درمان ورم معده با طب سنتی
درمان ورم معده با طب سنتی

درمان ورم معده در طب سنتی + 8 روش برای درمان خانگی ورم معده

تاریخ نگارش

جولای 17, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

ورم معده در اشخاص مختلف با نشانه های متفاوتی رخ میدهد. از جمله علائم ورم معده میتوان به:

حس سوزش در ناحیه بالای شکم

اشتها نداشن

نفخ

باد گلو

حالت تهوع و استفراغ

سیاه شدن رنگ مدفوع به دلیل خونریزی گوارشی

دل درد و دل پیچه

تب و…

اشاره کرد.
در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعاتی درباره دلایل بروز ورم معده و درمان ورم معده در طب سنتی در اختیارتان قرار دهیم.

دلایل بروز ورم معده از دیدگاه طب سنتی:

  • استفاده از مایعات و نوشیدنی های گازدار در کنار غذا
  • مصرف سیگار
  • پرخوری
  • استفاده خیلی زیاد از ادویه ها
  • افزایش ترشح اسید معده
  • ابتلا به عفونت های باکتریایی و ویروسی
  • خیس نکردن حبوبات
  • استفاده زیاد از کافئین
  • خوردن زیاد غذاهای فست فود
  • استرس
  • داشتن برنامه غذایی نادرست
  • عمل های جراحی
  • خوردن موارد غذایی دیر هضم
  • استفاده از یکسری داروها مثل آسپیرین

درمان ورم معده در طب سنتی با زنجبیل:

طبق مطالعات انجام شده، استفاده از زنجبیل برای درمان درد معده و حالت تهوع پیشنهاد میشود. محصولاتی که دارای زنجبیل هستند اثر کمتری بر درمان میگذارند به همین دلیل بهتر است از زنجبیل تازه مصرف نمایید. خوردن زنجبیل در درمان حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی هم موثر است.

برای استفاده از زنجبیل به منظور ورم معده و درمان آن در طب سنتی کافیست از دمنوش زنجبیل استفاده نمایید. برای این منظور چند تکه زنجبیل تازه را به مقداری آب جوش اضافه کرده و نوش جان کنید. این دمنوش را چند بار در روز استفاده کنید تا موجب درمان ورم معده شما گردد.

درمان ورم معده
درمان ورم معده

سرکه سیب برای ورم معده و درمان آن در طب سنتی:

سرکه سیب از گذشته به عنوان یک داروی سنتی شناخته شده است و مصرف آن بر درمان ورم معده موثر است. گاهی به دلیل کاهش اسید هیدروکلریک معده فرد به ورم معده دچار میشود. خوردن ترکیب سرکه سیب با آب موجب افزایش اسید هیدروکلریک معده میشود.

مصرف سرکه سیب باعث تجزیه مواد غذایی میشود و هضم غذا را راحت تر میکند. همچنین سرکه سیب موجب جلوگیری از التهاب معده میشود. خوردن سرکه سیب سبب افزایش جذب کلسیم میگردد و به درمان سوزش معده نیز کمک مینماید. سرکه سیب دارای خاصیت ضد میکروبی میباشد.

برای مصرف سرکه سیب به منظور درمان ورم معده در طب سنتی کافیست سرکه سیب را با مقداری آب رقیق کرده و از آن ترکیب قبل از غذا به مقدار یک قاشق غذاخوری میل نمایید.

درمان ورم معده با عسل:

عسل برای درمان ورم معده در طب سنتی بسیار مفید است. مصرف عسل حدود 60 نوع باکتری را از بین میبرد. عسل به دلیل داشتن پراکسید هیدروژن دارای خاصیت ضد باکتری است. خوردن عسل به التیام ورم معده کمک بسزایی میکند.

به منظور درمان ورم معده از عسل در برنامه غذایی خود استفاده کنید. میتوانید از عسل در کنار شیر و دیگر نوشیدنی ها نیز استفاده نمایید.

عسل و دارچین برای درمان ورم معده:

از گذشته های دور برای درمان ورم معده از مخلوط عسل و دارچین بهره میبرده اند. طبع دارچین در طب سنتی گرم است و برای درمان ورم معده و سوهاضمه بسیار مفید است. همچنین مصرف دارچین سبب کاهش گاز روده میشود.

طبق تحقیقات انجام شده، دارچین بر کاهش التهابات و از بین بردن میکروب ها موثر است. ترکیب دارچین و عسل برای درمان ورم معده بسیار پیشنهاد میشود.

درمان ورم معده با شیرین بیان:

از ریشه شیرین بیان به منظور ورم معده و درمان آن در طب سنتی استفاده نمایید. استفاده از ریشه شیرین بیان سبب تسکین درد، سوزش سر دل و زخم معده میشود.

طبق مطالعات انجام شده استفاده از عصاره شیرین بیان در درمان ورم معده موثر میباشد.

بابونه:

یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان ورم معده در طب سنتی بابونه میباشد. بابونه به سادگی سبب درمان ورم معده میشود. برای استفاده از آن کافیست از دمنوش غلیظ بابونه بهره ببرید. برای این کار حدود چهار قاشق غذاخوری بابونه را با یک لیوان آب جوش ترکیب نمایید و نوش جان کنید.

این دمنوش را در صبح ها به صورت ناشتا میل کنید. بعد از گذشت یک ربع میتوانید صبحانه خود را بخورید. دمنوش بابونه را تا دو هفته مصرف نمایید.

سیر برای ورم معده:

سیر دارای خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است که برای درمان ورم معده در طب سنتی بسیار خوب است. مصرف سیر به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها موجب افزایش سلامت معده و روده میشود. خوردن سیر از ترشح بیش از اندازه اسید معده جلوگیری میکند و در درمان ورم معده موثر میباشد.

درمان ورم معده با ادویه ها:

  • فلفل سیاه: مصرف فلفل سیاه سبب افزایش ترشح اسید هیدروکلریک میگردد که در نتیجه موجب هضم آسان تر غذا میشود.
  • میخک: مصرف میخک نیز سبب بهبود هضم غذا میشود و برای درمان ورم معده بسیار پیشنهاد میشود.
  • تخم گشنیز: مصرف تخم گشنیز به دلیل داشتن خاصیت میکروب کشی و ضدعفونی کنندگی برای درمان ورم معده در طب سنتی پیشنهاد میشود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *