طبع چای سفید در طب سنتی + 12 خاصیت چای سفید
طبع چای سفید در طب سنتی + 12 خاصیت چای سفید

طبع چای سفید در طب سنتی + 12 خاصیت چای سفید

تاریخ نگارش

جولای 9, 2022

دسته‌بندی

طبع و خواص

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

چای سفید جزو چایی هایی است که افراد کمی با خواص بی نظیر آن آشنا میباشند. چای سفید طعم و عطر خاصی دارد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به طبع چای سفید و خواص و مضرات آن بپردازیم.

چای سفید چیست؟

چای سفید که نام دیگر آن چای سلطان نیز میباشد، جزو چایی هایی است که از خود گیاه چای به دست می آید که در واقع از برگ و جوانه خیلی تازه چای بدست می آید. چای سفید همان چایی است که برای درست کردن چای سیاه و چای سبز از آن استفاده میشود.

به دلیل وجود پرزهای نقره ای بر روی برگ های این گیاه به آن چای سفید میگویند. برای حفظ خاصیت و طعم و رنگ، آن را اغلب در نور آفتاب خشک میکنند.

طبع چای سفید چیست؟

طبع چای سفید در طب سنتی سرد و خشک است. افرادی که مزاج سرد و خشکی دارند از این چای به همراه مصلحش استفاده نمایند.

خواص چای سفید در طب سنتی چیست؟

  • لاغری و کاهش وزن: مصرف چای سفید سبب افزایش متابولیسم بدن میشود که در نهایت به کاهش وزن و لاغری می انجامد.
  • چای سفید دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است: در ترکیبات چای سفید پلی فنول های کاتچین موجود است که سبب میشود یک آنتی اکسیدان خیلی قوی به حساب آید.
  • مصرف چای سفید مفید برای پوست: مصرف این چای باعث مقابله با رادیکال های آزاد و آسیب های آن که عبارتند از: جوش، آکنه، لک و… میشود.
  • خواص چای سفید برای اعصاب: ال تانن موجود در چای سفید سبب کاهش فشار روحی و جسمی شده و همچنین خلق و خو را بهبود میبخشد و تاثیر خوبی بر روحیه افراد دارد.
  • خواص چای سفید برای کبد: این چای دارای خاصیت ضد ویروسی است که برای سلامت کبد مفید است اما مصرف بیش از حد چای سفید برای کبد مضر است.
  • پیشگیری از سرطان: مصرف چای سفید به دلیل داشتن پلی فنول باعث پیشگیری از ابتلا به سرطان میشود.
  • چای سفید برای کلسترول: این چای دارای کاتشین است که سبب کاهش کلسترول میشود. مصرف چای سفید باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب میشود.
  • سلامت استخوان ها: این چای باعث پیشگیری از شکستگی استخوان ها میشود و به درمان ورم مفاصل کمک میکند.
  • کاهش استرس: چای سفید موجب کاهش استرس شده و فرد را آرام میکند.
  • درمان سنگ کلیه: این چای به دلیل داشتن کاتچین از بروز نارسایی کلیه ها پیشگیری مینماید و همچنین در درمان سنگ کلیه نیز موثر است.

طبع چای سفید
طبع چای سفید

چای سفید برای محافظت از دندان ها:

چای سفید دارای کاتچین، فلوراید و تانن است. این ترکیب ها به مقابله با قند و باکتری ها میپردازند و در تقویت دندان ها موثر اند. فلوراید موجود در چای سفید در برابر حمله های اسیدی باکتری ها در ترکیب با قند قادر اند از بروز پوسیدگی دندان ها جلوگیری نمایند.

کاتچین یک نوع آنتی اکسیدان گیاهی است که به مقدار زیادی در چای سفید موجود است. کاتچین ها از رشد باکتری های پلاک جلوگیری میکنند. نوع دیگری از پلی فنول، تانن است که چای سفید دارای آن است. طبق تحقیقات انجام شده ترکیب فلوراید و تانن سبب جلوگیری از رشد باکتری های پلاک ساز میگردد.

مصرف چای سفید باعث محافظت در برابر بیماری های آلزایمر و پارکینسون میشود:

ترکیب های موجود در چای سفید مثل پلی فنول ممکن است سبب کاهش احتمال ابتلا به بیماری های آلزایمر و پارکینسون گردد. آزمایش های انجام شده بر روی حیوانات نشان میدهد که پلی فنول قادر است به مبارزه با رادیکال های آزاد بپردازد و سبب کاهش التهاب ها و دیگر خطرات این بیماری ها میشود.

مصلح چای سفید چیست:

مصلح چای سفید، نبات و عسل میباشد. افرادی که طبع سردی دارند بهتر است این چای را به همراه مصلحش استفاده کنند.

مضرات چای سفید:

این چای کافئین زیادی ندارد اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد زیرا مصرف بیش از حد آن باعث بی خوابی، سرگیجه، آشفتگی و… میشود.

چای سفید همچون چای های دیگر دارای کمی کافئین است و به همین خاطر پزشکان پیشنهاد میکنند که خانم های شیرده یا باردار در استفاده از آن احتیاط نمایند. کافئین موجود در این چایی ممکن است در برخی اشخاص سبب سرگیجه، بی خوابی یا مشکل های گوارشی شود.

چای سفید دارای مقادیر زیادی از فلاونوئید ها میباشد که باعث کاهش جذب آهن و در نتیجه کم خونی میشود به همین دلیل افرادی که کم خون هستند بهتر است از این چای استفاده نکنند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *