رفع بوی بد دهان
رفع بوی بد دهان

از شر بوی بد دهان خلاص شوید!

تاریخ نگارش

آگوست 4, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

طب شناس: بد بو بودن دهان علاوه بر اینکه وجهه اجتماعی یک فرد را خراب کرده و منجر به آزار اطرافیان می شود، می تواند موجب کاهش اعتماد به نفس و منزوی شدن افراد نیز بشود.علاوه بر آن، بود بد دهان می توان نشانه وجود عفونت یا بیماری دیگری باشد که نیاز به درمان دارد.

شایعترین دلایل بوی بد دهان، وجود عفونت و بیماری در دندان و لثه است. البته تغذیه بد، بیماریهای معده مانند رفلاکس و بیماری های دیگر، مصرف دخانیات و… هم تاثیر گذار هستند اما تحقیقات و تجربیات نشان داده که با رعایت اصول بهداشتی و مراقبت از دهان و دندان می توان تا حد زیادی بوی بد دهان را کاهش داده و حتی از بین برد.

اگر دقت کنید متوجه می شوید اکثر افرادی که دهان بدبویی دارند، افرادی هستند که نسبت به مراقبت از دندانهای خود بی توجه اند.

مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و شست و شو و مراقبت صحیح از دهان و دندانها از تجمع عوامل بیماری زا، ویروس ها و باکتری ها در دهان و لابلای دندانها جلوگیری می کند و به این ترتیب بوی بد دهان را از بین می برد.

چند نکته ساده و کاربردی برای کاهش بوی بد دهان:

  • قرار دادن حلقه های نازک خیار بر سقف دهان و روی زبان و سپس خارج کردن و دور انداختن آنها
  • قرار دادن خمیر جوش شیرین و خمیر زردچوبه روی لثهها و اطراف دندانها برای ضد عفونی کردن دندانها و لثه ها و از بین بردن چرک و عفونت.
  • قرقره کردن آب نمک، آب سرکه، چای سبز، دمنوشهای گرم، رازیانه و…
  • استفاده از روغن های گیاهی و به ویزه روغن حنظل در درمان عفونت لثه و دندان بسیار موثر بوده و منجر به کاهش بوی بد دهان می شود
  • نخ دندان کشیدن.
  • شستن دندان با نمک و جوش شیرین.
  • مکیدن دانه هل یا دانه میخک

نکات:

برای استفاده از دمنوشها بهتر است از طبع خود آگاهی داشته باشید

نسبت به درمان مشکلات معده مانند رفلاکس اقدام کنید.

اگر بوی بد دهان شما به دلیل بیماری خاص و مصرف داروهای خاص است، بهتر است برای آرامش و اعتماد به نفس خود از خوشبوکننده های طبیعی برای دهان مانند برگ نعنا، خیار، هل، میخک و… استفاده کنید.

مصرف سیگار و دخانیات را متوقف کنید.

درمان بوی بد دهان با طب سنتی
درمان بوی بد دهان با طب سنتی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *