گرفتگی رگ قلب
گرفتگی رگ قلب

درمان گرفتگی عروق قلب با طب سنتی

تاریخ نگارش

جولای 26, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

قلب (Heart) عضو مهمی از بدن است که انسان برای ادامه حیات خود به آن نیاز اساسی دارد. در این مطلب در مورد گرفتگی رگ‌های قلبی و درمان گرفتگی عروق با طب سنتی توضیح می‌دهیم.

جدول دسترسی سریع

قشریان‌های کرونر که رگ‌های خون‌رسان به قلب هستند و وظیفه خون‌رسانی، رساندن اکسیژن و مواد مغذی به سلول‌های قلبی را بر عهده دارند، در صورت گرفتگی می‌توانند پیامدهای بسیار خطرناکی در پی داشته باشند.

آنژین قلبی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

اگر قلب در خون‌رسانی دچار مشکل شود و فرد علائم گرفتگی رگ قلب را در بدن خود احساس کند، اصطلاح آنژین (Angina) را در مورد او به کار می‌بریم. آنژین ممکن است با استراحت کردن شخص مبتلا برطرف شود. اگر فرد با احساس علائمی مانند درد قفسه سینه، دشواری تنفس و احساس خفگی استراحت لازم را نداشته باشد ممکن است دچار سکته قلبی شود.

طبیعتاً برای درمان همه بیماری‌ها روش‌های مختلفی ارائه می‌شود. در این بیماری نیز درمان گرفتگی عروق با طب سنتی امکان‌پذیر است. در ادامه این مقاله درمان گرفتگی عروق با طب سنتی و تحت‌نظر پزشک مورد بررسی قرار گرفته است. آنژین قلبی با درد در قفسه سینه همراه است.

روش‌های مختلف درمان گرفتگی عروق

در صورت انسداد عروق، پزشک متخصص بسته به میزان درصد گرفتگی، روش درمان را انتخاب می‌کند. روش‌های درمان انسداد عروق قلبی، درمان‌های متفاوت دارویی، آنژیوپلاستی (Angioplasty) و جراحی‌های مختلف قلبی را شامل می‌شود.

درمان گرفتگی عروق با طب سنتی

اگر میزان گرفتگی عروق فرد کم باشد، با دارو ممکن است معالجه شود؛ این روش را درمان دارویی می‌گوییم. در این مورد گاهی درمان گرفتگی رگ قلب با طب سنتی و داروهای گیاهی نیز امکان‌پذیر است. نسخه معمول برای درمان گرفتگی عروق با طب سنتی، معجون سیر و لیمو ترش است.

نحوه تهیه معجون برای درمان گرفتگی عروق با طب سنتی

یکی از متداول‌ترین داروهایی که برای درمان سنتی گرفتگی رگ قلب توصیه می‌شود، معجون سیر و لیمو ترش است. برای تهیه این معجون، ۳۰ حبه سیر را پوست بگیرید و با ۵ عدد لیمو ترش در همزن میکس کنید. بعد از این‌که تمام مواد در داخل همزن با هم مخلوط شدند، مخلوط را در یک لیتر آب بجوشانید. بعد از خنک شدن مخلوط سیر و لیمو ترش، آن را در داخل شیشه‌ای در یخچال قرار دهید.

روش مصرف معجون سیر و لیمو ترش

هر روز نصف استکان از این محلول را مصرف کنید. زمان مصرف آن تقریباً به اختیار بیمار است. می‌توانید آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کنید. به طور مداوم باید به مدت سه هفته این معجون را استفاده کنید تا نتیجه آن را ببینید. بعد از مصرف این معجون احساس شادابی خواهید کرد و انسداد رگ‌های شما نیز از بین خواهد رفت.

البته بهتر است بدانید که درمان قطعی گرفتگی عروق قلب با طب سنتی همیشه و برای همه نتیجه‌بخش نیست. برای درمان اصلی شما، باید پزشک متخصص تصمیم‌گیری کند. بعد از انجام آزمایش‌های لازم، پزشک با توجه به درصد گرفتگی عروق نوع درمان را انتخاب می‌کند. برای انتخاب روش‌های درمانی، مشورت با پزشک آنلاین متخصص قلب و عروق یکی از بهترین راه‌هایی است که توصیه می‌شود.

آنژیوپلاستی برای درمان گرفتگی عروق قلب

یکی دیگر از روش‌های درمان انسداد عروق قلبی، آنژیوپلاستی است. اگر فرد دچار آنژین شدید قلبی باشد به این معنی است که یک یا چند شریان کرونری او کاملاً بسته شده است. در این صورت دارودرمانی مؤثر نیست و باید آنژیوپلاستی بر روی فرد انجام پذیرد.

در این روش، پزشک با فشار دادن پلاک به دیواره سرخرگ، رگ بسته شده را باز می‌کند. زمانی که رگ قلبی به وسیله آنژیوپلاستی باز می‌شود، درد آنژین در فرد بیمار تسکین می‌یابد. همچنین میزان آسیبی که ممکن است توسط انسداد عروق به قلب وارد شود، با این روش کاهش پیدا می‌کند. درمان گرفتگی عروق با طب سنتی در مواجهه با آنژین شدید پاسخگو نیست و فرد باید تحت نظر پزشک متخصص معالجه شود.

جراحی قلب باز چگونه انجام می‌شود؟

در این نوع از درمان آنژین شدید، جریان یافتن خون به قلب بیشتر می‌شود. در جراحی قلب باز، جراح از رگ‌های قسمت‌های دیگر بدن استفاده می‌کند و به عروق کرونر پیوند می‌زند، مثلاً از رگ‌های دست، پا و یا سینه کمک می‌گیرد و راه جدیدی را برای خون‌رسانی به قلب باز می‌کند. طبیعی است در مراحلی که تفسیر آزمایش و عکس‌برداری‌های مختلف، گرفتگی بسیار شدید رگ قلبی را تشخیص دهد، استفاده از روش‌های درمان گرفتگی عروق با طب سنتی به شکل کامل مؤثر نبوده و جراحی لازم است.

درمان گرفتگی عروق کرونر قلب با طب سنتی

مردم از گذشته برای درمان بیماری‌های خود از شیوه‌های سنتی استفاده بسیار می‌کنند. برای درمان گرفتگی عروق با طب سنتی نیز روش‌هایی با این متد ذکر شده است. البته این روش‌ها همیشه کارساز نیستند ولی در صورتی که رگ‌های قلب به طور کامل دچار گرفتگی نشده باشند و فرد مشکل حادی نداشته باشد، می‌توان درمان گرفتگی عروق با طب سنتی را انتخاب کرد.

گیاهانی که در منابع مختلف برای درمان گرفتگی عروق قلبی معرفی شده‌اند، عبارت‌اند از سیر، لیمو، زنجبیل، زردچوبه، عسل، گل گاوزبان، چای سبز، دارچین، فلفل قرمز، تخم شنبلیله و…

زردچوبه برای درمان گرفتگی عروق با طب سنتی

زردچوبه گیاهی مقوی و مؤثر برای درمان برخی بیماری‌ها است که در طب سنتی مصرف آن بسیار توصیه شده است. برای درمان گرفتگی عروق با طب سنتی نیز استفاده از زردچوبه بسیار مؤثر دانسته شده است. در گیاه زردچوبه ماده‌ای به نام کورکومین وجود دارد که خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی دارد. وجود این خاصیت در زردچوبه از لخته شدن خون در رگ‌های قلبی به میزان قابل‌توجهی کم می‌کند. همچنین گفته شده ‌است که زردچوبه کلسترول موجود در بدن را نیز کاهش می‌دهد. برای افرادی که هنوز به بیماری قلبی و گرفتگی عروق دچار نشده‌اند، توصیه می‌شود از زردچوبه برای پیشگیری از این نوع بیماری‌ها استفاده کنند.

زنجبیل برای درمان گرفتگی رگ‌های قلبی

یکی دیگر از روش‌های درمان گرفتگی عروق با طب سنتی استفاده از زنجبیل است. معمولاً افرادی که کلسترول بالایی دارند دچار گرفتگی عروق قلبی می‌شوند. این افراد می‌توانند با مصرف زنجبیل، کلسترول بدن خود را کاهش دهند و از بیماری قلبی به دور باشند.

می‌توانید یک قاشق چای‌خوری زنجبیل را در داخل یک لیوان آب جوش بریزید تا دم بکشد. بعد از ده دقیقه می‌توانید دمنوش را مصرف کنید. با تکرار این کار در یک محدوده زمانی مشخص، به خواص زنجبیل در جلوگیری از انسداد عروق قلبی پی خواهید برد.

برای درمان گرفتگی عروق با طب سنتی از شربت لیمو استفاده کنید

اشخاصی که فشارخون بالایی دارند، در معرض بیماری‌های قلبی هستند. همان‌طور که می‌دانید لیمو باعث پایین رفتن فشارخون می‌شود. همچنین لیمو ویتامین سی بدنتان را نیز تا حد زیادی می‌تواند تأمین کند. با مصرف شربت لیمو، جریان خون به‌خوبی در رگ‌های بدن جاری می‌شود و التهاب و گرفتگی عروق کاهش پیدا می‌کند.

مصرف سیر برای درمان گرفتگی رگ‌های قلبی مفید است

سیر نیز یکی از بهترین گیاهان برای درمان گرفتگی عروق با طب سنتی است. خوردن این گیاه باعث می‌شود گرفتگی و انسداد عروق در بدن کم شود و یا به طور کلی از بین برود. برای باز شدن عروق قلبی ۳ حبه سیر را در داخل یک لیوان آب بجوشانید و قبل از خواب شربت خنک شده را میل کنید. این شربت را هر روز استفاده کنید تا گرفتی رگ‌های شما درمان شود.

فلفل قرمز قاتل گرفتگی رگ‌های قلبی

همانطور که گفته شد، کلسترول زیاد در بدن باعث گرفتگی رگ‌ها می‌شود. فلفل قرمز برای از بین بردن کلسترول اضافی در بدن به خوبی عمل می‌کند. کپسایسین (Capsaicin) موجود در فلفل قرمز از گرفتگی رگ‌ها و حمله قلبی جلوگیری می‌کند و میزان ابتلا به آن‌ها را تا درصد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

فلفل قرمز برای از بین بردن کلسترول اضافی در بدن به خوبی عمل می‌کند.

درمان گرفتگی عروق با طب سنتی و تخم شنبلیله

برای درمان گرفتگی عروق با طب سنتی، تخم شنبلیله نیز معرفی شده است. این گیاه دارای ساپونین (Saponin) است که می‌تواند میزان کلسترول بدن شما را کم کرده و از انسداد رگ‌های کرونری شما جلوگیری کند. همچنین به میزان زیادی فیبر در این گیاه وجود دارد که در پایین آوردن میزان LDL مؤثر است.

برای مصرف این گیاه بهتر است به مدت ۲۴ ساعت تخم شنبلیله را در آب خیس کنید، بعد از گذشت ۲۴ ساعت، دانه‌های خیس شده را با آب مخلوط کرده و میل کنید. بهتر است برای خوردن این دارو، ناشتا باشید.

گل گاوزبان مؤثر برای درمان گرفتگی عروق

برای تهیه این داروی گیاهی ۱۵ گرم گل گاوزبان و ۱۵ گرم بادرنجبویه را در حدود یک لیتر آب بجوشانید. بعد از به جوش آمدن، آن را از صافی رد کنید تا فقط آب آن باقی بماند و گیاه از صافی رد نشود. بعد از درست کردن این محلول، به اندازه یک لیوان عرق بیدمشک و گلاب به آن اضافه کنید و با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط کنید. می‌توانید از مقداری زعفران نیز استفاده کنید. روزی سه استکان از این محلول گیاهی مصرف کنید. این محلول نیز برای درمان گرفتگی عروق با طب سنتی بسیار مؤثر است و بعد از مصرف می‌توانید نتیجه آن را مشاهده کنید.

عسل درمانی برای گرفتگی عروق قلبی با روش‌های سنتی

برای درمان گرفتگی عروق با طب سنتی می‌توانید مصرف عسل را نیز امتحان کنید. عسل خاصیت‌های درمانی فراوانی دارد که یکی از مهم‌ترین آن، تقویت قلب و رفع انسداد عروق قلبی است. ۳۰ گرم عسل را به مدت سه ماه به طور مداوم مصرف کنید.

مصرف اسفناج برای درمان گرفتگی عروق با طب سنتی

برای جلوگیری از گرفتگی رگ‌های قلب خود می‌توانید از این گیاه با خواص فوق‌العاده استفاده کنید. اسفناج دارای فیبر، آهن و پتاسیم است. پتاسیم موجود در این گیاه عاملی است که به واسطه آن در مراجع طب گیاهی برای درمان گرفتگی عروق با طب سنتی، استفاده از اسفناج را توصیه کرده‌اند.

درمان گرفتگی عروق با طب سنتی، چای سبز بنوشید

کاتچین (Catechin) موجود در چای سبز به طور معجزه‌آسایی کلسترول بدن را کم کرده و سبب تقویت قلب و باز شدن عروق منسدد می‌شود.

دارچین و درمان گرفتگی عروق

 درمان گرفتگی عروق با طب سنتی بارها مشاهده شده است. دارچین خواص درمانی فراوانی دارد و برای درمان گرفتگی عروق نیز مصرف آن توصیه شده است. می‌توانید برای سلامت قلبی و جلوگیری از گرفتگی رگ‌ها به طور روزانه از این گیاه استفاده کنید.

گیاهان مؤثر در پیشگیری از گرفتگی عروق قلب

داروهای گیاهی که در درمان گرفتگی عروق با طب سنتی معرفی شدند، برای درمان این بیماری مؤثر هستند. اما گیاهانی نیز وجود دارند که درمان گرفتگی عروق نیستند ولی برای پیشگیری از این بیماری بسیار مؤثر هستند. در ادامه با این گیاهان آشنا می‌شویم. برای آگاهی از گیاهان مؤثر در درمان انواع بیماری‌ها، مشاوره آنلاین پزشکی یکی از بهترین و مورد‌اعتمادترین روش‌ها است.

پیشگیری از گرفتگی عروق با مصرف هندوانه

سیترولین (Citrulline) موجود در هندوانه فشارخون بدن را کاهش می‌دهد و برای جلوگیری از التهاب و انسداد عروق مفید است. هندوانه به شکل مستقیم در باز کردن رگ‌های مسدود مؤثر نیست، اما با کاهش فشارخون روشی برای پیشگیری از این امر محسوب می‌شود.

قهوه مؤثر در درمان گرفتگی عروق با طب سنتی

برای درمان گرفتگی عروق با طب سنتی می‌توانید روزانه یک فنجان قهوه مصرف کنید. مصرف قهوه میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده و سبب ایجاد آرامش در بدن می‌شود.

کلم بروکلی برای جلوگیری از گرفتگی عروق قلبی

در این گیاه ویتامین K وجود دارد. کلم بروکلی برای جلوگیری از سفت شدن رگ‌های قلب و التهاب عروق مفید است. مصرف بروکلی یکی از مؤثرترین راه‌های درمان گرفتگی عروق با طب سنتی است.

شاهی مفید برای درمان گرفتگی عروق به روش سنتی

شاهی یا تره تیزک جزو سبزیجات خام خوردنی است. این گیاه را می‌توانید در کنار سبزی‌های دیگر یا در انواع سالاد‌ها استفاده کنید.

روش‌هایی که در بالا ذکر شد، برای درمان گرفتگی عروق با طب سنتی مؤثر هستند و می‌توانید برای جلوگیری از بیماری قلبی و گرفتگی عروق کرونری از آن‌ها استفاده کنید. همیشه به یاد داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است. در مورد گرفتگی رگ کرونر نیز، بهتر است رویه پیشگیری را قبل از ابتلا به این بیماری در پیش بگیرید.

چگونه متوجه گرفتگی عروق قلب شویم؟

در برخی از مواقع، درمان گرفتگی عروق با طب سنتی امکان‌پذیر است و شما می‌توانید از روش‌های گفته شده استفاده کنید، اما بهتر است قبل از مبتلا شدن به این بیماری، راه‌های پیشگیری را در پی بگیرید. امروزه بیماری قلبی و گرفتگی عروق یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در بین ایرانیان است. علائم این بیماری در بالا ذکر شد. اگر هر یک از این علائم را در بدن خود حس کردید، بهتر است به دکتر درد قلب مراجعه کنید تا آزمایش‌های لازم در این زمینه انجام پذیرد.

یکی از مهم‌ترین راه‌های تشخیص انسداد عروق قلبی، آنژیوگرافی است. در این آزمایش، محل و میزان تنگی رگ‌های قلب با تصاویر نشان داده شده به وضوح دیده می‌شود. اگر پزشک تشخیص دهد که رگ یا رگ‌هایی از قلب شما گرفته است، می‌تواند برای باز کردن آن‌ها اقدام کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *