب آسیب کبدی گردد.

دمنوش های رقیق کننده خون
دمنوش های رقیق کننده خون

دمنوش کاسنی:

یکی دیگر از دمنوش های رقیق کننده خون،دمنوش کاسنی میباشد. کاسنی را هم میتوانید به صورت دمنوش مصرف کنید هم به صورت عرق کاسنی. در روز میتوانید مقداری برگ کاسنی یا ریشه کاسنی را دم کنید و از آن مصرف نمایید. دمنوش کاسنی علاوه بر خاصیت رقیق کننده خون باعث تقویت معده و درمان سرفه های خشک نیز میشود.

دمنوش شوید:

درست است که تاثیر دمنوش شوید بر رقیق کردن خون کاملا ثابت نشده است اما باید گفت که مصرف دمنوش شوید به همراه یکسری از داروها سبب واکنش مثبتی در جهت رقیق کردن خون میشود.

دمنوش نعنا:

استفاده از چای نعنا بسیار مفید است. نعنا دارای خواصی همچون: رفع گرفتگی شکم، رقیق کننده خون، کم کردن استرس و بهبود خلق و خو است. میتوانید از یک فنجان دمنوش نعنا دو تا سه بار در روز استفاده نمایید.

ریشه شیرین بیان:

این گیاه دارای خاصیت رقیق کننده خون است. میتوانید از ریشه شیرین بیان به صورت دمنوش در روز استفاده نمایید.

چای کوهی:

استفاده از چای کوهی به همراه برخی داروها که پزشک تجویز کرده است به صورت فوق العاده ای سبب رقیق شدن خون میگردد.

چای سبز:

ترکیب هایی که در چای سبز وجود دارد سبب میشود تا دیواره رگ ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار باشند و خون در رگ ها به خوبی جریان داشته باشد. استفاده از چای سبز در طول روز تاثیر فوق العاده ای بر رقیق شدن خون دارد.

دمنوش زرشک:

از زرشک و آب آن به صورت های متعددی استفاده میشود. در طب سنتی از آب زرشک برای درمان بیماری های زیادی استفاده میگردد. زرشک همچون انار در رقیق کردن خون قدرت بسیاری دارد و سبب باز شدن دیواره های رگ های خونی و همچنین بهبود گردش خون میشود.

برای استفاده از زرشک کافیست زرشک ها را پاک کنید و به خوبی با آب بشویید. زرشک ها را در یک ظرف مناسب بریزید و روی آن ها کمی آب بریزید و اجازه دهید تا خیس بخورد. بعد از گذشت یک روز زرشک ها را در مخلوط کن ریخته و به خوبی بهم بزنید. مخلوط به دست آمده را صاف کنید و از آب آن در موقعیت های لازم استفاده کنید.

برخی دیگر از گیاهان و دمنوش های رقیق کننده خون عبارتند از: آویشن، زردچوبه، سیر، پیاز، روغن زیتون، فلفل قرمز، مرزنجوش و…

میتوانید در طول روز از دمنوش آویشن و عناب مصرف نمایید. برای این کار شش عدد عناب را با یک قاشق چای خوری آیشن بجوشانید و سپس صاف نمایید. آب به دست آمده را میل بفرمایید. این دمنوش جزو دمنوش های رقیق کننده خون محسوب میشود که سبب تصفیه خون نیز میگردد.

استفاده از ترکیب عناب، رازیانه و شاه تره به صورت دمنوش نیز برای بسیاری از مزاج ها مناسب است.

دمنوش مناسب مزاج های گرم ترکیبی از آلوبخارا، بنفشه، عناب، میوه نسترن و هلیله زرد میباشد.

دمنوش مناسب مزاج های سرد نیز ترکیبی از رازیانه، شاه تره، خار مریم، عناب، کنگر فرنگی و بومادران میباشد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *