طبع و خواص عرق سیر در طب سنتی
طبع و خواص عرق سیر در طب سنتی

خواص و طبع عرق سیر در طب سنتی + 9 خاصیت شگفت انگیز عرق سیر

تاریخ نگارش

جولای 29, 2022

دسته‌بندی

عرقیات

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

عرق سیر از سیر بدست می آید که دارای خواص بسیار زیادی برای بدن است. به گزارش سایت طب شناس سیر از خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد قارچ، ضد میکروبی و… برخوردار است که به همین دلیل برای بدن فواید زیادی دارد.

استفاده از سیر سبب بوی بد بدهان میشود اگر میخواهید بدون اینکه دهانتان بوی بد بگیرید از سیر و خواص بیشمار آن بهره مند شوید میتوانید از عرق سیر استفاده نمایید. در ادامه این مطلب از طب شناس همراه ما باشید تا شما را طبع عرق سیر در طب سنتی و همچنین خواص عرق سیر و مضرات آن آشنا کنیم.

طبع عرق سیر در طب سنتی چیست؟

طبع سیر و طبع عرق سیر در طب سنتی گرم و خشک است و مصرف آن برای افراد سرد مزاج مفید است. افراد گرم مزاج باید برای تعادل طبع عرق سیر آن را به همراه مصلحاتش مصرف نمایند.

خواص عرق سیر در طب سنتی چیست؟

  • خواص عرق سیر برای لاغری: سیر از مواد مغذی فراوانی برخوردار است که مصرف آن باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن میشود.
  • عرق سیر در بارداری: خانم های باردار باید برای مصرف عرق سیر با پزشک مشورت کنند. مصرف این عرق در دوران بارداری پیشنهاد نمیشود.
  • خواص عرق سیر در کاهش فشار خون: مصرف عرق سیر باعث افزایش گردش خون و در نتیجه کاهش فشار خون میشود. عرق سیر دارای آلیسین است که موجب کاهش فشار خون میشود.
  • عرق سیر و رفع عفونت: عرق سیر دارای خواص ضد میکروبی، ضد قارچ و ضد باکتری میباشد که از بدن در برابر عفونت ها محافظت میکند.
  • عرق سیر و خاصیت ضد سرطانی: عرق سیر دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که به همین دلیل سبب پیشگیری از سرطان میشود و همچنین از رشد و تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری مینماید.
  • تقویت قوای جسمی و جنسی با عرق سیر: استفاده از این عرق باعث تقویت قوای جسمی و جنسی در افراد سرد مزاج میشود. عرق سیر ضد بلغم و آرامشبخش نیز میباشد.
  • درمان دیابت با عرق سیر: مصرف این عرق به لوزالمعده در تولید انسولین کمک میکند و همچنین در کنترل وزن و سطح کلسترول افراد دیابتی موثر است.
طبع عرق سیر
طبع عرق سیر

تسکین درد مفاصل و روماتیسم با عرق سیر:

همانطور که در بالاتر گفتیم طبع عرق سیر در طب سنتی گرم است و به همین دلیل استفاده از آن سبب از بین رفتن رطوبت مفاصل میشود و از بروز بیماری های ناشی از آن جلوگیری مینماید. سیر حاوی ترکیباتی است که خاصیت ضد التهابی دارند و بر پروستاگلاندین هایی که از التهاب جلوگیری میکنند موثر است و سبب کاهش التهاب مفاصل میگردد. همچنین عرق سیر در درمان درد های مفصلی، آرتروز و روماتیسم تاثیر گذار است.

عرق سیر برای ورم معده و رفع رطوبت معده:

در بالاتر گفتیم که طبع عرق سیر در طب سنتی گرم و خشک است و ضد بلغم میباشد. استفاده از عرق سیر فواید بسیاری برای بدن دارد و سبب رفع رطوبت معده میشود. همچنین سیر به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد در درمان ورم معده موثر است. این عرق دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی بیوتیکی است و به تنظیم باکتری های دستگاه گوارش کمک بسزایی میکند.

عوارض عرق سیر چیست؟

درست است که عرق سیر خواص بسیاری برای بدن دارد اما زیاده روی در مصرف هرچیز ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد مصرف بیش از حد عرق سیر نیز ممکن است باعث یکسری عوارض مثل: آسیب زدن به کبد، اسهال، مشکلات معده، افزایش خونریزی، کاهش بیش از حد فشار خون، سر درد و سر گیجه، افزایش تعریق، زایمان زودرس در خانم های باردارد، حالت تهوع و استفراغ، افزایش سطح فشار خون و… شود.

زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر است از عرق سیر استفاده نکنند.

عرق سیر ممکن است با برخی دارو ها تداخل داشته باشد مانند: داروهای ضد بارداری، داروهای ضد انعقاد خون، داروهای بیماری ایدز، ایزونیازید.

مصرف بیش از حد عرق سیر، جذب ید را با اختلال مواجه میکند.

مصلح عرق سیر چیست؟

مصلح سیر در طب سنتی  آب انار، سرکه و سکنجبین است.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *